cage1981 skrev 2015-09-15 08:24:35 följande:
Det kanske inte är någon stor sak men jag skulle tycka det är bra att veta om man har en ?diagnos? så att man vet det. =) För även om läkarna inte tycker att det är ?nånting? så kan det ju bli nånting och det finns ju dessutom en anledning till att det öht finns ett namn på det också.. Jaja, nog om det. =)
Aha, nej då är det ju inte så bra att räkna på matintag osv. :/ Kan det inte vara så att kroppen håller kvar vid det du äter för det verkar ju inte vara några mängder som du får i dig om dagarna? Tänker att det skulle vara bra att äta lite och oftare under dagen istället?
Ovitrelle är en spruta som innehåller hcg som hjälper äggblåsan att mogna och även släppa, sen hjälper den till vid en implantation av ett befruktat ägg också.
Så den tar vid när pergo har gjort sitt. =)
Ja, även om jag har svarat rätt ok på de två gånger jag kollat med vul så skulle det vara typiskt om det blev massa äggblåsor isf..
Så många härliga besked du har fått. ;) men som sagt, det är skönt att veta iaf för då kan man ju göra något åt det. =)
Vi har en sjukvårdsförsäkring via jobbet som jag gick via och när ändå försäkringsbolaget betalar proverna så var det lika bra att kolla upp allt, speciellt eftersom symtomen på trötthet, vikten osv kan bero på andra saker.
Ska försöka komma ihåg att fråga om värdet på antikropparna nästa gång jag tar prover, skulle vara kul att veta om selenet hjälpt till något.
Haha, nä ibland kan det vara bra med konkreta exempel för att man ska hänga med hur det funkar. =) Kroppen är fascinerande! Jobbar du något inom det du har läst?
Min cykel är totalt oregelbunden, den är allt från 24-29 dgr med äl på allt mellan dag 15-18 så lutealfasen varierar kraftigt också. Tror jag har haft 11 dgr som längst. Lutealfasen ska tydligen vara konstant men inte hos mig. ;)
Spännande, håller tummarna! Jag verkar också ha äl snart, fick en ganska stark stegring igår så inom några dagar borde den vara. Det verkar som att semester gör susen för mig, båda äl efter mina två sommarresor har kommit tidigare än annars. Skumt!
Heja oss!
Nä, men man tycker ju att man borde få veta =) Läkaren sa ioförsig att antikropparna kommer tillslut bryta ner sköldkörteln så jag konstant har dåliga värden och därför är det bra att behandla.. SÅ det var skönt när han bekräftade hashimotos när jag frågade.
Nä, äger inte ens en våg längre för att slippa bli triggad =) Jo.. Försöker få i mig iallafall en liten frukost, och en större måltid, o just nu är jag så frukt och grönsakssugen, så det blir en del sånt mellan måltiderna också =)
Ja, då förstår jag =)
Ja, men det skulle ju vara lite jobbigt om det blev så.. VUL är ju en säkerhet både för sig själv och eventuella barn vid stimulering.
Ja okej =) men bra att allt kollades! Se till att de kollar antikropparna också. Min läkare sa att man bara kollar antikroppar en gång, eftersom de "inte kan förändras" hmm.. Det kan de visst!
Ja =) oh ja det är den verkligen! Nej. Eller typ.. Jag är utbildad arbetsterapeut men arbetar som personlig assistent, så det är ju lite samma område, men andra uppgifter =) Vad arbetar du med?
Ja okej! Hm, mystiskt. Har också hört att lutealfasen alltid är densamma.
OKej =) lustigt :O jag har nog äl när som helst nu, idag var äl-testet positivt som jag tolkar det, och det fortsätter dra o ila i ena äggstocken. Chansar på att det släpper inatt eller imorgon. Även tempen har varit lite lite lite hög igår och lite högre idag. Får se om den ökar ännu mer imorgon =)
hejaheja!! =)