Tom Araya skrev 2016-10-12 14:11:45 följande:
Jag ska se programmet när jag kan låna en annan dator med fungerande ljud...
Belägg för att storstadsområden dör utan flyktingar?
Behöver vi invandring så är just flyktingar från vitt skilda kulturer det sämsta och dyraste alternativet, vilket invandring genom historien kan visa på.
Belägg för att vi behöver årligt tillskott på 100 000 immigrerade?
Har jag sagt nåt om 100.000? Jag vill minnas att jag sa att jag inte ville nämna nån siffra.
Om inte, så är det iaf vad jag anser vara rätt, d.v.s vi ska emot de vi behöver för att behålla en bra demografi.
Nu läste du fel, det är inte storstadsområdena som dör, utan övriga Sveriges alla samhällen och kommuner, men det får du svar på i programmet.
Och dom är så samstämmiga och entydiga att dom inte kan ifrågasättas.
Inte ens den SD-politiker som uttalar sig är av annan åsikt, dock sitter det hårt åt för att han ska erkänna det.
Vi skulle ha kunnat gjort som i Norge (Du förstår när du ser programmet), men det är förstås för sent nu.
Och vad gäller skyddstullar, så håller jag inte med, det är förbehållet de länder som har en fast och hög inkomst från en vara eller tjänst, som oljan i Norges fall.
Annars är protektionism aldrig hållbart, det slår bara tillbaka mot en själv, och eftersom vi är med i EU, så finns heller inte möjligheterna på samma sätt som i Norge.
Annars så tycker jag Norge har gjort helt rätt, som undviket att låta kommuner tävla om vem som är bäst och inte "köpt" invånare från svagare kommuner.
I Sverige har vi gjort precis tvärtom, och givetvis har inte svagare kommuner nån chans att tävla mot storstäderna.
Och eländet bara fortsätter, inte ett enda parti vågar konkret ta i problemet, antagligen av rädsla för att mista väljar i de folktäta regionerna.
Och inte heller fungerar den skatteutjämning dom skulle stärka svagare kommuners ekonomi, och möjligheterna att bevara servicen.
Det mesta hamnar märkligt nog ändå i storstadsområdena, vilket tragiskt nog även överskottet från Norrlands råvaror som skog, malm, el, m.m gör, trots att det påstås annat från just de som får mest.
Ja vi lär aldrig komma överens hur vi ska lösa demografin, dock så ser och hör jag vad man säger ute i Sverige, och jag får anta dom vet vad som är rätt för just dom.
Och jag är rätt säker på att bara om några år, så kommer det att låta helt annorlunda i de länder som drabbas när de demografiska problemen sätter klorna i dom på allvar.
Då lär det ropas på mer folk och högre invandring, vilket givetvis kommer att leda till huggsexa på arbetskraft i alla dess former.
Folk kommer att veta sitt värde och ta betalt därefter, så vi som taget emot ett stort antal flyktingar helt gratis, vi kommer att kunna skatta oss lyckliga över att inte behöva delta i den cirkusen.