• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lutetzia
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-31 09:16:30 följande:

Havanna är med i DN idag. Vi tycker att det är viktigt att det skrivs om hur det funkar i verkligheten

mobil.dn.se/sthlm/nar-havanna-skulle-fodas-fanns-inga-platser-i-lanet/

Tycker det är helt sjukt att det ska behöva vara så här. Oroar mig nästan mer för att inte få plats på BB Sthlm (mitt förstahandsval) eller skickas långt bort, än själva förlossningen i sig!
  • Hey.orange

Huuuu vilka svullna fötter! Hehe! Tur att det ska bli lite svalare i stockholmstrakten from i em!
    Har också fått rejäla flytningar. Kan vara blött och slemmigt. Har försökt googla, kanske är det lite av slemproppen som släpper pö om pö. Men det betyder ju inte att det är dags, men ett tecken på att det inom kort kommer!
    17 dagar till bf!
    Hur är det med alla nyfödda? Vad har ni gett för namn? En Havanna och två Selma vet jag :)
    Kram!

• Gweny
    Hey.orange skrev 2016-06-03 15:54:32 följande:

Huuuu vilka svullna fötter! Hehe! Tur att det ska bli lite svalare i stockholmstrakten from i em!

Har också fått rejäla flytningar. Kan vara blött och slemmigt. Har försökt googla, kanske är det lite av slemproppen som släpper pö om pö. Men det betyder ju inte att det är dags, men ett tecken på att det inom kort kommer!

17 dagar till bf!

Hur är det med alla nyfödda? Vad har ni gett för namn? En Havanna och två Selma vet jag :)

Kram!

Uch jobbigt med svullnad, jag hade det extremt. Men bättre nu.

Våran tjej heter Ofelia och blir 1 vecka idag.
  • Hoppsan2016

Usch vad jobbigt med svullna fötter. Jag var extrem svullen efter snittet. Tydligen rätt vanligt. Min man fick massera mina fötter varje morgon innan stödstrumpor åkte på. Spännande med slempropp. Har aldrig sett den trots att jag har fött 4 barn haha.

Vi kanske kan ha en barnlista med namn och födseledagen?

17 dagar till bf!

Kram!

• Hoppsan2016

Åhhh vilket fint namn :)

Gweny skrev 2016-06-04 12:57:38 följande:

Uch jobbigt med svullnad, jag hade det extremt. Men bättre nu.

Våran tjej heter Ofelia och blir 1 vecka idag.

• frucgsvensson

17 dagar till bf!

Kram!

Vår lilla kille blir 5 dagar idag och heter Alfred :)
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2016-06-04 14:20:30 följande:

Usch vad jobbigt med svullna fötter. Jag var extrem svullen efter snittet. Tydligen rätt vanligt. Min man fick massera mina fötter varje morgon innan stödstrumpor åkte på. Spännande med slempropp. Har aldrig sett den trots att jag har fött 4 barn haha.

Vi kanske kan ha en barnlista med namn och födseledagen?

Vilka fina namn ni har allihopa! Var det bestämt långt innan eller bestämde ni när bebisen kommit?
    Vi har varsitt favoritnamn här... Vad det i slutändan blir vet vi nog först när hon är ute;)

En barnlista röstar jag för också! Vem ombesörjer? Ska vi stanna här i denna tråden eller hur har vi sagt?
  • ettplusettlikamednoll

Tänkte bara sticka in och meddela att vår underbara dotter är född och blir hela sex dagar gammal idag!

Hon är helt fantastiskt. Allt är så känslofyllt och intensivt nu :)

• Hoppsan2016

Grattis!!!

ettplusettlikamednoll skrev 2016-06-06 09:36:18 följande:

Tänkte bara sticka in och meddela att vår underbara dotter är född och blir hela sex dagar gammal idag!

• Hey.orange
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-06-06 09:36:18 följande:

Grattis!!!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15