ettplusettlikamednoll skrev 2016-01-26 19:02:08 följande:
Hade kunnat vara jag som skrev det där. Innan RUL för flera veckor sedan, kände jag rörelser oftare än nu. Är nu i vecka 22+4 Känner bara någon enstaka gång här och där. Kanske någon svag puff på kvällen.
Ringde orolig till min BM för en vecka sedan. Hon förklarade det bara med att det kan bero på hur bebisen ligger och om den sparkar inåt så känner man inte så mycket osv.. Men om jag var orolig så skulle jag åka in och kolla det. Men hon tyckte inte att det lät oroande, så länge man känner någon liten puff någon gång under dagen/kvällen...
Men men... jag oroar mig ändå :( Men jag tror att vi kan känna oss ganska lugna, egentligen.
Vad "skönt" ändå att det är igenkännande det här. Man blir såklart jätteorolig. Efter RUL fram till nu har jag känt mig väldigt lugn och tyckt att jag nu äntligen kan ta det lugnt. Men så kommer det här som jag har tyckt varit "avvikande" fastän det är en sån NY regelbundenhet grej egentligen. Var ju inte länge sedan som jag inte kände honom alls.
Det är nog bara att inse att så fort man fick embryot i magen fram till vi dör kommer vi faktiskt vara oroliga över våra barn, såklart. Men kanske på olika nivåer! En dag i taget :)