• Zamira

IVF oktober 2015

Elsie12345 skrev 2015-10-31 09:19:10 följande:

@AnnaGus79, hur har det gått för dej?

@Zamira, misslyckades ditt förra besök när du blödde?

Ja, men dock så var det inte direkt vid de första blödningarna, för hcg ökade (tog blodprov), utan det var efter 1.5 vecka cirka som själva mf skedde, och då märkte jag att det hade gått åt skogen.
    Men många blöder utan att det betyder något, så jag hoppas på detsamma för er :)
  • Zamira
    Nmg skrev 2015-10-31 10:22:48 följande:

Ni som haft kort protokoll, hur många sprutdagar hade ni?

Jag gjorde långa, men svarar för en kompis som gjorde korta och hade ÄP nu i veckan :)
    Hon sprutade i 10 dagar (Gonal-f och Cetrotide) , och tog på elfte dagen Ovitrellen!
  • Zamira
    Elsie12345 skrev 2015-10-31 12:48:36 följande:

Nu har jag börjat blöda desto mer :( men kliniken sa fortsätt med lutinus tills i alla efter helgen... Känns hopplöst.

Zamira: hur mkt blödde du?

Vad tråkigt :( Hoppas ändå på att allt är bra!!
    Började blöda på rd11 förra gången, då var det mest rosa de första dagarna, sen kom det mer och mer, så jag fick använda tampong, för jag vet inte hur mycket en binda skulle "fånga upp" och ville inte chansa.. Så det kom en hel del, men kändes som det kom i omgångar, ena dagen inget, andra dagen mer!
  • Zamira
    fruseverin skrev 2015-11-02 06:10:28 följande:

Ikväll är det dax för Otrivellen!

Känner mig nästan som jag brukar precis innan ägglossning, sprickfärdig liksom.

På onsdag kl 9 är det äggplock. Sen en olidlig väntan.

Oh, snart ÄP, lycka till på onsdag!! :)
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-02 19:34:03 följande:

Hoppar in lite här jag också även fast vi är mitt i behandlingen.
    Jag och min man har försökt själva i lite över 2,5 år och äntligen har vi kommit igång med första IVF-försöket.
    Vi påbörjade korta protokollet den 18e oktober och idag äntligen var vi iväg på ÄP som resulterade i 11 ägg. Ska bli spännande och se imorgon hur det har gått för dom!
    Min upplevelse utav ÄP var fruktansvärd och jag önskar ingen att få uppleva den smärtan som jag upplevde. Har haft väldigt ont senaste veckan pga att jag haft så många och rätt stora äggblåsor så jag var redan väldigt svullen och känslig.
    Det gjorde så ont att jag ville bara sparka gynekologen i ansiktet näst intill och det kom ett antal svordomar.
    När vi kom in till vårat lilla rum igen så bröt jag ihop totalt och började storgrina pga smärtan jag upplevde.
    Hoppas ni andra har haft eller kommer att ha mycket trevligare upplevelser vid ÄP Skrattande

Men fy vad hemskt :(
    Mitt första ÄP där vi fick 19 blåsor kände jag ingenting av nästan, kände första och andra bedövningssticket, tredje och fjärde kändes inte, och kände inte när läkaren punkterade blåsorna heller!
    Andra ÄP kändes desto mer, den läkaren tyckte att det räckte med 2 stick, vilket det kanske gjorde, men att få ut de 15 äggblåsor som var var ingen kul upplevelse.. Strålade och ömmade, och kändes verkligen när de tog blåsorna.. Fick be om mer morfin, men jag visar inte utåt när jag har ont, så hon såg mest chockad ut när jag bad om mer, var väldigt lugn tyckte hon! Så jag hoppas att jag slipper ett tredje ÄP, för det lär väl bli ännu värre.

Men vi får tänka att det är för en god sak, och nu är det över! Hoppas att många befruktats tills imorgon för er :)
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-02 20:43:43 följande:
    Jag kände precis varenda blåsa! :( var alldeles svettig och skakis i slutet av all smärta.

Min man skämdes lite över alla fula ord jag vräkte ir mig haha.

Känner fortfarande en del smärta så jag tänker ge upp för idag och krypa ner i sängen med mannen och hundarna.

Hopps dom ringer med goda nyheter imorgon! :)
    Usch, så mycket kände inte jag :(
    Haha, ja men det är nog bättre att få ur sig smärtan, jag biter ihop och blir tyst istället jag, och då är det ju ingen som vet hur man känner! Jag tog mina Citodon med jämna mellanrum efter, för då blev värken inte lika illa, ÄP-dagen och dagen efter :)
    Ja men det gör de, jag håller tummarna idag!!
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-03 12:06:52 följande:

Det blev 6 av 11 ägg befruktade och på lördag ska vi dit för insättningen :D Just nu känns allt ganska spännande och jag hoppas verkligen att det är våran tur nu!

Vilket bra resultat, grattis! :D
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-03 14:03:48 följande:
    Tack! Känns riktigt bra! :) hoppas bara att resterande steg går bra också för jag vill så gärna att det är våran tur nu.
    Ja det kan jag förstå, jag håller tummarna för att många är fina på lördag! :)
    Jag fick bara ett ägg befruktat denna gången, så var fruktansvärt besviken, men det lilla tog sig, så är i 4+6 nu :)
    Men jag hoppas verkligen att ni får till frysen också!!
  • Zamira
    reginaw skrev 2015-11-03 16:06:38 följande:
    Åh va kul!! Grattis!! :) Hoppas jag också kan säga så om några veckor :)

Tack så mycket :)

Ja, det hoppas jag verkligen att du får!! :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-03 18:52:12 följande:

Frågade du inte doktorn ? Hoppas de bara var för tidigt !!! Kraaaam

Zamira ? Vilken dag fick du tillbaka ? Senaste mens ? Jag är nog v 6 5+4 ellr nått nu sa bm. :)

Fick tillbaka 15/10, sista mens var runt 18/9, men körde långa protokollet..

När läkaren bokade mitt ul  i måndags så räknade hon sista mensen som 30/9, så vi får väl säga att jag hade den då istället ;)

Har du fått tid för ul än? 

Svar på tråden IVF oktober 2015