Gravid efter IVF hösten 15
Hört om fler som får det, som gjort ivf, men inte på mitt. Men kan väl vara kul att få se igen.
Hört om fler som får det, som gjort ivf, men inte på mitt. Men kan väl vara kul att få se igen.
Jag ska också på Tul imorgon (v 32+1), har man gjort ivf ska man få göra detta ultraljud då bebisen kan vara minde än vid en normal befruktning.
Min bm sa dock att de upptäckt att bebisarna är lika stora som andra barn och att detta Tul för ivf-patienter kommer försvinna. Men det ska bli kul att se bebisen igen :)
Min BM säger att IVF inte skiljer sig något från en normal graviditet och därför behöver man inte göra fler ultraljud. Dock hade ju jag också föreliggande moderkaka på RUL och ska därför tillbaka på UL i början av maj. Jag har inte riktigt tagit ställning till hur jag reagerar om det blir planerat kejsarsnitt, en del av mig blir nog lite lättad eftersom det känns mer kontrollerat, om ni förstår vad jag menar? Samtidigt finns ju en del nackdelar, i och med att det blir en stor operation med risk för infektioner osv. Men av all info jag hört om planerade kejsarsnitt så känner jag mig ändå väldigt trygg om det skulle bli så.
Frucg>> för mig var det inte ens på tal om kriterier att få göra ett till... Nåja hoppas allt är bra.
Så han ligger neråt nu? Vilken vecka är du i?
Ska till min bm på tisdag, se hur det verkar för mig.
Min bm sa att det var borttaget men att hon helst skickade oss ändå. Vi tackade och tog emot. Bodde du också i Sthlm? Det kan ju vara lite mer av gammal vana hon skickar ivf-föräldrar till tul. Sedan trodde hon säkert att ni bara skulle bli glada.
Gick in i V.33 i söndags och idag är det "bara" 53 dagar kvar!
Idag träffade jag min BM igen. Alla mina värden var bra och hjärtljudet låg på 150 även denna gång. Jag bad henne känna hur h*n ligger, då jag känt mycket skav nertill och tänkt att huvudet nog är nertill nu. Det var det också, men fortfarande ruckbart.
Träffade oväntat på en arb.kamrat i väntrummet, vi har pratat en del och vet att hon vill ha en till. Hennes sambo är mer osäker, då han har sen innan med.
Men då berättar hon att dem fick upptäckt att hon var i v.22!! (nu v.24) så det blev snabbspolning. ;)
Eller hur! Ändå 2a barnet och hon är smal för övrigt.
Helt otroligt. Hennes gubbe var ganska chockad.
TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.
Skönt att allt såg bra ut :)
Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)
TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.
Skönt att allt såg bra ut :)
Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)
Så skönt det såg bra ut! Men jag hoppas du menar 2100...och inte 210.
Hade lite svårt att tolka bilden, men kul att få se igen.
Inte många veckor kvar för våra små.