Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Givetvis är jag inte tvingad till att skriva här - inte heller står mina val mellan att slösa min tid och energi på att göra tillvaron lättsam för dig eller att inte skriva här.
Jag förstår mycket väl att det här är någon slags utmatningsstrategi... att spela dum, skjuta hej vilt och låta meningsmotståndaren sortera upp röran tills hen tröttnar. Priset är dock att framstå som om du leker under vuxen uppsikt.
Att belysa fulspel är helt i linje med min agenda här.
I någon mening är politiken ytterst ansvarig för att hantera de problem som samhället står inför, men samtidigt är inte allt politikernas fel, vi har inte ett totalitärt samhälle där politikerna styr och kontrollerar allt i landet och i världen. Det är ett märkligt påstående som Lena gör. Det finns en del intressant att gräva i den myllan om så önskas. Kanske tror du också att politikerna är ansvariga för allt trots att vi lever i ett öppet demokratiskt samhälle med fri- och rättigheter som är långt utöver de flesta samhällena i världen, enbart slagna av ej EUanslutna Isand och Norge
https://www.europaportalen.se/2019/01/undersokning-sverige-det-mest-demokratiska-eu-landet
"I det största antalet europeiska länder, däribland Sverige, har det dock inte skett någon förändring i indexet under det gångna året.
I den globala såväl som den europeiska demokratirankingen får Sverige dock se sig slaget av både Norge och Island."
------------------------ sidospåret som du öppnar-----------
Du drar liksom vi alla slutsatser utifrån dina egna föreställningar och om du tror att det är en fråga om utmattningsstrategi, att spela dum, skjuta hej vilt och låta andra sortera upp röran så berättar det mest om dig själv.
Jag har ifrågasatt vad Lena menade med 'såna saker' och du har (till skillnad från hen) pekat på ett litet stycke där något skrivits om segregation efter att påståenden om dödligt våld pulveriserats. Vad Lena egentligen menade med 'såna saker' som SD tagit upp vet vi ännu inte.
Det förekommer en hel del fulspel från alla kanter och håll, ett fulspel kan vara att någon påstår något om 'såna saker' utan att berätta vad denne faktisk menar - att syna det spelade kortet med det du kallar fulspel är inte mer än att möta bluffen med en begäran om att få se korten. Dessa kort har ännu inte visats trots sida upp och sida ned av undvikanden.
Du har däremot redogjort för vad du tror att Lena menade med 'såna saker' som SD tagit upp. Eller vad du menar med 'såna saker' som SD tagit upp.
Det är bra att du synar fulspel, det borde göras mer av det.