Acamilla skrev 2015-10-18 18:59:40 följande:
Jag hade så med, i torsdag och i fredags. I fredagskväll var det så påtagligt att jag till och med ringde 1177 för att höra om det var vanligt. Fick svaret att "du är ju i en kritisk period så du bör inte lyfta tungt, ha sex och vila mycket. Så efter en dag med de råden med mig så var symtomen som vanligt igen :)
Med värken i underlivet tänkte jag att det måste ha med den ökade blodvittring att göra :/ men det kanske är som de andra säger här att de har med ligamenten att göra.. Känslan försvann i alla fall för mig :)
Cherryay skrev 2015-10-18 20:21:19 följande:
Nej det gör ont på fler sätt, framförallt senare i grav. just nu är det mest fokuserat runt underlivet men ju mer magen växer och fogarna mjukas upp desto värre kommer det bli. Det gör ont hela tiden, sitta, stå, gå eller ligga, men alla är olika. Säger inte att det är foglossning du har, kan vara något helt annat.
almasmamma skrev 2015-10-19 20:40:42 följande:
Jag hade också så för någon vecka sedan, läste även i någon gravidapp att det var vanligt för just den veckan. Tror det var v 9 el 10
Tack för svaren! Svårt att veta vad det är, pratade med en barnmorska som iallafall inte tyckte det var något att bry sig om så länge man inte har jätteont eller blöder. Så det är väl bara att hoppas på att det inte är något som är fel.