• Zamira

IVF oktober 2015

Fick igenom mitt planerade snitt, så mitt nya bf är 28/6 istället för 5/7, helt plötsligt är det bara 14 dagar kvar!! :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-14 21:44:16 följande:

Grattis ! Va härligt :))

Tack, ja det känns underbart :) 
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2016-06-15 07:44:33 följande:
    Åh grattis :) Mysigt med en juni bebis <3 

Tack!

Ja, så nu hoppas jag bara på att hon inte får för sig att komma ut tidigare, utan att allt håller sig lugnt tills den dagen :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-16 09:19:47 följande:

Zamira: kommer hon tidigare är de nått positivt med det. Förlåt om ja missat, men varför planerat sectio?

Ja, och hon är ju fullbakad, så 7 dagar innan bf gör ingenting för mig :)

Jag har bl.a kondylom, och även problem med att jag spricker varje gång jag och sambon har sex (så sex existerar knappt här, tror vi sist gjorde nåt i december ifjol), och pga detta så har jag blivit livrädd inför vf, dels att kondylomet ska bryta ut i sprickor/ bristningar som uppstår vid förlossningen, och även rädsla över att spricka..

Hade jag inte haft dessa problem så hade jag väldigt gärna fött vanligt, för jag tror jag hade klarat det galant, så lite "ledsen" är jag över att jag vill snittas, men jag tror att det är det bästa alternativet, även om det innebär mycket längre återhämtningstid än vf, men sambon får ju vara hemma och hjälpa en ett tag, så ska det gå bra :) 

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-16 12:43:04 följande:

Ok :( beklagar !!
    Säger läkaren att risken är stor för stora bristningar ?

Du kommer fixa det galant :)

Hon sa ingenting om det, men hon ansåg att med mina argument så var det befogat med ett snitt, men hon tipsade om att jag skulle prova att smörja med östrogenkräm efter förlossningen, så det ska jag inhandla och prova med :)

Ja jag hoppas det, ska bli spännande att genomgå en operation vaken, har bara gjort titthålsoperation och då var jag sövd, så detta blir en ny upplevelse :) 

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-29 06:07:54 följande:

Zamira grattis :)

Tack så jättemycket :)
    Just nu ligger Isabella och sover på mig, och jag räknar ner tills sambon får komma till avdelningen så man får vara hela familjen igen, 6 minuter kvar nu!
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2016-06-29 08:21:07 följande:
    Grattis till tjejen <3  (misstänker vi är med i samma juli grupp på fb )
    Hoppas det går bra med läkning och sånt med :)

Har själv 3 dagar kvar till bf, längtar som tusan och blir så bebissjuk på alla bebisar som kommit <3 Och förhoppningsvis är väntan inte så långt bort :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Ja det är vi isåfall, laddat upp i två av juligrupperna jag är med i ;)
    Läkningen går jättefint hittills, fick komma upp och duscha igår morse, så sköterskan tog bort förbandet över, och oj vad litet och fint såret var, tyckte tom att såren efter min titthålsoperation såg värre ut! Det förstår jag, jag är mest ofattbart chockad över hur mycket du kan älska en helt okänd människa så fort, väldigt mycket känslor på en och samma gång :)
  • Zamira
    Iskristall skrev 2016-06-29 09:38:06 följande:
    Stort grattis Zamira! Gu vad härligt!
    Tusen tack! Ja det känns helt fantastiskt, och att efter att ha startat bebisförsöken 09 äntligen ha fått resultatet av resan känns helt underbart!
  • Zamira
    Iskristall skrev 2016-07-09 22:40:18 följande:
    Jag är i v.24 och räknar ned. Det går framåt, vill både att tiden ska gå fort och samtidigt sakta

Jag mår bra, tackar som frågar!
    Ja, känner igen det där, tyckte dock tiden gick ganska fort efter RUL, så hoppas att den gör det för er också!
  • Zamira
    lilsis skrev 2016-07-11 07:23:31 följande:

Gjorde nytt äggplock 29/6 som gav 6 ägg. Flera befruktades men i slutändan blev det ett tillbaka och inget till frysen. Har plussat idag på RD7 (med blasto) men det är tredje gången i år, så jag gör inte frivolter. Kanske om den är kvar ända fram till testdag den här gången.

Åh, då säger jag ett försiktigt grattis, och förstår att du inte vågar ropa hej än, men hoppas att det håller i sig, att detta är gången som det stannad kvar!
  • Zamira
    cutepoison skrev 2016-07-11 18:10:56 följande:

Var länge sen jag skrev något här. Grattis till er som fått er efterlängtade bebis! Och lycka till er som ska göra nya försök. Själv väntar jag, är i v 37+5 idag och tiden går såååå sakta. Vill bara att bebisen ska komma nu. Det är liksom trångt där inne med tanke på de långsamma rörelserna och hur det sticker ut så det är väl lika bra att sträcka på sig utanför då? :P 

Tack så mycket!
    Hehe, kan förstå det, men snart har du din hos dig också!
    Måste säga att jag saknar magen, inte graviditeten, men vill inte byta bort lillan mot magen, mycket mysigare att ha henne sovandes på magen än i :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-15 10:57:17 följande:

Den 10/7 bf+8 blev jag igångsatt och en liten Ebbot föddes på kvällen efter en snabb och smidig förlossning. Han vägde 3575 g och var 50 cm lång. 
    Vi mår alla bra och njuter av bebisbubblan <3
    Storebror välkomnar lillebror bra och har hittills inte visat någon svartsjuka :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Grattis! <3
    Tror jag skrivit på fb också, men skriver grattis här också :)
    Och vad skönt att allt funkar bra med syskonen hittills, hoppas att det håller sig så!
Svar på tråden IVF oktober 2015