• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Lutetzia skrev 2016-01-15 16:36:21 följande:

Grattis till er lilla pojke! Vad bra att ni inte oroar er, det låter ju som att det inte är något att oroa sig för heller, att de tar det säkra före det osäkra.

Längtar också till att börja köpa kläder och prylar! Men kommer att vänta ett tag. Vi ska flytta snart och det känns bara onödigt att köpa på sig för mycket just nu.

Nej, det var verkligen inte det :) hon sa att han kanske precis skulle kissa eller att hon inte fick riktigt rött mått pga att han låg så långt inåt i magen. Det handlade om ingenting då hon mätte egentligen, men det känns tryggt att dom vill kolla en gång till :)

Åh ja! Kläder har jag börjat titta mycket på nu. Men inte handlat ännu! Det får vänta lite :)
  • frucgsvensson

Vi tänkte köra på en brio smile! :) vi har klämt och känt redan och den beställs om några veckor. Vi hittade dock samma delar med chassi, liggdel, sittdel, babyskydd och insats för ca 1500kr billigare på nätet eller vad det var. Törs man beställa från nätet?

• frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-18 08:30:58 följande:

Jag har beställt från nätet :) Om det är någon sida jag inte beställt från tidigare brukar jag bara läsa omdömen från andra kunder innan, brukar visa sig ganska snabbt om det är ett pålitligt företag eller ej :)

Okej! Så skönt. De kostar ju rätt mycket så man vill ju inte att det ska bli något strul.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-18 10:39:32 följande:

Vi körde brio smile, paketpris inkl babyskydd och bas för 7200kr. Vi köpte från babyhuset.se

Om ni kör på det paketet behöver ni inte köpa regnskydd, jag missade att man fick med det och köpte ett annat, så nu har vi två (får se om vi säljer eller skickar tillbaka ) annars var de snabba i leveranserna dock lite meckigt att hämta ut (4paket varav ett 16 kg) men med två kundvagnar så gick det galant. Köpte även insektsskydd och skötväska.

Åh! Undra om det inte var där vi också hade tänkt beställa (min man som hittat)! Fick man välja färg då? Vi tyckte den grå färgen var fin i butik då vi kikade på den.

Okej! Vad bra att du skrev det :) kunde man välja mjuklift eller liggdel där? Vi vill ha liggdelen tänkte vi.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-18 12:22:50 följande:

Vi prövade några alternativ, men strök de dyraste rätt snart, vi vill lägga pengar på andra saker. Brio smile har stora lufthjul varav två svängbara fram, vilket blir enklare att manövrera med en hand, eller i trånga utrymmen. Brion hade stor varukorg och enkel att fälla ihop men framförallt kändes bra att köra och manövrera för mig som är liten. Till en början så var vi inne på mjuklift, men de är lite mindre och risken finns att större barn växer ur tidigare än planerat.

Vi ska också köpa den. Vi tyckte också att det var bra att man kan spärra de svängbara hjulen fram om man vill, t.ex. om man ska gå i skogen eller gå ute på vintern.

Den blev även väldigt platt då man fällde ihop den!

Vi väljer också själva liggdelen, gillade inte riktigt mjukliften.
  • frucgsvensson
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 14:17:52 följande:

Vi ska också köpa den. Vi tyckte också att det var bra att man kan spärra de svängbara hjulen fram om man vill, t.ex. om man ska gå i skogen eller gå ute på vintern.

Den blev även väldigt platt då man fällde ihop den!

Vi väljer också själva liggdelen, gillade inte riktigt mjukliften.

Glömde skriva att vi också ville ha så att man kan fästa babyskyddet direkt på chassit. Slippa dra upp ungen och ner i vagnen liksom om man bara ska in en snabbis på affären eller så.
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-18 14:42:26 följande:

Ingen mjuklift, i detta paket var det liggdel, kändes rymlig och hållbar, med ventilations möjlighet i skärmen(blixtlås i sufflett), det kan ju bli värmebölja när det är dags för oss

Okej! Ja, jag hörde det att liggdelen är svalare än mjukliften. Jag gillade inte riktigt heller att man bara lägger på mjukliften över sittdelen, förstod inte om man skulle fästa den på något vis? Hursom så blir det liggdel för oss :)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-18 16:37:57 följande:

Idag var äntligen RUL! Allt såg bra ut. Var en väldigt livlig krabat. . Hon höll med datumet som

SU, 11/6.

Svårt förstå ändå att vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

Grattis till fint RUL!

Oj, vilken tydlig och fin bild ni fick! Vilken skillnad det kan vara på de olika apparaterna de har! Vi fick visserligen ingen hel profilbild (bara ansiktet) eftersom han låg så tokigt i magen.
  • frucgsvensson

Har ni några förslag på pojknamn? Vi har kikat igenom flera sidor på nätet med namn, men inget som riktigt sätter sig! Bomba med allt ni har!! :)

• frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-18 22:12:43 följande:

Vår son heter Hugo, vanligt men otroligt fint ;) Nu har vi inte bestämt oss om det blir en pojke till, men kanske Ville. Emil försöker jag lansera med viss framgång. Hade det inte varit för att maken tvärvägrar så hade Gillis varit med i matchen. Det heter visserligen min morbror men jag gillar det mer och mer.

Bra förslag, men tyvärr så heter ett redan fött barnbarn i familjen Hugo, Emil heter min man (han har visserligen skojat om att ungen kan heta Emil junior) och Gillis klingar inte riktigt så bra med våra namn tycker jag. Vi har ett namn vi kallar honom för, för att vi äntligen hittat ett vi båda gillar, men idag sa både jag och min man att nej, det faller inte helt rätt i munnen ändå.. Melker var det.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15