• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2016-05-23 13:58:15 följande:

Jo det är segt på slutet! Man kan stå ut till BF, men varje dag över känns som en vecka!

Gick över 18 dagar med min 1a! Vill jag helst slippa nu, speciellt när jag har det så besvärligt med benet & svullnad.

Har 19 dagar till BF!

Blir spännande frampå här i tråden, snart så.

Det känns såååå frustrerande. Och dom känningar jag haft har försvunnit såklart.

Jag har prick 14 dagar kvar idag. Hinner också föda innan midsommar, men jag vill ju ha NU.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-25 13:06:45 följande:

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

Åh nej! Hade du haft några känningar innan på havan.?

Stort lycka till med allt!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-26 09:41:57 följande:

Tack ska ni ha!

Väntar nu på läkaren....drygt.

Tagit nya prover och ctg. Medicinen har hjälpt en del, men får se hur dem resonerar. Även höra om detta med sätes...

Frucg>> nä ända är att jag blivit så svullen. Kan vara ett symtom. Annars har jag haft det jobbigare med mitt onda ben. (nerv i kläm)

Okej! Usch. Det låter ändå som att HF är rätt vanligt att få?! Är med i mammagrupp på Facebook och läser lite här och var om att dom fått HF. Jobbigt hur som helst att behöva vara på ett sjukhus, men skönt om du skulle få föda snart och slippa gå över tiden.
  • frucgsvensson

Varit hos barnmorskan idag (kanske sista gången, förhoppningsvis). Alla värden är jättebra, men lillen har fortfarande inte fixerat sig! Han ligger nere långt men är ruckbar. Vad jag förstår så behöver det inte betyda att förlossningen inte kan starta snart ändå?

Vill bara ha honom här nuuuuuu. V. 39 nu och det är inte kul längre även fast jag mår hyfsat.

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-29 21:44:20 följande:

Hej tjejer!

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

På natten innan vändningsförsöket hade hon vänt sig själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

Men huga! Så söt :) vad konstigt att det ju är en sån där inne i magen!!! (Ja, inte din mage längre då).

Stort grattis! :)
  • frucgsvensson
    Hey.orange skrev 2016-05-29 22:40:22 följande:

Nä så har jag förstått det att det är inte nödvändigt med fixering men jag vet inte till hundra :)

Bm besök imorgon för oss, vi har ett till inplanerat sen, en vecka innan bf

Okej. Nej jag förstod det som så också på BM och då jag googlat på det.

Hur som helst så får han gärna komma nu.

Har BF om 7 dagar (om en kvart är de 7).
  • frucgsvensson

Här vaknade jag av vad jag tror är värkar för en stund sedan. Totalt oregelbundet och hanterbart. Gick på toaletten och fick en rätt stor blodstrimmig flytning, slemproppen. Ojoj! Blev alldeles skakig i kroppen så sitter ner i duschen nu. Får se var det här bär, hoppas att det betyder att det är nära och inte att det kommer gå en vecka-två till nu.

• frucgsvensson

Nog är det värkar! De kommer var 6:E minut sen kl 4 typ. Ont som bara den gör dom!! Kan inte sitta still då de kommer utan måste upp och gå och röra på höfterna. Har duschat två gånger och fått tömt mig två gånger.

Hoppas att det är på gång nu äntligen och att det inte avtar!

Vecka 40 imorgon!

• frucgsvensson
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-30 06:21:24 följande:

En till bebis på g!!!

Jag hoppas det!! Lite roligt för min mans arbetskompis frågade häromdagen om vi hade mycket sex nu på slutet för det sätter minsann igång allt, tyckte han. Vi har varit otroligt dåliga på den fronten då jag inte haft lust ALLS, men så igårkväll hade vi sex och så satte det igång 6-7 timmar senare.. (Hoppas jag). Haha!
  • frucgsvensson
    Hey.orange skrev 2016-06-03 15:54:32 följande:

Huuuu vilka svullna fötter! Hehe! Tur att det ska bli lite svalare i stockholmstrakten from i em!

Har också fått rejäla flytningar. Kan vara blött och slemmigt. Har försökt googla, kanske är det lite av slemproppen som släpper pö om pö. Men det betyder ju inte att det är dags, men ett tecken på att det inom kort kommer!

17 dagar till bf!

Hur är det med alla nyfödda? Vad har ni gett för namn? En Havanna och två Selma vet jag :)

Kram!

Vår lilla kille blir 5 dagar idag och heter Alfred :)
  • frucgsvensson

Hej tjejer!

Jag har tagit mig friheten att starta en ny tråd nu där vi kan fortsätta diskutera och skriva efter våra födslar! Givetvis är ni som ännu inte fått era små ännu också välkomna! :)

Tråden heter "IVF-barn födda maj/juni-16" om ni vill kika in! :)

• frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-06-15 05:47:53 följande:

Igår kom han äntligen, vår 3345 g tunga och 49 cm långa Joar! :)

Tack för ert stöd, än så länge ser allt bra ut! <3

Stort grattis!!!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15