Epepe skrev 2015-09-28 11:15:36 följande:
På något sätt så måste det ju nu gå. Ja man kan ju inte mer än hoppas att alla fördelar som nu målas upp i diverse ekonomiska modeller stämmer. Men det är inte utan att jag nu samtidigt är lite rädd för att alla dessa nu så positiva modeller inte är mer än propaganda. Ja för vad skulle hända om vi bara struntade i allt vad demokrati och mänskliga rättigheter heter och bara tänkte på oss själva?
Det måste gå. Ja för man kan ju inte sätta alla dessa människor på bar backe utan att bry sig. Men det är inte utan att jag inte kan låta bli att oroa mig för det som debatten såhär kretsade kring så mycket om förr. Nej för det tror jag inte ens alla nyanlända vill hamna i. Men likt förbakat så uppstod problemområden som Rosengård m.fl. och det i ett mönster som går igen världen över.
Det kommer att bli problem, säkert även en hel problem vi ännu inte ens sett röken av, men samtliga är hanterbara, eftersom dom befinner sig inom Sveriges gränser.
Värre är det med problemen som finns utanför våra gränser, eller vår förmåga att förhindra, dom kan ställa till det långt värre än vad invandringen nånsin kan göra.., krig, handelshinder, klimatet, havererad världsekonomi, och allt annat elände som inte heller går att förutsäga.