IVF oktober 2015
@AnnaGus79, hur har det gått för dej?
@Zamira, misslyckades ditt förra besök när du blödde?
Men många blöder utan att det betyder något, så jag hoppas på detsamma för er :)
@AnnaGus79, hur har det gått för dej?
@Zamira, misslyckades ditt förra besök när du blödde?
Ni som haft kort protokoll, hur många sprutdagar hade ni?
Nu har jag börjat blöda desto mer :( men kliniken sa fortsätt med lutinus tills i alla efter helgen... Känns hopplöst.
Zamira: hur mkt blödde du?
Ikväll är det dax för Otrivellen!
Känner mig nästan som jag brukar precis innan ägglossning, sprickfärdig liksom.
På onsdag kl 9 är det äggplock. Sen en olidlig väntan.
Hoppar in lite här jag också även fast vi är mitt i behandlingen.
Jag och min man har försökt själva i lite över 2,5 år och äntligen har vi kommit igång med första IVF-försöket.
Vi påbörjade korta protokollet den 18e oktober och idag äntligen var vi iväg på ÄP som resulterade i 11 ägg. Ska bli spännande och se imorgon hur det har gått för dom!
Min upplevelse utav ÄP var fruktansvärd och jag önskar ingen att få uppleva den smärtan som jag upplevde. Har haft väldigt ont senaste veckan pga att jag haft så många och rätt stora äggblåsor så jag var redan väldigt svullen och känslig.
Det gjorde så ont att jag ville bara sparka gynekologen i ansiktet näst intill och det kom ett antal svordomar.
När vi kom in till vårat lilla rum igen så bröt jag ihop totalt och började storgrina pga smärtan jag upplevde.
Hoppas ni andra har haft eller kommer att ha mycket trevligare upplevelser vid ÄP
Det blev 6 av 11 ägg befruktade och på lördag ska vi dit för insättningen :D Just nu känns allt ganska spännande och jag hoppas verkligen att det är våran tur nu!
Tack så mycket :)
Ja, det hoppas jag verkligen att du får!! :)
Frågade du inte doktorn ? Hoppas de bara var för tidigt !!! Kraaaam
Zamira ? Vilken dag fick du tillbaka ? Senaste mens ? Jag är nog v 6 5+4 ellr nått nu sa bm. :)
Fick tillbaka 15/10, sista mens var runt 18/9, men körde långa protokollet..
När läkaren bokade mitt ul i måndags så räknade hon sista mensen som 30/9, så vi får väl säga att jag hade den då istället ;)
Har du fått tid för ul än?