Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Majbebisar 2016

Redoförnytt skrev 2015-10-01 18:26:23 följande:

Jag känner mig mest lite småbakis hela tiden. Småtrött , lätt illamående och hungrig typ. Känner mig inte jättegravid direkt. Lite ont i brösten dock. Men även lite rosa flytningar vilket är skrämmande, även om det är normalt...

V8(7+0) idag.

Va har ni andra för symtom?

Jag mår illa till & från, mest när jag är hungrig (som fler av er). Inte så jag kräks, utan bara sådär akut illamående. Blöh!
    Brösten gör ont, mindre nu än tidigare men dom har växt! Var tvungen att köpa två nya, haha.
    Trött! Himla trött hela tiden. Hösten spelar nog också in då jag i vanliga fall blir väldigt trött när hösten kommer, så det känns ganska extremt nu. Däremot är det grymt härligt med promenaderna nu i småkylan, det piggar upp lite.
  • LindaPernilla
    Brinkly skrev 2015-10-02 10:12:04 följande:

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!

Lycka till ni andra!

Åh, vad tråkigt! Fruktansvärt!!
  • LindaPernilla
    Godmorgon alla härliga blivande mammor! {#emotions_dlg.flower}

Gick in i vecka 10 i lördags. Alla symtom är som bortblåsta. Inget illamående & inga ömmande bröst längre. Knepigt! Känner mig dock uppblåst & magen ser ut som en redig bulle på kvällarna, haha. Hade inga symptom alls mina tidigare 2 graviditeter, så jag oroar mig inte :)

2 veckor kvar till inskrivning! Galet mysigt! Hur gör ni? Går ni själva eller följer pappan med?

Vi har funderat lite på om att ta reda på kön eller inte. Första barnet tog vi reda på könet.. jag fick reda på graviditeten i vecka 22+2 och var 14 år, så jag ville ha det planerat allt som gick, haha.
    Andra barnet ville vi INTE veta kön på. Men fick en UL bild på en klar och tydlig snopp! Hmpf!
    Nu vet vi inte.. vi får la se! :)
  • LindaPernilla

Jag har sedan 3 veckor tillbaka sprungit mellan 2-6 gånger på toa för att kissa på nätterna! Allvarigt!? Snacka om sömnrubbningar. Är helt slutkörd om dagarna då jag inte får sova!

Jag dricker ingenting 2 timmar innan jag lägger mig på kvällarna & jag kissar innan jag lägger mig.

Jag somnar överallt. Så fort jag slår ner rumpan på jobbet (vilket iofs inte sker så ofta inom vården) så somnar jag sittande. Jag törs knappt köra bil.

Har gått så långt att jag inte vill ansvara för medicin till patienterna för jag är rädd att göra fel pga tröttheten. Så nu kommer jag sjukskriva mig en vecka och ta vara på all vila jag kan.

• LindaPernilla

Vart i Sverige/världen befinner ni er? Vore kul att veta hur långt vi har mellan oss!

Jag befinner mig i Sandviken, 2 mil utanför Gävle.

• LindaPernilla

Det jävligaste symtomet för mig är mitt humör, tror jag. Och alla miljoner kissningar på nätterna då! Men humöret är galet. Jag stör mig på ALLT! Om min man andas för högt så blir jag grinig. Som tur är så har jag överseende med mina 2 barn, haha.

Min kropp grejar inte hormoner. Jag har aldrig kunnat ha preventivmedel med hormoner, tonåren var ett extremt helvete & tidigare graviditeter samma.

Jag känner mig som bäst inomhus med stänga dörrar då jag stör mig på allt & alla! Haha.

• LindaPernilla
    fair skrev 2015-10-21 01:31:35 följande:

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

Jag har också hjärtkllappning/dubbelslag. Det är helt normalt under graviditeten då man får mera blod & hjärtat får jobba hårdare Ingenting du behöver oroa dig för!
    Men visst är det otäckt! 
  • LindaPernilla

Hela dagen igår & inatt har jag haft världens migrän! Kändes som att ögonen skulle ploppa ur, huvudet sprängdes, kräktes & grät hela natten. Jag brukar kunna ta ipren för att ta bort den allra värsta toppen, men nu får jag ju inte ta det iom graviditeten, och verkligen inte migräntabletter. Så jag ringde 1177, arg som ett bi & frågade om en gravid kvinna skulle behöva må på det här förbannade sättet & knappt få ta "en helvetes jävla tablettjävel för att orka överleva det här helvetet". Skämdes i efterhand, men jösses så ont jag hade! Tydligen är det bara att stå ut.. haha.

• LindaPernilla

Hela dagen igår & inatt har jag haft världens migrän! Kändes som att ögonen skulle ploppa ur, huvudet sprängdes, kräktes & grät hela natten. Jag brukar kunna ta ipren för att ta bort den allra värsta toppen, men nu får jag ju inte ta det iom graviditeten, och verkligen inte migräntabletter. Så jag ringde 1177, arg som ett bi & frågade om en gravid kvinna skulle behöva må på det här förbannade sättet & knappt få ta "en helvetes jävla tablettjävel för att orka överleva det här helvetet". Skämdes i efterhand, men jösses så ont jag hade! Tydligen är det bara att stå ut.. haha.

Svar på tråden Majbebisar 2016