Lena1979 skrev 2019-08-27 19:53:34 följande:
Hoppas att jag missförstår dig?
Men du verkar tycka att utvecklingen med det ökande våldet och kriminaliteten i Sverige är önskad och någonting bra, eftersom det inte drabbar dig?
Eller åtminstone något som är helt acceptabelt för samhället i stort och för gemene man, eftersom det bara är andra som drabbas?
Du missförstår mig.
Ett krasst konstaterande att gäng och nätverk i stort sett enbart skjuter varandra och att personer utanför dessa kretsar löper en mycket liten risk att råka ut för deras dödliga våld är inget uttryck för vad jag tycker, önskar eller ser som någonting bra. Det är vad det är - varken mer eller mindre.
Det finns ju de som vill måla med stora känslor att vi alla är utsatta för stora risker att utsättas för gängens och nätverkens intern dödliga våld. Det är i sak sak osant.
Så när undergångsprofeterna igen drar igång domedagspropagandan där det spelas på känslor, främlingsfientlighet och i sak osanna påståenden så skriver jag om och om igen det som är fakta.
Ingen av undergångsprofeterna vill egentligen diskutera det som är fakta utan tar istället upp sina underförstådda påståenden om mina känslor och 'folkets' känslor och vill göra fakta i sak baserat på dessa olika känslor som det underförstår och påstås saker om.