• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Junilängtan skrev 2016-04-21 19:16:59 följande:

Kul att få se igen! :) vilken vecka är du i nu?

Ja, jättekul. Fast man såg inte såå himla mycket. Allt var så stort! :)

Är i v. 34 :)
  • frucgsvensson

Har haft ett tryck neråt mot hönan då jag är ute och går eller t.om. bara går inne på en affär. Det ilar och drar och känns som att jag är jättekissnödig. Förmodligen för att han ligger med huvudet neråt, men han är inte fixerad än. Sen får jag stundvis ont i ljumskarna vid förflyttning i sängen. Ligamenten kanske? Mycket krämpor nu känner jag. Tungt och jobbigt.

• frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-04-23 08:20:38 följande:

Ja det är mycket krämpor nu! Jag måste kissa varje gång jag förändrar tillstånd. Nästan iaf. När jag reser mig upp trycks hen ner mot urinblåsan och även om jag precis kissade måste jag gå igen. Kissar också 4-5 ggr per natt.

Åh så jobbigt att gå så ofta på toaletten på natten. Det slipper jag tack och lov. Standard brukar vara vid 05. På dagar är det desto mer då han trycker på blåsan, men det kommer ju inga mängder då direkt. Någon droppe här och där!
  • frucgsvensson
    Jasmin Karlsson skrev 2016-04-23 14:10:47 följande:

Känns som att det är på gång snart... Har haft förvärkar i ca 6 dagar och idag molvärk i magen och ont i ryggslutet... Jag hoppas det sätter igång eftersom jag börjar bli så orolig för bebisen, börjar inbilla mig att jag inte känner lika mycket fosterrörelser (fast när jag ligger still och räknar så kommer det). V 35+6 idag

Spännande! Har precis undrat när det kan sätta igång med förvärkar egentligen. De känns inte alls på samma sätt som sammandragningar vad jag förstår? Smärtsamma förstår jag att de är, men de "bygger" inte likadant som en sammandragning va?
  • frucgsvensson
    Jasmin Karlsson skrev 2016-04-25 05:59:41 följande:

Jag fattar det som att skillnaden ska vara att de gör ont. Jag tycker också att det kommer mer som en våg av sammandragning som liksom sprider sig över hela livmodern.

Junilängtan skrev 2016-04-25 13:08:37 följande:

Och jag har fattat sammandragningar och förverkar som ungefär samma sak, men att förvärkarna för med sig som mensvärk. Får nog ta och fråga BM vid nästa besök :)

Men spännande om det drar igång för dig snart Jasmin! Hur är det med fosterrörelserna nu, känner du av dem mer?

Okej! Ja, jag har då ingen aning. Ont lär det ju ska göra iallafall, mer eller mindre :)
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-04-25 14:06:07 följande:

Haha ja, när bebisen väl ska komma lär man ju inte missa det i alla fall :P

Haha nej, jag syftade mest på förvärkarna. Det är väl inte samma kaliber i dom som i de "riktiga" värkarna och sedan krystvärkarna.
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-04-25 18:28:06 följande:

Näe, vissa märker tydligen inte ens av förvärkar utan får förlossningsvärkar på en gång :) Samma som med sammandragningar, vissa känner inte av dem överhuvudtaget :)

Spännande att se hur det blir för en annan. Jag är lite "rädd" för det här med vattnet. Att t.ex. vattnet ska gå i sängen eller i soffan, haha.
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-04-26 17:27:55 följande:

Ja fy, och tror jag överanalyserar precis allt just nu så här i sluttampen!

Typ:

-"Knäpper" till i magen, googlar, resultat: vattenavgång!

-Svettig och mycket flytningar, tankegången "huhuu sipprar det vatten nu".

Har bestämt mig lite för att låta det vara som det är nu och får bli som det blir, blir tokig snart, haha!

Haha åh, vad drygt. Det gör inte jag, ÄN. Jag har förstått att det ju faktiskt KAN hända någonting närsomhelst nu, men känner mig ändå inte "färdigbakad" liksom. Trots krämpor och så, så är det inte så farligt det här ändå. Är inte klar!
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-04-26 21:11:28 följande:

V 37 idag, spyr fortfarande men är iaf sjukskriven på heltid nu. Måste kolla blodtryck en gång i veckan. Det är kämpigt nu!

Men nu kommer nog ungen ut tidigare eftersom jag fått biljetter till Eurovisions familjefinal den 14:e :)

Alltså fy fasen. Hur ORKAR du med allt spyande? Jag har inte spytt en endaste gång under graviditeten och får typ panik minsta lilla jag mår illa!
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-04-26 22:37:37 följande:

Jag vet ärligt talat inte. Höll på att bli galen när det var varje dag. Nu är det en gång i veckan max och det är ju bättre. Illamåendet är ju tärande och jag känner att jag gnäller förbannat mycket nu. Nu har jag kommit in i en annan fas då jag vill äta massor hela tiden och sen mår jag illa för att jag ätit för mycket. Är konstant hungrig.

Usch, blir en ond cirkel då. Som tur är så är det ju inte så länge kvar nu! Men att stå ut med detta under hela graviditeten förstår jag inte hur du pallat! Klart att du får gnälla!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15