• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Hey.orange
    Frutopia skrev 2016-06-06 16:22:08 följande:

Hej alla, har varit lite frånvarande, men ser att många har fått sina juveler, roligt! Så även vi, idag 6/6 bf +4 kom Junie. Det blev en utdragen förlossning som slutade med snitt. Värkarna avtog och hon kom aldrig ner, orsaken var att hon har för kort navelsträng så hona kunde helt enkelt inte sjunka mer.

Grattis!!!
  • Sälma Riit

Hej alla, har varit lite frånvarande, men ser att många har fått sina juveler, roligt! Så även vi, idag 6/6 bf +4 kom Junie. Det blev en utdragen förlossning som slutade med snitt. Värkarna avtog och hon kom aldrig ner, orsaken var att hon har för kort navelsträng så hona kunde helt enkelt inte sjunka mer.

Stort grattis!!!
  • Junilängtan

Åh, stort grattis till er! Har undrat vart du tog vägen, härligt att ni fått er lilla tjej nu, hoppas förlossning med snittet inte var alltför tungt för er?
    Hey.orange skrev 2016-06-06 16:57:42 följande:

Segt! 14 dagar kvar här... Men har fullt upp med att fixa så hon behöver inte komma innan bf, men gärna dagarna kring bf!

Kände också innan att han kunde få hålla sig kvar till bf, men han ville tydligen hålla sig kvar längre, just nu känns det som att han kommer bo där för alltid! Haha
  • Lutetzia
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-06-06 09:36:18 följande:

Tänkte bara sticka in och meddela att vår underbara dotter är född och blir hela sex dagar gammal idag!

Hon är helt fantastiskt. Allt är så känslofyllt och intensivt nu :)

Stort grattis!!
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-06-06 20:42:25 följande:
    Åh, stort grattis till er! Har undrat vart du tog vägen, härligt att ni fått er lilla tjej nu, hoppas förlossning med snittet inte var alltför tungt för er?
    Hey.orange skrev 2016-06-06 16:57:42 följande:

Segt! 14 dagar kvar här... Men har fullt upp med att fixa så hon behöver inte komma innan bf, men gärna dagarna kring bf!

Kände också innan att han kunde få hålla sig kvar till bf, men han ville tydligen hålla sig kvar längre, just nu känns det som att han kommer bo där för alltid! Haha
    Det har gått bra, känns lite tråkigt att inte klara det hela vägen, men hon är här nu och smärtan blir mindre och mindre. De har varit helt fantastiska här så Huddinge är ett bra val hoppas er bebis kommer snart
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2016-06-08 10:48:12 följande:

Det har gått bra, känns lite tråkigt att inte klara det hela vägen, men hon är här nu och smärtan blir mindre och mindre. De har varit helt fantastiska här så Huddinge är ett bra val hoppas er bebis kommer snart

Åh, men huvudsaken är att hon är här och att ni mår bra! :) Än så länge visar vår lillskit inga tecken på att vilja komma ut, haha
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-06-08 13:14:55 följande:
    Åh, men huvudsaken är att hon är här och att ni mår bra! :) Än så länge visar vår lillskit inga tecken på att vilja komma ut, haha
    Hehe, hur många dagar är du över tiden nu?
    Här är 12 dagar kvar till bf. Min man åker iväg tors och fre och då har jag fått en kompis till ersättare :) vi får se om det händer något då. Pappa var tydligen född när hans pappa var utomlands... Hah!
  • Junilängtan
    Hey.orange skrev 2016-06-08 14:16:39 följande:

Hehe, hur många dagar är du över tiden nu?

Här är 12 dagar kvar till bf. Min man åker iväg tors och fre och då har jag fått en kompis till ersättare :) vi får se om det händer något då. Pappa var tydligen född när hans pappa var utomlands... Hah!

Sex dagar! Haha ja det skulle väl vara typiskt, kanske en familjetradition man inte vill ha! ;) Har du haft några känningar?
  • Hey.orange
    Junilängtan skrev 2016-06-08 14:34:45 följande:
    Sex dagar! Haha ja det skulle väl vara typiskt, kanske en familjetradition man inte vill ha! ;) Har du haft några känningar?
    Hehe ja ... Skulle det hända just då så är det lite spooky! ;)
    Ja jag har känt att hon trycker sig nedåt och att det ilar till liksom... Det känns, kan tänka mig att det känns så gånger 100 när det väl drar igång. Har du känt något?
    Får se på måndag hos bm om hon har fixserat sig.
  • Junilängtan
    Hey.orange skrev 2016-06-08 16:18:22 följande:

Hehe ja ... Skulle det hända just då så är det lite spooky! ;)

Ja jag har känt att hon trycker sig nedåt och att det ilar till liksom... Det känns, kan tänka mig att det känns så gånger 100 när det väl drar igång. Har du känt något?

Får se på måndag hos bm om hon har fixserat sig.

Får hoppas att det inte blir så då ;) Då har hon säkert fixerat sig, kände ungefär likadant då han fixerat sig här! Mjaa, har väl haft några vad jag tror är förvärkar, men inget som kommit ens nära regelbundet.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15