• Zamira

IVF oktober 2015

Jag bokade ett privat ul på onsdag, har kub om 16 dagar, men hade lite brunaktiga flytningar i helgen (kan vara så enkelt att det är pga att vi haft sex) så känner att jag vill stilla min oro och se så att allt ser bra ut.
    Får dock åka 20 mil enkel väg, men det är den lilla värd!

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-07 12:34:17 följande:
    Har hört om flera som fått små blödningar efter sex, får själv panik de gångerna jag har fått små blödningar.

Lycka till på onsdag :)

Ja jag också, så jag känner mig inte orolig egentligen, men man blir ju ändå lite nojig och det stressar en ju i onödan :)

Tack så mycket! :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-07 11:10:42 följande:

Kliniken :)
    Så nervös nu :O

Hur var det med den lilla idag då, växt mycket sen sist?? :)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-08 04:55:57 följande:

Allt var bra :) framflyttad så bf i mitten av juni ! V 11+4 idag sparkade och vände sig :) så härligt !! Ska dra ner på progesteron nu! En gång om dagen nu!

Åh vad roligt!! :)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-13 15:59:46 följande:

Mitt bokas med nästa fredag :)
    Har ni mkt grav symtom fort ? Går det bra för alla ?

Jag trodde jag var påväg att bli bra, och tänkte börja jobba imorgon, men igår sa det pang och kräktes flera gånger, till slut fanns det inget mer att få upp.. Lergigan hjälpte inte ett skvatt, och kräkts flera gånger idag också, 1177 gav recept på vätskeersättning som jag fått ta en tesked var femte minut sen 12, bara kräkts en gång sen dess, hoppas det håller sig så!! Men mår fortfarande illa, trodde ju att man snart skulle bli bra, men här får man inte tro för mycket tydligen ;)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-13 18:05:21 följande:

Mitt illamående börjar bli bättre *peppar, peppar* och börjar få lite mer aptit nu :)
    Börjar känna av växtvärk i magen, det gör ganska ont emellanåt. 

Känner av att energin är bättre vissa dagar och att man orkar genomföra lite projekt t.ex bakade vi lussekatter idag vilket jag skulle gjort för två helger sedan men skjutit upp pga av att jag inte har orkat.

Vi har lämnat sonen hos farmor så jag o sambon har lite ensamtid ikväll :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Åh, jag hoppas att det blir så för mig också, återfå aptiten och kunna äta vanliga mängder mat hade varit guld känner jag :) Vågen säger -4 kg sen inskrivningen, men det kommer nog att vända snart och gå åt andra hållet snart!
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-13 19:43:36 följande:

Jag mår med illa fortfarande, kvällarna är jobbigast med mat. Men njuter för fullt ändå :)

Zamira , brukar du spy så mkt?! Gååår väldigt mkt magsjuka nu med ju.

En kompis till mig spyr hela tiden, flera ggr / timman. Helt galet . Hon legat inne säkert 8 ggr sen hon blev gravid !

Skönt att du ändå kan njuta :)
    Nej, har varit nån gång emellanåt bara, är därför det var så knepigt, och inte varit utanför huset sen ultraljudet på onsdagen, det är det konstiga! Men kanske sambon som dragit med något hem, så länge det håller sig till kräkningar så är jag "nöjd", diarré slipper jag helst! Usch då, läggas in vill man ju inte, jag skulle ju börja jobba imorgon egentligen, men får nog va hemma ett tag till, tror inte det är bra att ha mig inom livsmedelsindustrin som jag är nu..
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-13 20:54:30 följande:
    Jag har faktiskt inte vägt mig, har inte vågat :P Fast vissa maträtter är svårare att få i sig, sambon gjorde sin favvorätt kassler med vitlöksost inbakad kassler i smördeg. Det gick inte så bra för min del och mådde illa efteråt, t.o.m när han åt resterna mådde jag illa på bara lukten.

De "brukar väl säga att efter v 12-14 börjar de flesta att inte må illa men såklart det är ju individuellt :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Oj, jobbigt att reagera på lukter sådär! Det är jag glad att jag sluppit, jag har bara svårt att få i mig mat nuförtiden, men äter det jag kan och klarar av, blir miniportioner, men försöker äta annat mellan målen också :)
    Ja det är ju det som sägs, 10+5 så närmar sig ju det, men jag hoppas att det blir bättre tills dess :) hade varit skönt att må bra i jul, kunna äta lite julmat förhoppningsvis, det man nu får äta som gravid ;)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:30:03 följande:

Igår var vi på ul och fick se vår lila räka i v 11+1 som låg och sprattlade <3 Nu vågar vi berätta att sonen ska bli storebror i juli :)
    Fick en bild från ul men den var inte så jättebra (gjorde ul på mvc och deras ultraljudsapparater är inte de bästa) men ändå glad vi fick en bild på räkan <3

Oh vad roligt <3

Samma med min bild från förra veckan, väldigt dålig, men man såg ju bra på skärmen och alla rörelser, och det kände jag var det viktiga :) 

8 dagar tills kub, vill att det blir onsdag nu hehe!

• Zamira
    Carolaj83 skrev 2015-12-15 19:18:38 följande:

Är väldigt dålig på att skriva här men läser ofta. Var på sonens Lucia tåg idag, sen var jag tvungen att lämna kvar honom på förskolan för att åter hämta honom 30 dec svider hårt!

På torsdag har jag mitt vul så galet nervös, 1 milj olika känslor och sambon vet ej om han kan följa med

Åh, vad tråkigt att inte få se honom på så länge!

Jobbigt om inte sambon kan följa med, första ul kände jag att jag verkligen ville ha med min sambo, nu de andra är jag väldigt glad om han kan följa med på, men om han inte kan pga jobbet så har man ju inte mycket till val..
Svar på tråden IVF oktober 2015