Gravid efter IVF hösten 15
Jag hade ingen förra gången och ingen nu heller. Vad är det som skulle kosta pengar vid fel på rul? Psykolog? Eller menar du att barnet skulle vara oförsäkrat vid exempelvis upptäckt hjärtfel?
Jag hade ingen förra gången och ingen nu heller. Vad är det som skulle kosta pengar vid fel på rul? Psykolog? Eller menar du att barnet skulle vara oförsäkrat vid exempelvis upptäckt hjärtfel?
Åh vad skönt att Rul gick bra, vi ska få en liten frisk flicka som var lika otålig som sina föräldrar <3
Försäkringar ska ju täcka kostnader och jag kan inte se att det skulle finnas kostnader före v 22 som man skulle behöva ta. Så mitt råd är ja, det räcker med den försäkringen.
[quote=76204334][quote-nick]Junilängtan skrev 2016-01-08 12:23:40 följande:[/quote-nick]Nu är vi hemma efter rul, allt såg bra ut :) Det blir den första pojken i tråden än så länge då, så min tes bekräftades inte alls ;)
Fick dessutom frågan om vi ville komma på UL en gång till nästa vecka, i studiesyfte. Så vi får se vårt lilla hjärta ytterligare en gång <3
Gweny - haha då fick vi gå emot lite till då, vi gjorde icsi :)[/qoute]
NÄMEN! Första pojken :) grattis! På torsdag nästa vecka får vi se!' :) så spännande.
[quote=76205195][quote-nick]Junilängtan skrev 2016-01-08 15:49:34 följande:[/quote-nick]Tack, känns helt fantastiskt! :D Åh så spännande, ska ni ta reda på kön? :)[/qoute]
Ja, vi vill gärna se könet om det går :) våra magkänslor säger pojke!
Jag har börjat tänkt lite på det hör med föräldrapenning som komma skall. Samt havandeskapspenning.
Någon som har koll? Det är första barnet för oss och kag är lite orolig på hur dom räknar ut min blivande föräldrapenning i och med att jag nu varit sjukskriven i 4 veckor och kommer troligtvis inte gå upp till 100% förrän i slutet på februari kanske. Har läst och hört lite olika varianter hur FK räknar. En del säger att de räknar inkomsten man harvat de senaste 6 månaderna och drar ett snitt plus att det är 80% av det.
Är havandeskapspenning samma inkomst ungefär? Jag jobbar inom värden om kommer nog gå i mitten på april. 60 dagar före BF alltså.
Sjukskrivning en viss tid innan förlossning ska inte påverka ersättningen. Kommer inte ihåg hur lång tid innan... Så de räknar på din inkomst förutom tiden du var sjukskriven.
Man får 80% av lönen i föräldrapenning men bara upp till en viss nivå.
Jag var sjukskriven sex veckor förra gången i mitten och sedan fyra veckor till på slutet och det påverkade ingenting.
Precis, ring och hör så att du säkert får rätt svar! Men läs på om sgi annars. Det är det som ligger till grund för föräldrapenningen.
Fler som ska söka havandeskapspenning sen? Jag har haft det innan, men hört dem blivit hårdare att godkänna...