• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Sälma Riit skrev 2016-01-27 13:02:04 följande:

Så småningom kan du buffa på magen så buffar han tillbaka. Det är häftigt!

Det lyckas jag med ibland! Han har rört sig mer nu sedan jag skrev :) hela magen skakar typ då han gör en stark spark ;) kan trycka och ibland sparkar han tillbaka, fast inte på en gång.
  • frucgsvensson

Är det någon annan än mig som börjat få lite urinläckage?! Jag TROR att det är det jag har. Jag trodde i början att det var vattniga flytningar, men det luktar fränt om dem, så jag tror definitivt att det är urin. Kommer oftast som en "efterbörd" efter jag varit och kissat!? (Även fast jag sitter länge och får ur mig allt och torkar mig riktigt), eller vid ansträngning. Känner mig så ofräsch jämt! Försöker göra knipövningar men kag glömmer bort det tyvärr.

• frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-28 07:09:51 följande:

Japp! Har fått köpa tena och känner mig som en tant. Kan inte nysa eller hosta utan att kissa på mig. "Kul" Not!

Åh Gud..blir det BÄTTRE efter förlossningen? Någon som vet? Vill inte ha såhär förevigt.
  • frucgsvensson
    Jasmin Karlsson skrev 2016-01-28 12:08:10 följande:

Det är värre efter förlossningen (pga bebisen som tryckt på och bäckenmusklerna har vidgat sig och allt som händer vid förlossningen), första veckorna, vissa har bestående problem efter förlossning. Gör knipövningar! Före och efter förlossning.

Låter inte så trevligt må jag säga..men det hör väl till ;)

Idag fick jag min första nu-svimmar-jag-attack! Märkte att det nog inte funkar att stå upp så "länge" längre.. Bakar bullar och höll på brr på smeten och rulla ihop dem, och blev alldeles yr och skakig. Sprang till soffa och la mig med benen högt. Började svettas som en tok och illamåendet sköljde över mig. Nu är det bra igen..

Undra hur det ska gå och jobba om jag fortsätter ha det såhär. På jobbet går och står jag HELA TIDEN, förutom på min rast som är 30 min..
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-30 12:28:01 följande:

Jag går in i v.22 imorgon och kan känna buffar på magen nån gång per dag så, men känner i hur den grejar runt.

Igår kände sambon för 1a gången med, så mysigt.

Härligt! :) min man tycker att det är lite läskigt han ;)
  • frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-02-01 13:04:03 följande:

Jag kommer nog att få vänta ett tag innan jag känner buffar utåt, har moderkakan i framvägg och då kan det ta lite längre tid innan man känner bebisen. Jag TROR dock att jag känt rörelse på insidan, men svårt att veta om det är bebis eller bara bubblor. 

Jag har också moderkakan i framvägg och kände utanpå samt såg i vecka 20. Så det behöver inte dröja allt för länge :)
  • frucgsvensson

Dag 2 på jobbet efter 6 veckors sjukskrivning. Det går tungt som bara den. Dessutom har jag från ingenstans (nåja, har ju haft känningar innan) fått foglossning. Har såååå ont i hela bäckenet från ryggen och runt till blygdbenet. Värst är blygdbenet och skinkorna. Det gör sååååå ont.

• frucgsvensson
    TwinkyIVF skrev 2016-02-02 11:11:58 följande:

Åh stackars dig :( Jag har varit sjukskriven i snart 2 veckor för min foglossning som också sitter i blygdbenet. Fy FAN för den smärtan. Min har tyvärr blivit så illa så jag inte kan gå utan kryckor längre :(

Jag hoppas och håller tummarna på att din inte blir värre <3

Åh fy fan. Jag har varit sjukskriven för stress/rejäl sömnstörning. Ville äntligen tillbaka till jobbet och så kommer det här i förra veckan. Alltså jag kan inte ens lyfta benen då jag ligger i soffan, igårkväll kunde jag inte gå ner på trappen hemma till nedervåningen. Har aldrig upplevt sån här smärta förut! Och så jobbar jag som undersköterska..... Ingen bra kombo.

Försökt få tag på barnmorskan min idag men hon svarar inte trots telefontid. Måste få träffa en sjukgymnast, men det ska tydligen gå via BM här...

Vad får man göra hos sjukgymnasten?
  • frucgsvensson
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-02 12:14:23 följande:

Har haft värsta foglossning i flera veckor nu. I början var det iaf bättre på morgonen efter man har sovit men nu gör det ont hela tiden. Jobbar hemifrån så jag klarar mig utan sjukskrivningen iaf. Är så rädd att behöva ha kryckor i framtiden. Har 2 olika foglossningsbälte men tycker inte att den hjälper så mycket, får mer ont ändå

Så skönt att slippa sjukskrivning. Det vill man ju inte, det är skittråkigt.

Har du varit till sjukgymnast, vad får man göra där?0
  • frucgsvensson
    TwinkyIVF skrev 2016-02-02 15:29:07 följande:

Ärligt talat så kunde sjukgymnasten inte hjälpa mig för det är för illa :( hon gav mig kryckor för 2 veckor sen och en "glidmatta" jag sover på för att kunna komma ur sängen.

Annars första gången gör dom smärt test för att se vad som gör ont typ och man kan få övningar men dom fick jag inte göra pga att min smärta är för dum

Åh fy tusan!!! Lider med dig!!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15