Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Majbebisar 2016

HepaticaNobilis skrev 2015-10-23 11:39:49 följande:
    Hua, stackare! Du kan säkert få citodon utskrivet så kan du kanske kunna sova bort det. Jag hade fruktansvärd migrän ungefär en gång i månaden tills jag fick barn, efter det har jag haft två ganska milda anfall på åtta år!

Själv träffade jag läkare igår och fick konstaterat att jag kommer att vara sjukskriven hela graviditeten och eventuellt några veckor efter förlossningen pga foglossning. Det blir en lååång graviditet...
    Får man ta citodon under graviditeten? Gode gud, isåfall! Ska prata med BM på torsdag, då ska jag dit på inskrivning. Någonting måste jag ha, annars gräver jag ner mig :-P

Men åh, vad segt! Jag är livrädd för foglossning eller att på annat sätt må för dåligt för att jobba.. Jobbar inom äldreomsorg/handikapp och med senaste barnet (3 år) jobbade jag tills två dagar före BF. Jag mådde ju bra, så vadfasen! Lite svårt med stödstrumpor bara, haha.
  • LindaPernilla
    Ananass skrev 2015-10-27 09:54:07 följande:

Imorse fick min sambo ett sms av sin mamma där hon skrev "jag drömde inatt att jag ska bli farmor, stämmer det?". Haha kusligt, men han svarade bara "jadu vi har funderat på att skaffa en liten tax sen får du ta det som du vill!". Vi vill gärna vänta till julafton med att berätta, och vi vill gärna ha sett bebisen först, men vi får väl se! :P

Åh! Min mormor har drömt om att en bebis är på G varje gång någon varit gravid i våran släkt. Sammanlagt 7 gånger.. lite häftigt. Könet vet hon också och har haft rätt varenda gång :P
  • LindaPernilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-28 08:29:47 följande:
    Det där är ju bara för häftigt!! men hon har aldrig vetat vem?
    Nej, hon har aldrig vetat vem, bara att någon i släkten är gravid & vad det är för kön. Men könet skriver hon ner på en lapp, stoppar i ett kuvert och ger oss/den som är gravid, så får vi göra som vi vill om vi vill öppna eller spara tills efter förlossningen & kolla :P
  • LindaPernilla

Idag ska jag på inskrivning Kommer ha samma BM som med yngsta sonen 2012. Känns toppenbra! Sedan evighetsväntan på RUL, haha.

Är i vecka 12 nu (11+5). Byter vecka på lördagar, när byter ni veckor?

• LindaPernilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-29 18:07:21 följande:
    Kul, jag var på inskrivning igår :)
    När har du RUL? jag har den 17 december.

är i vecka 12 (11+3) byter på måndagar :)
    Vad roligt! Gick allt bra? :)
    Jag har RUL 11 december. Skönt att få göra det innan jul
  • LindaPernilla
    Snelson skrev 2015-10-29 18:15:47 följande:
    Jag byter vecka på lördagar precis som du, är också i v 11+5 idag :) Gick det bra idag på inskrivningen? Vi var där förra veckan. På tisdag ska vi höra NUPP, blir spännande att få se bebisen första gången!
    Men vad kul! Precis samma för oss då :D

Det gick jättebra på inskrivningen. Dock var mina blodvärden kassa & BM skulle höra av sig nu på förmiddagen idag när dom andra provsvaren kommit tillbaka om det även var så att dom proverna också var dåliga, då jag kan behöva börja med järntabletter redan nu. Men vitaminer ska jag börja ta oavsett! Aco Gravid rekommenderade hon, så det är införskaffat!

Men guuud, så spännande!! :D Väntar med spänning på att få höra hur det gick!
  • LindaPernilla
    Snelson skrev 2015-10-29 18:15:47 följande:
    Jag byter vecka på lördagar precis som du, är också i v 11+5 idag :) Gick det bra idag på inskrivningen? Vi var där förra veckan. På tisdag ska vi höra NUPP, blir spännande att få se bebisen första gången!
    Men vad kul! Precis samma för oss då :D

Det gick jättebra på inskrivningen. Dock var mina blodvärden kassa & BM skulle höra av sig nu på förmiddagen idag när dom andra provsvaren kommit tillbaka om det även var så att dom proverna också var dåliga, då jag kan behöva börja med järntabletter redan nu. Men vitaminer ska jag börja ta oavsett! Aco Gravid rekommenderade hon, så det är införskaffat!

Men guuud, så spännande!! :D Väntar med spänning på att få höra hur det gick!
  • LindaPernilla

När BM såg mina blodvärden efter att ha stuckit mig i fingret så sa hon "..hmm, det kan inte vara så att du känner dig väääldigt trött?"

Ehm.. JO! Jag sover så fort jag får en minut över. Så ni som är konstant trötta, det kanske beror på dåliga värden för er också?

• LindaPernilla

Igår köpte jag mammabyxor! Trött på att gå i leggings & mjukisbrallor jämt, haha. Det är rea på dom jeansen jag tittat på tidigare på H&M så det var ju lämpligt

• LindaPernilla

Godmorgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}

Igår slog det mig att den här graviditeten går ganska fort ändå till skillnad för vad jag tyckt om mina tidigare två. En perfekt tid inför jul, julklappshandling & planering/fix. När nyår är över så har jag ju gått mer än halvvägs! Förvånad Och på lördag knallar jag in i vecka 14. Rätt skönt tycker jag! ^_^

Hur mår ni allihopa!? Jag är fortfarande skittrött! Jämt & konstant. Inte blir det bättre nu när våran treåring är inne i en period att han kommer över till våran säng på nätterna. Han är som en propeller & vevar omkring så man får inte en blund! Blöh!

• LindaPernilla
    Jag är bara jag skrev 2015-11-05 13:36:50 följande:

Smyger in här eftersom jag tvivlar på att nåt lever där inne. Gravid efter många,många år och stor kamp. Gjort 6 embryodonationer,haft 2 MA,sist med tvillingar nu i maj. V.13 nu och vissa symptom börjar lägga sig som t.e.x molvärken. Börjar få mage, men den sitter ju över magen-magen och jag har alltid tänkt att är man gravid "tjocknar" man där nere, men så kanske det inte är? Tungan ute  Har ni nån gravidlista eller håller ni koll på alla ändå? Äldst är jag då garanterat, men det är ju inte självvalt utan det tog evigheter att komma hit...

Hej & välkommen hit! Fantastiskt att det gått vägen & håller alla tummar och tår för att det ska fortsätta vara så! Glad

Vi har en BF-grupp (länken dit ser du i min trådstart! Skriv gärna in dig!
  • LindaPernilla
    saaara skrev 2015-11-05 10:45:16 följande:

Hur är era magar?
    Har det börjat synas på er än? :)

Jag har fått ordentlig mage! Omöjligt för mig att dölja något längre om jag inte går runt i stoooora tröjor.. Skrattande
  • LindaPernilla
    saaara skrev 2015-11-05 10:45:16 följande:

Hur är era magar?
    Har det börjat synas på er än? :)

Jag har fått ordentlig mage! Omöjligt för mig att dölja något längre om jag inte går runt i stoooora tröjor.. Skrattande
  • LindaPernilla
    Hej & välkomna alla nya plussare!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tror att jag har börjat känna fladder i magen lite då & då! Vansinnigt mysigt! Hjärta
    Börjar även må riktigt bra! Den värsta tröttheten har gått över, humöret börjar bli mer stabilt (haha) och jag har fått tillbaka en del ork. Känns toppen!

Det syns verkligen att jag är gravid. Jag har dels gått upp 10 kg i vikt (vilket iofs inte gör ett dugg då jag vägt 44 kg innan & gääääärna lägger på mig lite, haha) och så har det kommit en mysig kulmage ^_^

Roligt att läsa om er! Hjärta
  • LindaPernilla
    anas998 skrev 2015-11-10 08:45:53 följande:
    Åh så mysigt! Vilken vecka är du i?
    Jag är i v12 (11+5) och jag har gått upp ca 1,5kg och har sjuk ångest för det... Har alltid varit smal och det är jag ju fortfarande förutom en liten bula på eftermiddagarna. Men det hör ju till så jag får skärpa mig :)
    Ja, så himla mysigt! Jag är i vecka 14 (13+4). Tredje barnet :) 
  • LindaPernilla
    Jessica4 skrev 2015-11-18 20:26:04 följande:

Här händer det grejer. Har köpt gravidjeans, så skönt! Var hos BM förra veckan och tog lite prover och pratade bara. Skulle boka tid för UL men de hade inga tider på MVC så skulle ringa upp till sjukhuset och boka där istället. Ringde i måndags och fick en tid 21/12 vilket jag tyckte va sent, är då i vecka 19+5.
    Idag ringer BM och vill att jag kommer in på nya, andra tester (natrium, kalium och nåt mer) imorgon då jag har en njure som är missbildad och jag kan även få högt blodtryck av det så det ville hon att jag skulle få kolla regelbundet. Läkaren där ville även att jag skulle få ett UL och kolla så att bebisens njurar är okej så nu har jag fått en tid 11/12 på sjukhuset också. Passar oss mycket bättre.

Man märker verkligen skillnad på BM och BM. Förra graviditeten togs mina njurar inte alls på samma allvar. Vet inte om det är bra eller dåligt.. antagligen bra! :)

Härligt! Har också precis köpt gravidjeans, himla skönt att kunna "känna mig fin" då leggings & mjukisbrallor är det enda som passar från o-gravida garderoben ^_^

11/12 ska vi också på RUL Kommer då vara i vecka 18+6, sedan kommer vi (för att mannen så himla gärna vill) åka & göra ett 3D ultraljud i vecka 23-24 någon gång.

Hur gör ni, kommer ni att ta reda på kön om det finns möjlighet/syns?
    Jag har lämnat över det till mannen, han får bestämma & han velar ju så fram & tillbaka, haha. 
  • LindaPernilla
    Trassel14 skrev 2015-12-08 23:20:42 följande:

Hur går det för alla? :)

Gick med i tråden för några veckor sen men inte varit super aktiv. Förra veckan fick vi reda på svaret ifrån fostervattensprovet och bebisen har samma balanserad translokation som mig. Läkarna ansåg att barnet var friskt :)

Idag var vi på RUL och där inne fanns en livlig krabat, är inte alls stor trots att jag är i v18+3. Dom flyttar fram mig hela tiden, så nu är BF 7 maj istället. Dessutom hemlighetsfull så vi fick inte veta könet så nu får vi vänta tålmodigt på brevet ifrån fostervattensprovet :)

Var härligt!

För oss går det bara bra! Är i vecka 18 nu (17+4) och på fredag är det dags för RUL! Så himla mysigt! Vi är då nyfikna på lillgrodan där inne så vi spricker! Äldsta sonen (11 år) är inte lika taggad, haha. Dock så ändras det väl vid ankomst Den minsta (3 år) är supertaggad, berättar för varenda människa han möter att han ska bli storebror & hur mycket han ska lära bäbisen

Jag är fortfarande väldigt trött! Jag kan styra mina arbetstider mycket själv & är tacksam för det! Vissa dagar behöver jag spendera i pyjamasen & sedan få gå och lägga mig tiiiìdigt igen!
  • LindaPernilla

Imorse var vi iväg på RUL. Allting såg toppenfint ut & det var en liten vilding där inne som härjade runt som bara den. Så himla skönt att få se att allting ser bra ut.. där kunde man pusta ut! Vi väntar vår tredje lilla pojke SkrattandeSolig Lyckan är total! 

• LindaPernilla
    Hej allihopa!

Var länge sedan jag skrev något. Har läst men varit dålig på att skriva!

Jag klev in i vecka 25 i torsdags & fick nästan panik över hur snabbt det går!? Förra gången gick det så himla långsamt! Kanske beror på att jag har en vild treåring hemma denna gång som får dagarna att gå i rasande fart, haha.

15 veckor kvar till BF, liksom!

I veckan ska vi köpa vagnen & lite småprylar har hittills handlats hem.

Foglossningen har hälsat på mig också. Inte haft någon som tidigare 2 graviditeterna så känner mig hemskt begränsad nu. Trappor är döden för mig! I och ur bilar likaså. Maken var iväg & köpte ett bälte åt mig igår, så får se om det underlättar lite.

Vågen står på +16 kg sedan dagen jag plussade! Haha. Det gör dock inte mig någonting.. jag vägde 44 kg på plusdagen och välkomnar gääärna lite fler kg

Hoppas ni mår bra allihopa!!
  • LindaPernilla

Hej alla preggos!

Nu jäklar börjar vi närma oss! Jag klampade in i vecka 33 igår - tung & otymplig men mår ändå kanon. Jag jobbar fortfarande 100 % på ett gruppboende, inga trappor & inga tunga lyft. Glad över att kunna jobba & ha ett socialt liv så länge som möjligt innan man kliver in i bebisbubblan igen

Har vi någon facebook grupp!? 

Här kommer en magbild från igår!

Svar på tråden Majbebisar 2016