Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
Är på RD9 och vi har nyss tjuvtestat, det blev två streck :)
Vi ska testa igen på fredag, riktiga TD är på söndag.
Är på RD9 och vi har nyss tjuvtestat, det blev två streck :)
Vi ska testa igen på fredag, riktiga TD är på söndag.
Håller verkligen tummarna för att ni som plusat får behålla era små mirakel i magen och att du CarMa snart kan konstatera att dina symptom är tecken på ett litet knyte:)
Grattis MamaSniff till ditt positiva resultat. Fantastiskt:)
Själv fick jag klart idag att det blir äp på måndag. Längtar även om det skrämmer mig lite. Det är den där nålen i armen som oroar mig mest:( Men det kommer ju gå bra:) Tycker tiden går så himla långsamt bara. Längtar tills det är ruvardags!
Vad kul, alltidväntar! Mitt äggklocka kändes knappt alls. Lite ont i någon timme efteråt bara men inget som en vetekudde inte hjälpte mot. Tror det kommer att gå bra för dig med. Förstår dock om att det kan vara jobbigt om du är spruträdd. Fast klarar du Orgalutran klarar du nål i arm också! ????
Alltid väntar - då är äggplock ingenting! Jag sa precis samma sak till läkaren som gjorde plocket - har jag klarat förlossning så klarar jag det här. Ett tips, ladda hem någon film eller någon bra serie och ta med. Inte under själva plocket givetvis, men det blir en del väntetid. Skönt att vara distraherad då så man inte skrämmer upp sig. Under själva plocket tyckte jag att det var kul att kolla på skärmen. Kunde knappt fatta att nålen som punkterade blåsorna faktiskt var i mig! Jag skall tänka på er på måndag. Skriv gärna och berätta hur det var när du får möjlighet.
Äggplocket idag gick sådär. Knappt några ägg (men en hel del tomma äggblåsor). Ingen långtidsodling kommer göras. Om det blir nåt befruktat sätts det in på dag 2. Känns lite deppigt och ville helst bara hem och gråta efteråt, men vet inte om det är all morfin (fick avbryta och de gav mig en extra dos). Eller kanske anspänningen... Eller bara känslan av att vara en dålig kvinna:( Känns lite bättre nu när jag sovit. Får hoppas att de ägg jag hade iaf har god kvalitet. De sa även att jag hade mkt låg risk för överstimmulering. Det känns ju positivt:)
Hoppas att du får ett bra ägg tillbaka :) när får du veta?
Stor kram till dig! Förstår att det känns deppigt, man går ju igenom en hel del under behandlingen och då är det ju skönare att känna att man får resultat för det. Däremot vill jag att du genast slutar med att känna dig som en dålig kvinna! Det ligger ju ingen prestation eller prestige i hur många ägg man får ut. Det här är ju en väldigt onaturlig process och olika kroppar svarar olika på behandlingen.
Jag hade också väldigt många tomma blåsor, skulle tro att 2 av 3 var tomma. Personligen tänker jag att det kan vara en anledning att vi inte har blivit gravida på 2,5 år trots ägglossningar. Och då väljer jag att se det som bra nyhet, att det bara är det hindret som vi behöver överkomma.
Nu tänker jag hoppas på att de ägg de fick ut blir befruktade och att ni får tillbaka ett fint embryo. Om du vill bli peppad, titta på Isa och rickards story i programmet drömmen om ett barn på tv3 play. (De fick få ägg men blev ändå gravida på första IVF:en).
Va roligt MamaSniff. Nu håller vi tummarna!!!
Inget av mina ägg befruktades tyvärr. Har vart mkt tungt att jobba idag efter det beskedet. Höll tårarna hela dagen men så fort jag kom innanför dörren här hemma brast det. Skönt att få gråta ut all besvikelse!
Har beslutat att inte gå vidare m fler ivf-försök nu på en gång. Vi blev väldigt nedstämda av detta och jag känner att jag måste läka ihop lite först. Ska satsa på att försöka nå ett bmi på 25 iaf innan vi gör ett nytt försök i hopp om att det ska öka våra chanser. Blir nog i februari skulle jag tro. Kommer säkert kika in här lite då och då och se hur det går för er alla. Önskar er ett stort lycka till!!!!!
Oj, va längesedan nån skrev nåt här!!!
Tänkte uppdatera lite gällande mig iaf. Som det verkar så blir det inga fler ivf-försök för vår del. Vårt första blev ju helt knas och sedan beslutade vi oss att vänta. Och ja, nu känns det inte längre så aktuellt m ivf. Efter tre års försök så plussade vi idag:) Helt utan hjälp. Kan inte riktigt fatta själv men vill dela med mig och säga att man inte ska ge upp. Plötsligt så händer det. Känns helt fantastiskt att vårt barn äntligen (om allt går bra, har rn del mensvärk) ska få ett syskon:)
Hur går det för er alla andra?
Plussade imorse på RD6 efter vårt första FET (blev ju alfrig nån försk återföring då i september pga överstimulering)
Grattis, vad kul :)
I fredags var jag på vul igen (v 13) såg den lilla jätte tydligt som låg och sparka och sög på sina fingrar, fick med mig fyra kort hem, nu känns allt mer verkligt :)
Jag testade också mycket men fick rådet att sluta, så länge du inte fått ngn blödning så kommer testet ändå vara positivt.
Om du blir orolig längre fram så boka in ett till vul, jag ringde till Gyn och sa att jag var orolig och inte hade så mkt symptom, fick tid några dagar senare.
Håller tummarna att allt går bra för dig :)
Hur länge har ni fått kämpa? Hur många insättningar?
Jag har gjort 6 återföringar, 2 ET och 4 FET, där 5 har varit blastocyster. Jag börjar ge upp hoppet nu. Det är inget fel på oss heller, vilket känns ganska jobbigt för då vet man inte vad man ska göra åt det. Jag har pco-äggstockar men det är allt.