• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • totoo

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här. Hade äggplock igår och fick ut 17 ägg. Tyvärr blev det totalfrys då jag eventuellt kommer att bli överstimulerad. 
    Alltså blir återinföring först i december :( Någon som har erfarenhet av överstimulering och  totalfrys?

• Zamira
    totoo skrev 2015-10-14 08:08:17 följande:
    Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här. Hade äggplock igår och fick ut 17 ägg. Tyvärr blev det totalfrys då jag eventuellt kommer att bli överstimulerad. 
    Alltså blir återinföring först i december :( Någon som har erfarenhet av överstimulering och  totalfrys?
    Men fy vad jobbigt, men skönt att det blev många ägg i alla fall, hoppas att många av dem blir befruktade och delar sig som de ska!!
  • Zamira

Och vips gick luften ur en.. 
    15 äggblåsor, 8 ägg varav 6 mogna, resulterade i 1 (!!!) befruktat idag, som i och för sig så väldigt fint ut, men jag är fruktansvärt besviken, så det är nästan så jag önskar att det inte klarar sig tills imorgon till insättning så man kan göra om försök nummer 2 i november/december...

Jag hoppas att de kan säga varför så få blir befruktade, för det hade varit väldigt intressant att veta.

• totoo
    Zamira skrev 2015-10-14 11:45:18 följande:

15 äggblåsor, 8 ägg varav 6 mogna, resulterade i 1 (!!!) befruktat idag, som i och för sig så väldigt fint ut, men jag är fruktansvärt besviken, så det är nästan så jag önskar att det inte klarar sig tills imorgon till insättning så man kan göra om försök nummer 2 i november/december...

Jag hoppas att de kan säga varför så få blir befruktade, för det hade varit väldigt intressant att veta.

Åh, det behövs bara ett för att det ska bli något <3 Håller tummarna för dig!!

Fick också nyss mina svar. 25 äggblåsor, 17 ägg, 8 injicerade, 4 befruktade, på måndag får jag veta hur många som har blivit blastocyster och klarar nedfrysning. 
  • Zamira
    totoo skrev 2015-10-14 12:04:15 följande:

Fick också nyss mina svar. 25 äggblåsor, 17 ägg, 8 injicerade, 4 befruktade, på måndag får jag veta hur många som har blivit blastocyster och klarar nedfrysning. 
    Ja, jag försöker ha den tanken i huvudet, det är mitt hopp just nu! <3 Tack!!

Åh, skönt att det blev några stycken befruktade i alla fall, hoppas att de klara sig och blir små fina blastisar!!
  • hoppas 2014
    totoo skrev 2015-10-14 08:08:17 följande:

Det blev totalförsvaret för mig nu i september med.mina provar va inte bra (överstimulerad) o ja var jätte dålig. Jag hoppas på insättning nu i slutet av oktober om jag får ägglossning.

Hoppas du mår ok.
  • Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-14 11:45:18 följande:

Förstår besvikelsen, det är lite läskigt att "bara" ha ett. Jag hade samma känsla, "bara ett". Förra gången hade jag två perfekta blastocyster och tre till frysen - mycket tryggare! Men det är bara hoppas på att det är det rätta. :)

Gjorde ni ICSI? Annars är det nästa steg för att öka befruktningsgraden.
  • Sthlmsthlm
    totoo skrev 2015-10-14 12:04:15 följande:

Håller tummarna!
  • Namnlös2015

I går plockade dom 10 ägg och idag fick vi veta att 6 st är befruktade!!!

På fredag 16/10 är det planerat med återföring om allt går enligt planerna :D

• Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-14 14:03:07 följande:
    Förstår besvikelsen, det är lite läskigt att "bara" ha ett. Jag hade samma känsla, "bara ett". Förra gången hade jag två perfekta blastocyster och tre till frysen - mycket tryggare! Men det är bara hoppas på att det är det rätta. :)

Gjorde ni ICSI? Annars är det nästa steg för att öka befruktningsgraden.

Det kan ju gå med ett också, men man vill ju i frysen ifall att det inte går, men jag får hoppas på denna lilla :)

Ja, denna gången blev det ICSI på alla, förra gången gjorde de 9 IVF/6 ICSI, och då befruktades 2 ICSI, så vill verkligen veta varför så få befruktas!

Svar på tråden IVF oktober 2015