Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Bikersteffe skrev 2019-08-27 21:38:32 följande:
Hade du tyckt det var ok om kriminella gäng hade krig utanför ditt hem, även om de bara skjuter på varandra? Du resonerar nämligen som att det inte skulle påverka dig alls, eller någon annan i kvarteret.
Du kan ju även hälsa sjuksköterskorna som tar hand om de skottskadade och i sin tur hotas, eller övriga patienter på akuten som riskerar att hamna i ett gangsterkrig när rivalerna kommer och ska avsluta vad de påbörjat, att det är bara överdriven oro, det är inte er de skjuter på.
Du tycks blanda ihop mina och andra människors känslor med det jag refererar till i fråga om faktiska händelser och risker så som de återgetts av sakkunniga och fältarbetande.
Jag har konstaterat att de som säger att vi alla är utsatta för stora risker att dödas eller skadas av gängens och nätverkens dödliga våld har fel, för den att risken är ytterligt liten. Våldsverkarnas precision har ökat åtskilligt de senare åren och du kan se ett exempel i Malmö för en tid sedan då de klev in i en spelhall och skjöt uteslutande mot sin måltavla utan att åstadkomma någon annan skada på utomstående än panik och skräck - vilket i sig inte är små saker på något sätt.
Din omsorg om sjuksköterskorna är fin, men du behöver inte rikta dina påhittade underförstådda uppfattningar om hälsningar genom mig - åter igen jag har bara konstaterat att de som säger att vi alla är utsatta för stora risker att dödas eller skadas av gängens och nätverkens dödliga våld har fel, för den att risken är ytterligt liten. Gängen och nätverken är upptagna av sig själva och varandra.