• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2016-01-12 21:09:45 följande:

Jag är också i vården, borde inte vara några problem. Går ju inte göra vissa saker höggravid!

Jaha! Vad kul :) vad jobbar du som? Nej, absolut inte. Jag sväller redan endel om både händer och fötter och känner mig liksom så mycket mer begränsad på något vis.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-12 22:16:42 följande:

Usk, inom rehab. Vi har även växelvård & palliativt. Så mycket tungt & stress.

Du då?

Aaah okej! Också som usk. På ett äldreboende. Vi har även växelvårdsplatser.
  • frucgsvensson

Imorgon är det dags för vårat RUL! Inte förrän kl 15 så det blir en låång dag innan man får åka.

Vi ska ta reda på könet om det går som sagt. Men hur har ni gjort om ni haft t.ex föräldrar som inte velat veta om könet? Mina föräldrar vill inte veta, men samtidigt vill jag ju inte undvika att säga termer som han/hon då jag är i deras närhet. På något vis tycker jag att dom inte har någon rätt i att välja att få veta eller inte. Är det dumt tankesätt tycker ni? Tänker att varför ska JAG undvika att säga han/hon/pojke/flicka då det är MITT barn?

• frucgsvensson
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-13 18:24:36 följande:

Håller med. Bara ni som kan ställa sånt "krav"

hatten skrev 2016-01-13 17:44:26 följande:

Så spännande med RUL!

Jag tycker som du, det är ändå Ert barn. Jag skulle inte bry mig om någon annan inte skulle vilja veta..

Åh, lättnad. Kände nästan som att jag tänkte lite för "hårt och egoistiskt". Men det ÄR ju en personlig sak och absolut en av de största händelserna i livet! Det är ju ändå något som möblerar vår framtida familj. Imorgon kommer vi kanske få se hur den ska se ut. Stort! :)
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-13 21:56:13 följande:

Jaa! :) vi får se nästa vecka, dagarna går långsamt då man väntar på något... ;)

I knooow! Jag tycker dessutom att vårat är så sent, är i vecka 20 nu. Känns som de flesta fått RUL:ET i vecka 18 typ. Men jag lovar dig, sista veckan går fort! Sen är man skitnervös dagen innan.
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-14 08:53:28 följande:

Jag kommer att vara i v 20+1 , det är ju sent.. men men :)

Ja, fast huvudsaken man får se att allt är bra :)

Ska ni kika kön? Vi ska, om det går! :)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-14 10:42:16 följande:

Jag kommer också vara i v.20+1. Känns så sent. Men nu är det snart dags. Otroligt det är halvtid i graviditen snart.

Ja, det är helt galet! Jag känner mig inte så värst gravid längre heller. Jag inser nog bättre efter vårt RUL nu i eftermiddag. Har nog hänt endel på 11 veckor må jag tro!

Är supernervös nu. Min man kommer och hämtar upp mig om en timme ungefär. Pirrigt!
  • frucgsvensson

Nu har vi varit på RUL och hunnit både firat med middag och första klädesplagget! :) Det blev som vi trodde, en pojke! :) allt såg fint ut förutom att hon var osäker på höger njure. Det såg ut som att han hade ett vidgande njurbäcken, men det var inget nämnvärt fel. De har tydligen olika maxmått på olika sjukhus vad de tycker är okej då de mäter vätskan, 0,5 (vet ej enhet) har vårat sjukhus, och vårat mått blev typ 0,54. (Andra sjukhus hade maxmått på 0,7). Hon tyckte ändå att vi skulle komma tillbaka för säkerhetsskull i v. 24. Det som KAN hända om det nu är så, är att han kan få urinvägsinfektioner då han kommer ut. Att de behöver ge honom antibiotika under en period. Vi är iallafall inte oroliga :) och det tyckte inte hon som gjorde RUL:ET heller att vi skulle vara.

• frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-14 19:55:21 följande:

Åh grattis! Och vad skönt att det var något som går att rätta till <3

Ja, om det ens är något. Hon sa att det kunde precis ha kommit kiss till njuren och att den höll på tömmas. Och att det var rätt vanligt på pojkar, och rätt vanligt överlag på barn. Hon såg flera i månaden. Men vi hade så små värden, men hon tog det säkra före det osäkra :) bara ett plus att få se honom en gång till om en månad :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15