• Zamira

IVF oktober 2015

MålaMittHjärta skrev 2016-01-20 15:12:14 följande:

Jag är väldigt dålig på att svara i trådar läser sen ger jag för det mesta upp :P

Jag har gått upp 1 kg (v 16+3) och mår helt okej, bara tröttheten som är jobbig och att jag känner av "håll" i sidorna ibland och växtvärk.

Har rul om snart 2 veckor längtar som fasen och behöver verkligen se att det faktiskt finns en levande bebis där inne. Har börjat bli lite nojjig (trots jag ibland har känt av lite sprall) och blir samtidigt så irriterad på mig själv som inte vågar hoppas för mycket..

Och ja det syns här, har redan fått mage och det syns haha :)

Jag kan "svara" i verkligheten, men blir aldrig att jag skriver svar, utan bara tänker svar haha!

Åh, inte så länge kvar då :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-01-20 16:21:11 följande:

16+5 o jag känner ingenting , tror jag ? Kan lika gärna var tarmar.... Enl Fertilitets kliniken är ja i v 16+6 idag. Men får se vad rul säger... Senaste ul sa med16+6 ! Har mk fram så kanske därför ja ej känt...

Jag frågade när vi gjorde kub om hon kunde säga om jag hade mk fram eller bak, men då sa hon att den kunde flytta sig (?) så hon ville inte säga nåt, så jag får vänta tills rul och hoppas att de säger då :) 
  • Zamira
    skatten12 skrev 2016-01-20 18:30:04 följande:

Kan du göra låsta ? Vet ej hur man gör :)

Är jättedålig på hur det fungerar här på FL med trådar/grupper, så jag vet inte heller :(
  • Zamira
    lilsis skrev 2016-01-31 04:45:51 följande:

Har plussat på min FET. Hoppas det stannar kvar.

Åh, stort stort grattis!! September/oktober-bebis som gäller då?
  • Zamira
    Nmg skrev 2016-02-17 10:28:58 följande:

Vet ni vad det är För kön på bebisen? Lite intressant att veta efter ivf. Alla jag känner som gjort ivf har fått pojkar.

Vi väntar en tjej :)
  • Zamira
    Nmg skrev 2016-02-17 12:54:55 följande:

Hehe va spännande ni som

Väntar tjejer gjorde ni vanlig ivf eller icsi? Har nämligen läst nånstans att det är vanligare med tjejer vid assisterad befruktning. Men man vet ju inte vad man ska tro Jag tyckte jag såg på UL att bebisen i Magen är en pojke men för tidigt att säga då d va v 11 och tydligen kan könen likna varann så tidigt.

Grattis till er pojke och flicka

Vi gjorde ICSI, och har också läst det där med att det procentuellt sett är lite vanligare med killar vid IVF, tjejer vid ICSI. Är med i en IVF-grupp på Facebook och där känns det som att de flesta väntar tjejer, men börjar bli några killar nu också :)
    Jag tyckte att det såg ut som tjej när vi gjorde kub, gick efter skall/nub-teorin, men vågade ju inte lita helt på det, men det är kul att försöka se så tidigt!
    Tack så mycket :)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2016-02-18 20:49:34 följande:

Känner ni mkt rörelser ? :)

Ganska så mycket, dock mest på morgnarna och kvällarna, och ligger jag ner så ser man även att det rör sig, det trodde jag skulle dröja innan det gjorde :)
    Har du mycket?
  • Zamira
    skatten12 skrev 2016-05-27 23:07:41 följande:

Hur mår ni brudar ??

Jag mår ganska så bra, foglossningen gör sig påmind om dagar/kvällar/nätter, men man får bara bita ihop!
    Just nu väntar jag bara på att tiden ska gå så det blir den 14/6, så jag får träffa läkare om planerat snitt.
    Gått hos Aurorabm två gånger, men hon tyckte inte vi skulle ha fler samtal utan skickar vidare mig till läkare istället, vilket känns bra :)
    Och 38 dagar tills bf!!

Hur mår du?
  • Zamira
    skatten12 skrev 2016-06-01 06:53:25 följande:

29 dagar kvar här :) mår super !!
    Längtar så nu. Men lite små pirrigt inför Förlossningen.

Vad har ni fått för gratis paket ? Om ni tagit ut några? Ja beställt apotek grupp, apotek hjärtat o Libero.

Apotek hjärtat, Apoteksgruppen, Kronans apotek, Libero, Babyproffsens, Rema 1000, Lloyds apotek och ett paket från Allt för föräldrar, det tror jag är allt gratismaterial som jag hämtat ut :) Även fått lite saker när jag var på babymässa i mars, men det var ju inga paket man kunde beställa.
Svar på tråden IVF oktober 2015