• Zamira

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-11-03 19:58:36 följande:

Ja om 3 veckor !!
    Är så orolig innan de är gjort :(
    Haft MA en gång innan , man anar inte ett smack .... Hoppas verkligen de är en frisk normal graviditet på rätt plats !

Kan förstå det, och dagarna dit går ju så långsamt också :(

Jag håller tummarna för det!!

• Zamira
    AnnaGus79 skrev 2015-11-03 20:00:40 följande:
    Jag blev så ställd av hans attityd, körde runt staven ett tag o så: nä det här är nog missfall, ser bara en tjock slemhinna

Zamira: du o jag är ju lika, har du fått nåt VUL o sett nåt ännu?

Vad knepigt! Kan man se något såhär tidigt??

Har du fått tid för ytterligare undersökning?

Ja, jag har tid för vul den 19/11, var då som min klinik tyckte att man skulle göra första ul, tror väl egentligen att man kunde ha fått några dagar tidigare, men i 7+1 så ska man ju se om det är nåt eller inte :)

• Zamira
    AnnaGus79 skrev 2015-11-03 20:56:12 följande:
    Trodde inte heller man kunde se nåt nu. Kliniken sa att jag skulle ringa min hemortsläkare för ultraljud och han bokade in mig idag.... Nu mår jag ju skit

Har fått en ny tid den 11/11 men med tanke på att du fått den 19 så känns ju även det tidigt :(
    Ja då fick du tidigare än mig!
    Men de borde ju inte sätta tidigare än att man borde kunna se hjärtat slå, läst om många som fått vul och sett hjärtat tidigt, så läkaren borde ju veta vad han gör :)
  • Zamira
    lilsis skrev 2015-11-04 09:02:27 följande:

Rd13, negativt och mens.

Vad tråkigt :(
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-05 08:31:06 följande:
    När har du vul?

Har mitt om exakt 2 veckor, längtar som tusan och är samtidigt väldigt nervöst, ville inte vara med om ett ma igen och det upptäcktes på vul förra gången. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Har också om 2 veckor, kl.10 fick vi tid :)
  • Zamira
    Ashurst Klara skrev 2015-11-05 13:31:54 följande:

Jag är preliminärbokat för IVF nästa vecka och har några dumma frågor till er som just har gjort det. Egentligen skulle jag ju kunna fråga kliniken, men det kan hända att de redan har sagt det men att jag har lyckats glömma. Lite pinsamt i så fall...

- Hur många dagar i förväg får man reda på exakt vilken dag det blir äggplock?
    - Hur många VUL är normalt att göra innan äggplocket?
    - Ska man ta Ovitrelle inför äggplocket?
    - Vid vilket besök lämnar killen sperma? Är det i samband med äggplocket?

Jag fick reda på mitt datum när jag gjorde ul på dag 9, och då var ÄP på dag 13, så 4 dagar innan fick jag reda på mitt, och så var det båda gångerna :)
    Jag gjorde ett ul båda gångerna, men första gången fick jag ta blodprov dag 5 och 7 och det gjorde jag inte denna gången.
    Japp, den tar du 36h innan ÄP, läkaren ger dig tiden när du ska ta den :)
    Det är i samband med ÄP ja, min kille fick gå in och lämna så fort vi kom till kliniken :)
  • Zamira
    Ashurst Klara skrev 2015-11-05 15:41:22 följande:
    Tack så mycket för svaret! Och grattis till graviditeten! Hoppas att allt ser bra ut på ultraljudet.
    Ingen orsak!
    Tack så mycket, ja det hoppas vi också att det gör, men den här gången har jag bättre magkänsla än vad jag hade förra gången, så detta ska gå vägen :)
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 18:48:10 följande:

Hur länge tar ni lutinus? Jag skulle sluta vid positivt test. Gjorde ivf/pgd så kanske annorlunda då.

Jag skulle sluta på min TD, så jag tog lutinus i 16 dagar :)
  • Zamira
    fruseverin skrev 2015-11-06 22:05:41 följande:

Nu ruvar jag <3

1 embryo in i mig och 5 till frysen

Känns mycket overkligt

Oh, stort grattis!!
    Och 5 till frysen, det är ju helt fantastiskt, vad kul :)
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-07 06:15:51 följande:

Igår vändes min värld lite upp och ner. Jag skulle idag ha åkt till kliniken för att återföra embryo. Men igår ringde dom med andra besked.

Jag hade alldeles för höga blodvärden så dom vill inte sätta in något embryo då detta kan göra mig jättesjuk med hög risk att det blir överstimulering, kunde i värsta fall hamna på sjukhus.

Så nu skulle vi bara avvakta och höras när jag får min mens.

Fan va detta sved att höra! Det kändes verkligen som att det var våran tur nu och så drar dom bort mattan under mina fötter.

I värsta fall så kommer vi få vänta tills januari för att ta upp allt igen. Allt känns så jäkla pissigt just nu!

Men fy vad tråkigt! Förstår att du känner dig besviken, hade jag fått det beskedet hade jag blivit riktigt ledsen..
    Första IVFen så sa de efter ÄP att det var risk för överstimulering för mig, så blev ombedd att dricka rikligt med vatten vilket jag gjorde, men slapp ös och ett embryo sattes tillbaka..
    Berättade de om risken för ös igår eller redan efter ÄP? Hoppas att tiden går fort till januari, men när man redan väntat länge så är två månader lång tid att vänta :(
Svar på tråden IVF oktober 2015