Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Tom Araya skrev 2016-10-07 13:07:52 följande:
Sett till Sverige tycker jag inte alls antalet är lågt och att vi skulle ha förmåga att hantera det antalet eller fler.Alla om du frågar mig, då EU och i stort sett alla mer välbärgade länder knappt gjort ett skit för att hjälpa flyktingarna.
Det handlar mer om vilka som ska hjälpas, och vilka som ska skickas tillbaka, så det är grannländerna till där det krisar som fått ta hela smällen.
Den lilla rännil med flyktingar som vi länder har en hyfsad välfärd att dela med oss av, kommer inte ens upp i 10%, nåt vi verkligen borde skämmas över.
Men som jag skrev tidigare, det har nu gått så lång tid som behövs för att vi ska ha glömt hur vi själva var i akut behov av hjälp, så vi lär få jobba i motvind tills nåt elände drabbar oss själva, tyvärr.
Att det betyder att det kommer att flöda in 10.000-tals desperata människor på flykt, lär knappast göra saken bättre, men som man säger, som man bäddar får man ligga, och nu bäddar vi jävligt dåligt och obekvämt...
Så räkna t.ex med att vi får se en ökning av den organiserade brottsligheten, rekryteringen går lätt nu, med vår hjälp av inflöde av rekryter.
Ska vi få nån som helst ordning, så måste vi på allvar ta tag i flyktingproblemet, och det gör vi bara genom att se till att flyktingarna får en dräglig tillvaro, allt annat kommer att kosta oss för mycket av problem, både fysiska och ekonomiska.
Blanda nu inte ihop det med orsaken till flyktingströmmen, det är ett problem isig, och där långt fler är inblandade, och som vi/EU inte ensamma kan hantera.
Vi får jobba med båda sakerna separat, hantera dom var för sig, men frågar du mig om en lösning, så ser jag ingen i dagsläget.'
Vi får helt enkelt ta itu med det som finns just nu, och försöka lösa dom problemen så gott det går.