Anonym (MO) skrev 2015-09-14 11:07:10 följande:
Återigen bortser du från det jag skrev. Ts själv har skrivit att hon mår bättre och återgått till arbetet efter några dagar. Hon visste i förväg att det bara skulle räcka med några lediga dagar då hon inledelsevis förklarar i sin trådstart, jag citerar; "Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven bara denna vecka? Bara i några dagar? Hur går jag tillväga i sådana fall?" Alltså, en deprimerad människa som drabbats av krisreaktion skulle aldrig formulera sig på det viset.
Vilket också innebär att hon inte ens sökt hjälp för sin såkallade "depression" utan diagnostiserat sig själv, antagit att sjukskriva sig i några dagar är den enda åtgörden (vilket jag själv skulle lämna över åt läkaren att bedöma, efter att ha åkt på läkarbesök det första man gör, innan man rådfrågar på ett forum hur man på bästa sätt blir sjukskriven.) Vem som helst med läsförståelse inser att detta inte handlar om en människa som är psykiskt illa däran, dvs ej lider av depression/krisreaktion, utan helt enkelt vill få ledigt från jobbet utan att förlora pengar på det. Blir tvungen att återuppta den gamla frasen; fattar du trögt eller?
Skulle ts nu ändra på historien så betvivlar man ju hur mycket sanning som ligger i det hela. Och med tanke på hur du påstår dig känna till ts personliga psykiska historik utöver vad hon informerat om i tråden så får man väl betvivla att det sitter två olika personer bakom dessa två alias. Det är ju lite pinsamt kan jag tycka..
Då har jag bättre saker för mig än att diskutera med någon sorts dubbelperson som vill hävda sig själv och därmed misslyckas med att lägga fram ett ihållande argument. Hoppas framtiden ser ljusare ut för dig och ditt alter-ego. Hej
tyvärr så har det blivit en vana hos denna person att bortse från det du skrev.