Gravid efter IVF hösten 15
[quote=76301379][quote-nick]odie skrev 2016-02-04 07:38:04 följande:[/quote-nick]Tycker att det är väldigt mycket gnäll kring detta, vi har ett av världens bästa system när det kommer till föräldraledighet och ändå gnälls det! I USA har du från staten 0 föräldraledig dagar i Italien runt 3 månader om du har tur. I många länder är det helt okej att sparka någon just för att hon är gravid. Jag är student och min man jobbar inom byggbranschen han har mycket mer pengar än mig, men barnets rätt till sin pappa går före ekonomi. Vi planerar så att han kommer kunna vara hemma runt 5 månader för det är han och barnet värda! Jag är också värd det då min pension skulle lida mycket av om jag alla gånger var hemma under hela föräldraledigheten.. Jämställdhet handlar om mer än bara nuet![/qoute]
Först och främst så gnäller inte JAG. Sen så har inte jag sagt att män inte ska få vara hemma? Varför måste allt ske via "tvång"? Varför kan inte alla familjer få bestämma själva hur man vill göra? Är jag en sämre mamma bara för att jag är hemma i 3 månader och min man är hemma i 1 år? Ja, det är jämställt att vi får lika många dagar, men det jag tycker är oerhört dåligt, är att man låser viss många dagar och att valmöjligheterna försvinner för de dagarna. Jag VILL vara hemma med mitt barn, oavsett hur min pension och ekonomi påverkas, för det tycker jag att JAG är värd. Det har ingenting med jämställdhet att göra för mig.
Och ekonomin kan ha extremt stor betydelse för många, faktiskt.