• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Hur har ni det med sexlivet nuförtiden? Jag har NOLL lust nu. Innan graviditeten hade jag stor lust, kunde ha sex varenda dag nästan, så omställningen är stor! Jag vill, men jag tycker inte att resten av kroppen vill om ni förstår. Dessutom så har jag fått som sammandragningar efter orgasm och det är ju lite avskräckande tycker jag. De gör inte ont, men det är obehagligt.hur gör ni? Vad förväntar sig era killar? Har DOM någon lust?

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-24 22:26:19 följande:

Frucg>> i början var lusten helt borta. Nu är dem tillbaka. Min sambo är väldigt förstående. Sen har jag inte mycket lust under amnings-perioden. Får se hur det blir denna gång.

Är så mycker hormoner och kroppen ändras, så tycker männen borde ha förståelse. Är inte borta för evigt.

Hoppas att min också kommer tillbaka. Jag kan givetvis visa närhet och så på andra vis och det gör vi, men sexet är ändå en viktig del för MIG. Min man förstår helt och hållet, det är nog mig själv jag blir lite "besviken" på.
  • frucgsvensson
    Hey.orange skrev 2016-01-25 16:06:09 följande:

Är det någon som vaccinerat sig mot influensan?

Jag gjorde det sent, nu i fredags faktiskt. Av rekommendationer från barnmorskan.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-25 21:56:06 följande:

För mig är det så sjukt att jag är supersugen jämt, men vill inte ha sex med någon annan pga illamåendet. Min man är förstående men det är ju frustrerande att jag känner att jag inte vill dela med mig av lusten. Tanke på hångel får mig att tro att jag kommer att kräkas tex.

det är just dom där grejerna med kyssar och smek osv som jag inte riktigt tänder på nu. Samtidigt som jag ju vill ha den biten för det tänder min kropp liksom.. Svårt att förklara.

Svårt de här! Men antingen vänder det eller så får man acceptera hur man känner nu :)
  • frucgsvensson
    TwinkyIVF skrev 2016-01-26 15:37:14 följande:

Jag känner med er tjejer kring sexet. Jag har sexdrömmar och är väldigt sugen. Men jag mår illa av tanken samtidigt? Vill helst inte att min man ska ta på mig men samtidigt ja lite svårt att "sätta igång" allt annars...

Och ja kyssas det är bara glömma då kräks jag nog! Usch . Haha känner mig hemsk mot min stackars man. Man han är så förstående och vet att jag har ont och hormonerna kan göra en knäpp ;)

Hehe, ja exakt. Sexåringar har jag också haft, fast det är sällan det utvecklas till att jag blir sugen i vaket tillstånd också.

Kyssar går INTE, pussar och kramar är okej!
  • frucgsvensson

Åh, jag är lite orolig nu men jag vet inte om det är helt onödigt. Jag har inte känt så mycket som jag brukar de senaste tre dagarna. Förut höll han på och bökade runt mycket i magen och jag har ju känt och sett utanpå magen. Men nu är det jättelugnt. Är det normalt eller? Har alltid känt då jag lagt mig för att vila/sova, tv-tittande i soffan eller så. Nästan inget då jag ör uppe och rör mig.

Vill inte behöva åka in och kika heller, är sån som person som liksom aldrig åker till sjukhuset hur sjuk jag än är osv, fast nu handlar det ju samtidigt inte om MIG. Men jag vet inte hur vanligt det här är. Har läst någonstans att efter vissa veckor så SKA man känna varenda dag osv, men under vilka veckor gäller det? Gick in i vecka 22 idag.

• frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-26 16:52:38 följande:

Det är efter vecka 26, så ta det lugnt! Min liten rumlar också runt en hel del men ibland är det helt lugnt. Det är normalt :)

Okej, vad skönt att höra. Jag har haft lite problem med magen sedan i helgen ungefär då kag haft ont och haft sammandragningar osv, men jag tror att mycket har varit tarmrelaterat.

Nu känner jag lite ilningar, antar att det är ligamenten kanske.
  • frucgsvensson
    TwinkyIVF skrev 2016-01-26 17:21:46 följande:

Har du varit aktiv idag så sover nog liten! Tror inte heller det är någon fara. Min lilla tjej har varit jätte lugn idag också.

Dom kan ju ha lagt sig så man inte känner dom så bra.

Jag vet hur oron går det gör nog vi alla så skönt å ha er alla å bolla med!!

Ja, det är säkert så :) svårt att veta då man inte varit gravid innan. Känns skönare att fråga här än ringa förlossning/barnmorska. tycker alltid att man för som svar "kom in på får dom titta" och väl där "åk hem och ta en alvedon" typ.
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-01-26 19:02:08 följande:

Hade kunnat vara jag som skrev det där. Innan RUL för flera veckor sedan, kände jag rörelser oftare än nu. Är nu i vecka 22+4 Känner bara någon enstaka gång här och där.  Kanske någon svag puff på kvällen. 

Ringde orolig till min BM för en vecka sedan. Hon förklarade det bara med att det kan bero på hur bebisen ligger och om den sparkar inåt så känner man inte så mycket osv.. Men om jag var orolig så skulle jag åka in och kolla det. Men hon tyckte inte att det lät oroande, så länge man känner någon liten puff någon gång under dagen/kvällen... 

Men men...  jag oroar mig ändå :(  Men jag tror att vi kan känna oss ganska lugna, egentligen.

Vad "skönt" ändå att det är igenkännande det här. Man blir såklart jätteorolig. Efter RUL fram till nu har jag känt mig väldigt lugn och tyckt att jag nu äntligen kan ta det lugnt. Men så kommer det här som jag har tyckt varit "avvikande" fastän det är en sån NY regelbundenhet grej egentligen. Var ju inte länge sedan som jag inte kände honom alls.

Det är nog bara att inse att så fort man fick embryot i magen fram till vi dör kommer vi faktiskt vara oroliga över våra barn, såklart. Men kanske på olika nivåer! En dag i taget :)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-26 21:50:06 följande:

Jag känner inte av så jättemycket heller. Varierar. Msn blir ju lite smånojig, men snart lär vi alla ha massa sparkar och bök att känna mer av.

Ja, men jag trodde att nu när han hade rört sig så mycket så kunde jag ta det som en vana, varenda dag. Försöka se hans mönster liksom. Och så blir han lugn istället. Men jag läste någonstans att blir dom sådär lugna (kanske då man gått längre i grav) så kan man svepa ett iskallt glas med sockerdricka och lägga sig på sidan, det tycker bebisarna tydligen inte om :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15