Inlägg från: Loviedovie |Visa alla inlägg
  • Loviedovie

Majbebisar 2016

Jag hoppar också in här!

Jag plussade för en vecka sedan, är i 4+3 idag. Hade ett missfall i maj, i vecka 6. Och idag upptäckte jag lite brunfärgade flytningar och en pytteliten koagel (2x3mm kanske) som var lite mer blodfärgad. Alltså denna oron...????

Ringde gynakuten som inte tyckte det var något att oroa sig för i nuläget. De tror det kan vara lite av den mens som inte kom när jag blev gravid. Fick en tid för ul i början av oktober. Jag hoppas bara så innerligt att det inte blir mer än såhär!! Hoppas på majbebis precis som ni andra ??

Någon annan som haft något liknande?

• Loviedovie

De där frågetecknen är smileys egentligen haha..

• Loviedovie
    fair skrev 2015-09-11 18:15:51 följande:

Man blir ju så orolig bara för minsta lilla blod! Jag hade flera blödningar med mitt andra barn, tror inte att du behöver oroa dig. Men skönt att du fick ett ul för din egen skull så oron för släppa. Kram!

Ja precis, man försöker att tänka på annat men det går knappt. Var dina blödningar röda eller bruna? Har förstått att man kan ha båda varianterna och att det ändå är "normalt". Ja man får väl bara vänta och se vad som händer.. Tack för stödet :) kram
  • Loviedovie
    fair skrev 2015-09-11 20:33:34 följande:

Om jag inte minns fel så var de röda. Ganska mycket en gång. Men mest var det rosa flytningar.. Jag ska hålla tummarna för dig! !

Tack! :) nu är det mer som ljusrosa flytningar så vi får väl se hur det utvecklar sig.
  • Loviedovie
    almasmamma skrev 2015-09-12 11:09:31 följande:

Hej!

Hänger på här. Har bf ca 11 maj efter vår första ivf försök. Har dock tre barn sedan tidigare och den yngsta kommer vara 13 år så det blir en liten sladdis detta:)

Jag är helt skräckslagen för att få missfall bara, hur överlever ni andra dessa kritiska veckor fram till vecka 12? Känns som tiden sniglar fram..

Grattis till plusset!! :) Jag försöker sysselsätta mig med saker för att inte oroa mig allt för mycket, men visst är det svårt... Jag hade ett mf i maj så nu känns det som jag bara går och väntar på att det ska hända igen. Jag antar att man får försöka tänka att det ju faktiskt inte är något man kan påverka (mer än att undvika rökning och andra uppenbara risker).

Kommer du på något bra sätt att få tankarna på annat än oro så får du gärna tipsa!! Är i stort behov av tips ;)
  • Loviedovie
    Allies skrev 2015-09-12 18:03:26 följande:

Jag tycker att det är jobbigt att inte jag kan glädja mig åt graviditeten. Känns som att mf är mer regel än undantag. Jag är en av dem som haft turen att inte drabbas av mf så på något sätt känns det som att det är min tur nu 1 av 3 får mf, och nästan alla jag känner har genomgått mf nån gång. Jag känner mig deppad och nedstämd och kan inte alls ta in att jag är gravid

Förstår dig helt, det är hemskt att känna att man bara går och "väntar" på att det ska ske.. Men, att det är 1 av 3 som får missfall betyder isf också att det är 2 av 3 som INTE får det! Jag försöker tänka att jag inte kan påverka det, det kommer bli som det blir. Men jag håller med dig helt, det är hemskt. Timmarna och dagarna går så otroligt långsamt.
  • Loviedovie

Någon mer som har ont i magen från och till (magknip som när man är riktigt kass i magen ungefär) och är lös i magen? Jag har haft det så i 4 dagar nu. Man hör ju mest om förstoppning när man är gravid...

Är i 5+5 idag.

• Loviedovie
    1112NL skrev 2015-09-20 13:22:07 följande:

Jag var lös i magen mina första två graviditeter. Frågade bm också eftersom en mest hör om förstoppning men det va lika vanligt att bli lös i magen tydligen...

Vi kommer nig berätta om några veckor eftersom jag mår illa redan och känner av lite foglossning. Känns skönt med stöd från familjen då och jobbet behöver ju veta ifall det är så att jag mår illa...

Hade du ont i magen då också eller var det bara löst?
  • Loviedovie
    Redoförnytt skrev 2015-09-20 13:32:05 följande:

Jag använder Natural Cycles, som vet exakt datum för befruktning, eftersom jag använt den för att bli gravid.

Men också 1177s Gravidapp. Den är ju från landstinget och känns trovärdig. :)

Jag använder också natural cycles, väldigt bra tycker jag! Sen även 1177, familjelivs app och appen gravid från mammasidan. Svårt att välja en haha ;)
  • Loviedovie
    Ananass skrev 2015-09-21 10:54:26 följande:

Idag slog mitt illamående också igång rejält och även kräkandet. Är i V5+4 och senast igår skröt jag för sambon om hur bra jag mådde :P lite störigt! Trodde jag skulle klara mig av någon anledning haha :) men ändå skönt med något tecken på graviditet, har inte känt mycket annat nämligen :)

Ja usch och fy, jag kräks inte men mår illa och har ont i magen så jag är sängliggande. Vet inte hur detta ska gå med jobbet :( har semester nu men ska börja jobba nästa vecka.
Svar på tråden Majbebisar 2016