Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

Flash Gordon skrev 2017-06-17 00:28:46 följande:

Hemsidor i arabvärlden som lär ut hur du ska bete dig för att öka dina chanser att få uppehållstillstånd i Sverige.

Hitta på en bakgrund, kasta passet om nödvändigt ...

https://twitter.com/daccraft/status/875664019641839617

Pågående publicering på twitter.

Vilket media, vilken journalist tar tag i detta?

Det måste handla om gamla texter som denna twittrare har hitta. Jag ser att han pratar om att flyktingar skulle agera på olikas sätt för att få permanent uppehållstillstånd i Sverige men Sverige slutade att bevilja permanent uppehållstillstånd till asylsökande november 2015 (efter detta datum så beviljas tillfälliga uppehållstillstånd).

Om det i den arabiska texten står att Sverige inte godkänna grekiska fingeravtryck så är det en felaktig uppgift (det gör Sverige) däremot skickar inga Dublinländer (exempelvis Sverige, Danmark, Finland), sedan ett par år tillbaka, flyktingar till Grekland.

Det sprids mycket desinformation om Sverige utomlands. Vem minns inte när SD åkte till Grekland och ljög om att exempelvis halalslakt skulle förbjudas i Sverige eller när SD spred desinformation om Sverige i den amerikanska dagstidningen Wall Street Journal? Exempelvis så påstod SD i WSJ att judar i Malmö är att betrakta som internflyktingar (något som Judiska församlingen kraftfullt förnekade).

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 10:35:12 följande:

Huruvida informationen på hemsidorna är felaktig är inte så värst intressant.

Det intressantaa är fenomenet med hemsidor som erbjuder fejkade bakgrund-stories och uppmaningar att dölja sin riktiga identitet osv. Hur har detta påverkat beslut om asyl i Sverige - för att ta en journalistisk vinkel.

Med tusentals ismlistiska extremister i Sverige idag - hur många av dessa har kommit hit på falska premisser?

Sverige har haft gränsskydd sedan årsskiftet 2015/2016 och sedan dess har det varit i princip varit omöjligt att komma till Sverige för att söka asyl om du inte har kunnat styrka din identitet.

Vad tycker du om att SD har ägnat sig åt att sprida fejkade uppgifter om Sverige utomlands?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:13:02 följande:
    Jag tycker det finns orsak att studera detta fenomen och se hur det har påverkat, och påverkar svenska asyl-givande.
    Ok men varför svarar du inte på frågan vad tycker du om att SD har ägnat sig åt att sprida fejkade uppgifter om Sverige utomlands?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:25:16 följande:

Jag vill för övrigt minnas att det har vi redan tagit, när det var aktuellt. Och i en SD-tråd.

Jag tycker bara är det är intressant att du försvarar spridande av fakade uppgifter när SD är källan men blir upprörd när andra sprider fakade uppgifter. Själv tycker jag alltid att det är negativt med fakade uppgifter.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:43:44 följande:
    Gör jag? Var då?
    Jag vill minnas att du stod upp för SD när de spred fakade uppgifter på badstränder i Grekland och i en stor amerikansk dagstidning. Minns jag fel?
  • KillBill
    RMC skrev 2017-06-17 14:01:46 följande:

Löfevn talade väl om " mitt Europa har inga stängda gränser..."  ett par veckor senare stängde han gränsen.

Vi ble mer eller mindre invaderade på grund av en inmopetent regering, öppna gränser gällde, noll koll, mördare terrorist legitim flykting, ingen åtskillnad.
    Ygeman sa sedan att hälften av de som kommit skulle ut igen,är det nån som har trovärdighet för dessa amatörer?

Beslut om att bevilja permanenta uppehållstillstånd till alla syriska flyktingar (den kanske främsta anledningen till att så många flyktingar sökte sig till Sverige) togs under alliansregeringens tid vid makten så den är i högsta grad skyldig till att så många flyktingar sökte sig just till Sverige.
  • KillBill
    Equalizer skrev 2017-06-17 16:00:43 följande:
    Intressant att du använder dig utav uttryck såsom "skyldig till" ,kan man tolka det som att du fördömer de liberaliseringar i invandringspolitiken som regeringen Reinfeldt gjorde tillsammans med MP?

Jag tror att det råder politisk enighet kring att Sveriges mer liberala asyllagstiftning är orsaken till att så många flyktingar sökte sig till Sverige år 2015 och det är också anledningen till att Sveriges asyllagstiftning nu är anpassad till EUs miniminivå. Finns det något politiskt parti som inte delar bilden att Sveriges mer liberala asyllagstiftning är orsaken till att så många flyktingar sökte sig till Sverige år 2015?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 17:24:30 följande:
    Jag kan inte tänka mig att jag försvarat fejkade uppgifter.

Korrekta uppgifter ahr jag säkert påpekat att de är korrekta. Det brukar jag nämligen göra.

Men du kan inte kasta ur dig en anklagelse utan belägg för att sedan säga: Vadå, var det inte så?

Ska du anklaga någon så måste du göra din hemläxa först och inte i efterhand be den anklagade visa sin oskuld.
    SD förde fram fakade påstånden både på ständerna i grekland och i en stor amerikans dagstidning och som jag minns det så försvarde du SDs agerande. 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-18 12:53:20 följande:

På asylboendet i Kolmården kan man i alla fall linte ta emot fler. Ej heller vanlga gäster: 

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/ganska-slutkorda-om4703847.aspx

"- Lokalerna är till stora delar sönderslagna och förstörda. Handfat är trasiga, speglar är spruckna och väggar är förstörda. Dessutom är lokalerna helt inrökta. 

- Och sen var och varannan dag bli kallad för rasist, nazist eller nåt sånt, om nåt inte passar, tycker man inte heller är roligt. Det tar till slut ganska hårt på psyket, eftersom vi ändå tycker att vi jobbat ganska hårt, för att få till ett bra asylboende. 

Så något hotell lär det inte bli igen på ett tag? 

- Nej, jag tror inte att det någonsin mer, går att öppna ett hotell i de här lokalerna, där asylboendet varit."

Undrar om den typen av sanerings- och omställningskostnader finns inräknat i kontraktet med Migrationsverket?

Näringsidkaren pris till migrationsverket ska täcka kostnad för underhåll och slitage. När man läser artikeln och ser att näringsidkaren har kört så hårt med sin personal att de inte kommer kunna jobba mer på ett halvt år och att man inte har haft resurser att förhindra  lokalerna blivit helt inrökta så känns det som att näringsidkaren varit lite naiv och drivit anläggningen med för lite personal.

Kanske var detta ny verksamhet för näringsidkaren och han räknade fel. Jämför exempelvis med Bert Karlsson, han har inte lyft fram den typ av problem som denne näringsidkare lyfter fram så uppenbarligen så går det att få den här typen av verksamhet att fungera. . 

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 18:03:33 följande:
    Du anser alltså att de var fejkade.

Det betyder inte alls att de var fejkade. Tvärtom.

Med din inställning till SD är det minst lika troligt att de var korrekta och att du felaktigt påstod annat.

Och vill du anklaga någon så ligger bevisbördan på dig.

SD slog på sina flygblad som man delade ut på stränderna i Lesbos fast att slår fast att Halalslakt kommer att förbjudas i Sverige men det är en lögn och är således inget annat än fejk . 

SD skrev i Wall Street Journal att Malmös Judar har blivit internflyktingar i sitt eget land men Judiska församlingen i Malmö menar att detta påstående inte stämmer dvs att det är fejk från SDs sida. Håller du inte med om att Judiska församlingen har tolkningsföreträde kring vad som är sant och falskt när det gäller den egna församlingens medlemmar?

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?