• Zamira

IVF oktober 2015

Och nu är Ovitrelle tagen, och ont i magen fick jag efteråt!
    Men ska bli väldigt spännande att se hur många äggblåsor det är på tisdag, och hur många mogna ägg det finns, samt om fler än 2 befruktas denna gång, blir väldigt besviken om det blir lika få även nu..

• Zamira

Uppdaterar jag med:)
    Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10.
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 13/10 ET 15/10
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (stimulerad FET), ET 16/10
    Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10
    TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9
    Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.
    CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44
    fruseverin,, 36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-12 06:26:08 följande:
    Mest min sambo som inte vill, att vi ska få ett "falskt utslag" får se hur vi/JAG gör denna gånen :D

Aha okej :)

Här är det jag som bestämmer testandet, annars får jag testa i smyg om inte han vill göra det ;)

10.5h tills vi ska vara på sjukhuset, klockan ringer om 7h, och trots att jag varit vaken sen 3:30 idag så är jag inte trött, konstigt nog! Så jag tippar på att jag kommer att somna på sjukhuset imorn i väntan på ÄP hehe.

• Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-13 07:36:22 följande:
    Lycka till idag!!
    Tack så jättemycket!!
    Trodde jag skulle va lugn som en filbunke, för har varit det hela behandlingsperioden, men nu känner jag att jag har lite fjärilar i magen, men det är nog bra att va lite nervös :)
  • Zamira

15 äggblåsor, 8 ägg, så nu var det färre, så jag hoppas på bättre kvalité på dem än förra gången, så nu ska det bli mer än 2 befruktade tycker jag! :D

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-13 15:45:52 följande:
    Jopp får se hur jag gör :) Är ju en blasto denna gången så då borde man kunna testa lite tidigare. 

Helt galet snart fredag och snart ET :)

Ja, för då är ju ditt embryo flera dagar äldre än mitt kommer att vara :)
    Bara 3 dagar kvar nu ju ja!! :D

MålaMittHjärta skrev 2015-10-13 15:44:47 följande:
    Håller tummarna :) 
    Tack!! :)

• Zamira
    Namnlös2015 skrev 2015-10-13 18:36:42 följande:
    Idag hade vi ÄP, 10 ägg blev det. I morgon får vi reda på hur befruktningen har gått och när det blir återföring :D Detta är vår första behandling så (dumt nog) har jag läst mycket om ÄP och hur ont det gör osv. Det var absolut inget, enligt mig, att va orolig och nervös över! Jag hade ÄP vid lunch och varit fastande sen midnatt, så jag tänkte bara på vad jag skulle äta när det var klart :) Det var klart innan de började kändes det som, jag var fullt upptagen att titta på skärmarna, det ser ju ut som dammtussar! :p
    Bra resultat, grattis!! :)
    Ja men eller hur kändes det mindre än vad flera har sagt, tyckte också det vid mitt första äp :) 
    Tyckte bara att de första två bedövningssprutorna kändes, nummer tre o fyra kände jag inte alls!
  • Zamira
    totoo skrev 2015-10-14 08:08:17 följande:
    Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här. Hade äggplock igår och fick ut 17 ägg. Tyvärr blev det totalfrys då jag eventuellt kommer att bli överstimulerad. 
    Alltså blir återinföring först i december :( Någon som har erfarenhet av överstimulering och  totalfrys?
    Men fy vad jobbigt, men skönt att det blev många ägg i alla fall, hoppas att många av dem blir befruktade och delar sig som de ska!!
  • Zamira

Och vips gick luften ur en.. 
    15 äggblåsor, 8 ägg varav 6 mogna, resulterade i 1 (!!!) befruktat idag, som i och för sig så väldigt fint ut, men jag är fruktansvärt besviken, så det är nästan så jag önskar att det inte klarar sig tills imorgon till insättning så man kan göra om försök nummer 2 i november/december...

Jag hoppas att de kan säga varför så få blir befruktade, för det hade varit väldigt intressant att veta.

• Zamira
    totoo skrev 2015-10-14 12:04:15 följande:
    Åh, det behövs bara ett för att det ska bli något <3 Håller tummarna för dig!!

Fick också nyss mina svar. 25 äggblåsor, 17 ägg, 8 injicerade, 4 befruktade, på måndag får jag veta hur många som har blivit blastocyster och klarar nedfrysning. 
    Ja, jag försöker ha den tanken i huvudet, det är mitt hopp just nu! <3 Tack!!

Åh, skönt att det blev några stycken befruktade i alla fall, hoppas att de klara sig och blir små fina blastisar!!
Svar på tråden IVF oktober 2015