• Zamira

IVF oktober 2015

Ett namn skrev 2015-10-09 14:26:59 följande:
    Skönt att allt såg bra ut!
    Blir det bättre Kvalité på äggen om det är färre?
    Då kommer jag att ligga en dag efter dig, fick äggplock på onsdag vid 12.

Ja, jätteskönt, och skönt att du fick tid för ÄP också!!
    Nja det vet jag inte, men känns som att det borde vara kvalitet före kvantitet, fast det är ju vad jag gissar på bara ;)

Jag skulle komma 7:45 på tisdag, men vet inte om jag är nummer 1 eller 4, förra gången fick vi vänta tills 10:45 med att få göra vårt ÄP, det var 3 dryga timmar att vänta :(

• Zamira
    Ett namn skrev 2015-10-09 14:41:03 följande:
     Verkligen!!
    Jo det håller jag med om :) Min läkare sa att de försökte få fram mellan 5-15 ägg så tänker att är det inom det så är det bra!

Vart gör ni IVF:en?
    På Sahlgrenska verkar det som att vi får olika tider, jag fick alltså sista vid 12. Antar att det är för att hamna så nära 36h som möjligt med ovitrellen. Vi ska komma in 10,30 så blir lite väntan. Förstår att det är jobbigt med 3h väntan. Hade ni med er något att sysselsätta er med?
    Okej, ja men då ligger vi ju båda inom ramen för det :)

Vi gör den i Örebro, men undersökningar och sånt i Karlstad. Försökte fråga om de visste hur det blev, men det bestämdes tydligen senare idag eller måndag, beroende på behandling så bestämde labbet det sa hon jag pratade med..
    Ja då får ju ni också vänta lite grann. Nja, låg ju i sängen, grejade med telefonen, så denna gången ska jag ta med datorn, och hörlurar så kan jag lyssna på musik, eller surfa, så går kanske tiden lite snabbare :) Och denna gången ska jag skriva ner alla mina tankar efteråt, för annars så kommer jag att glömma det, och det kan vara en kul sak att jämföra med nästa försök (även om jag hoppas att detta blir sista)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-10 07:06:36 följande:

Var på kliniken igår och allt såg bra ut :) Börjar med lutinus imorgon och på fredag är det dags för ET. Galet vad allt går fort när man väl har börjat :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Men wow, ja då blev det ju tidigare än tänkt, men vad skönt att det blev är det hållet :) Då sätter du tillbaka en dag efter mig(men du har en blasto va?), för vi kommer att göra ÄP på tisdag och ET på torsdag!
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-10 08:52:44 följande:
    Jo både jag och sambon var inställda på veckan efter så det var en positivt :)
    Blir en blasto, från frysen. Åh vad kul vi kommer nästan vara lika. :)
    Ja, att slippa vänta är skönt, för dagarna går så sakta tycker jag innan man kommer igång med IVFen :)
    Ja, så nu får vi hoppas på bättre lycka för oss båda!! :)
  • Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-10 16:14:01 följande:
    Tiden går långsamt i en månad! Det är verkligen bara stundvis man tänker på annat och inte känner efter.
    Jo det håller jag med om, spraytiden går trögt, och sen när man väl kommit förbi ÄP och ET, då är det ruvandet som går långsamt fram tills TD.. :(
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-10 16:55:57 följande:
    Ja absolut :)
    Det värsta är väntan innan man får köra igång men ruvningen är jobbigast !!!!
    Ja ruvningen längtar jag inte efter, långa 16 dagar till TD! Men jag kommer testa på 10-11 igen, var då jag sist plussade, så är ful och testar innan igen.. Och kladdet med lutinus längtar jag inte till, sprutorna är ju himmelriket i jämförelse med det kladdet hehe!
  • Zamira
    LaLinea skrev 2015-10-10 17:39:03 följande:

Är det någon som fick Suprefackt som slutspurutan?
    Från början vad det Ovitrelle som va planerad som slutspurutan, men igår efter VUL och blodprov fick jag samtal från kliniken och ordination till Suprefact.
    Är lite orolig nu eftersom jag läste att Suprefact i princip innebär att det kommer inte bli någon återföring :(

Nej tyvärr, fick fortsatt Ovitrellen jag :(
    Sa de något om hur många äggblåsor som syntes på ul?
  • Zamira
    LaLinea skrev 2015-10-10 18:52:47 följande:

6-7 äggblåsor på båda sidor vilket är helt OK, tycker jag.
    Ordination till Suprefact kom efter att blodprovresultatet kom från labbet.
    Jag antar att det är något i blodet som tyder på potentiellt överstimulering. 
    Hursomhelst, det blir slutsprutra om en timme och äggplock på måndag.

Ja det var ju som mig, tänkte om man tog fick suprefact pga många äggblåsor, men måste ha varit nåt på blodprovet kanske ja.
    Hoppas att allt går bra på måndag!!
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-11 08:34:19 följande:
    Ruvningen är psykisk terror deluxe! Men kommer ha mycket i skolan såg förhoppningsvis kommer mitt fokus ligga där.
    Började med lutinus redan idag och kommer fortsätta till v 12 om det lyckas.. Jag som tyckte v 8 var länge sist (på gränsen till överstimulerad)
    Får se om jag vågar testa tidigare denna gången, har inte gjort de innan :P
    Aha okej, jag slipper den tills ET-dagen jag, tar första direkt efter återföringen ;)
    Men jag ska bara ta det tills jag plussar, sen sluta med det, men jag har mycket mer än det liggandes hemma, har tom kvar sen förra försöker haha!
    Vad bra gjort av dig som inte har testat innan tidigare, jag är så otålig så jag klarar inte att hålla mig från att testa jag :p
  • Zamira

7 timmar tills sista sprutan för den här omgången, ska bli skönt att slippa dem, och speciellt sprayen, slippa ha klockan på ringning 4:30 varje dag för att ta den :)

Och imorgon blir det Ullared, så blir ingen vilodag innan ÄP inte, men det känns skönt, för då kommer tiden gå mycket snabbare och vips så är man i Örebro :)

Svar på tråden IVF oktober 2015