• Zamira

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-11-14 08:29:53 följande:

Ja !! Måtte de gå fort och att allt är bra <3
    Jag så orolig, förstår inte varför jag inte kan släppa det ! Jag tänker på varenda symtom. Ibland har jag inget !!! Det gör mig nervös. Samtidigt som jag har vänner som aldrig haft nått med några barn !

Men är nog bara för jag vet om ma. Att jag vart med om de tidigare. De gör sitt. Annars är man ju cool så länge de inte kommer blod .... Hur hanterar ni tankarna ?
    Eller njuter ni bara av graviditeten ?
    " man väntar ju barn inte missfall "
    Så borde man tänka ....... Dumma mej

Jag är lite oroad över smärtorna jag har, men jag försöker tänka att så ska det vara, öven om det är svårt att släppa alla tankar bara sådär..
    Så än så länge njuter jag inte direkt, men jag är tacksam över att vi kommit såhär långt, det gjorde vi inte förra gången :) 
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-16 15:34:33 följande:

skatten12

Tack för tummisarna, allt såg bra ut och vi fick se ett litet hjärta slå <3 Jag är så lättad och glad! Nu måste jag försöka släppa allt och njuta!

Åh vad underbart, grattis!! 
    Nu längtar man ännu mer tills torsdag känner jag haha :)
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-18 15:46:18 följande:

Någon som ska göra kub kring v.12? I mitt landsting får man inte göra det under 35år. Ville därför göra ett privatultraljud och ringt runt men det finns inte möjlighet till det i min stad. En barnmorska avrådde från "nöjesultraljud" och hänvisade till strålskyddsmyndighetens studie.. Bla bla!

Känns ju jättelänge till Rul i slutet på januari, men försöker tänka att många inte ens går på tidigt vul. Många har ju bara rul. Så man borde väl klara sig och får lita på kroppen. :) (försöker tänka positivt) :)

Jag har tänkt göra det, min bm tog tom upp det på hälsosamtalet som jag hade för två veckor sen :) Här erbjuds det för alla tydligen!
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-18 16:09:17 följande:

Zamira

Vi erbjuds också ett ultraljud i v 12 (inte kubb utan ett vanligt ultraljud ) och ett tillväxtultraljud i v 32 pga att vi gjort ivf.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Aha okej! Ska höra med min klinik imorgon om hur de tycker man ska göra, vet inte hur de tänker med ul framöver för vår del, har än så länge bara diskuterat det som är imorgon :)
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-18 16:12:40 följande:
    Vilket bra upplägg! Ska på inskrivning i v.13 får prata med barnmorskan då.

Men är väl bara ställa in sig på Rul.
    Ja, jag är glad att vi erbjuds, annars hade jag nog betalat för att få göra det.
    Blir ju lång väntan tills RUL då :/
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-18 18:45:43 följande:
    Vi har åkt många mil för ivf-besöken, hade de gått att göra i vår stad så hade vi ju betalat för det som var planen. Men går det inte så får man ställa in sig på rul och som sagt så är det ju det vanligt, får gilla läget å tänka positivt utifrån ens förutsättningar.
    Jo, finns inte möjligheten så får man ju bara göra det bästa av situationen! Är glad att vi inte hade så jättelång väg, 20 mil enkel resa till vår klinik, är ju de som har betydligt längre än vi hade, det enda som känns lite tråkigt är att vi har 10 mil till kliniken där ultraljuden görs, men förhoppningsvis ska man inte behöva va där allt för många gånger heller ;)
  • Zamira

Hjärtat pickade på så fint, syntes tydligt och BF 5/7 som jag räknat på innan :)

• Zamira
    Lutetzia skrev 2015-11-19 11:35:38 följande:

Zamira: Åh vad roligt! Grattis! Själv har jag varit tvungen att skjuta fram mitt ul en vecka, pga jobb. Blir på tisdag istället.

Jag känner mig lite orolig i dag. Har haft lite brunblandade flytningar, väldigt sparsamt, men ändå. :(

Vad tråkigt att behövs skjuta upp det :(
    Har du haft sex eller så? Jag har haft brunaktiga flytningar, efter sex så kom det några gånger efteråt, men allt såg fint ut idag, så jag hoppas på detsamma för dig! :)
  • Zamira
    Ashurst Klara skrev 2015-11-19 12:00:22 följande:
    Jätte stort grattis! Kände du några symptom? Hoppas att graviditeten går bra. Åh, jag blir så glad när IVF:are plussar. Det ger mig en strimma hopp! 
    Solig
    Tack så jättemycket!! Mina bröst ömmar, öm/ont i magen och illamående som kommer och går, men det håller sig till bara illamående, inget mer tack och lov :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-19 13:00:13 följande:

Idag fick vi se ett tickande hjärta på vul och lyckan är total. Har mått så illa innan av nervositet att jag inte kunde äta innan. Men så skönt vi kunde få se att det var ett liv där inne. Fick bf till 2 juli.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Oh vad underbart, grattis!!
Svar på tråden IVF oktober 2015