Majbebisar 2016
(Glömde skriva att jag nu varit utan illamående i 4-5 dagar)
(Glömde skriva att jag nu varit utan illamående i 4-5 dagar)
Hoppar också in här. Här bf runt 29 maj, så det är väldigt tidigt än.
Har sedan tidigare en 3åring.
Denna graviditet känns hittills ganska annorlunda från förra gången, vilket gör att jag oroar mig massor för att något är fel fast jag vet att det kan vara väldigt olika.
Vilken vecka har ni ringt och bokat tid för inskrivning?
Alla mina symtom försvann under sex dagar. Från att ha varit mycket illamående och inte kunnat äta nånting, ömma spända bröst och extremt trött så försvann allting! Kände inte alls en dag att jag var gravid. Idag kom alla symtom tillbaka på en gång... hsr inte gjort någon undersökning men nu känner jag mig lugn igen.
Har inte ringt än. Går och drar på det lite. Tänkte väl att jag skulle ringa i vecka 7-8 nånting.
Skulle dock också vilja ha ett vul för att bestämma graviditetslängd (har väldigt oregelbunden mens) och för att kolla att allt är bra där inne. Har du bokat privat eller via mvc? Vad är viabilitetsskanning? Tror aldrig jag hört talas om det förut. :)
Är det någon som känner igen sig i följande?
Jag mår bara illa när jag blir hungrig. Det är inte känslan av att man behöver kräkas, utan mer som att det är en obehaglig tomhet över magsäcken, som att det är helt tomt och liksom suger inåt på något sätt. Ungefär som om man inte ätit på ett dygn, lite den känslan. Fast detta kommer t.ex. inför att jag ska äta lunch, så det har ju inte gått mer än max 4h sedan jag åt sist. Har aldrig känt den känslan innan jag blev gravid. Himla svårt att förklara, det är inte bara en hungerkänslor, känslan går mer åt illamåendehållet.
Precis! Men humlan26, randig och 1112NL, mår ni illa mer än när ni blir hungriga? Jag har oftast inte svårt att äta när det väl är dags, det är mest den där känslan innan som får en att inte vilja bli alltför hungrig.
Någon mer som har/har haft blödningar ?
Jag är i V8 och har haft lite småblödningar denna vecka. Enligt BM är det normalt, men jag är orolig. Kan man kräva tidigt UL/VUL?
Symtomen är kvar, men jag är såklart orolig.
Hur är det för er?
Man brukar säga att så länge det inte är färskt blod (rött) så är det ingen fara :)
Hej alla härliga! Åh, vad jag är glad över att ha hittat den här tråden! Väntar mitt första barn (som inte ens var planerat men kom alldeles i rätt tid ändå). Alla mina vänner är nyförlösta/gravida och det kommer bli så himla kul att få ge dem den här nyheten snart
Nu ska jag läsa igenom alla inlägg här och kommer försöka vara minst lika aktiv som många av er
Lycka till med allt
Kram Seemlan
Alltså jag bara måste skriva av mig. Jag var precis på vul, var så sjukt orolig. MEN, fick se världens finaste lilla hjärta ticka. Blev dessutom framflyttad ett par dagar. Sån lycka. Läkaren sa dessutom att om allt ser bra ut nu så är det ingen särskilt ökad risk de veckor nu när moderkakan ska ta över.
Nu fick jag en rosa flytning. Blev såklart jätteorolig direkt fast jag vet att jag hade så med båda mina andra barn... fy fan. Denna oro alltså! =(