Klara100 skrev 2015-09-01 11:10:16 följande:
År det bara jag som i TS tycker känna igen den tjejen som startat ett antal trådar de senaste veckorna här på familjeliv rörande sitt jobb och sina känslor inför detta? Jag tänker på tjejen som arbetar deltid som lokalvårdare hemma hos folk och tycker det är väldigt jobbigt att vara ute bland folk i allmänhet, hon vill helst ha ett jobb hon kan göra hemifrån. (I en tråd var uppdragsgivaren hemma samtidigt som hon var där och städade, och i en annan tråd hade hennes kollega beskyllt henne för något inför deras gemensamma chef).
Nu är jag kanske helt ute och cyklar, men om det är samma tjej är det synd om hon tror att några dagars sjukskrivning hjälper för allt det jobbiga med att vara ute bland folk är ju kvar när sjukskrivningen är över.
Till TS: eftersom du inte haft så mycket med sjukskrivning att göra tidigare, det finns något som heter karensdag, men det vet du säkert redan (någon har säkert skrivit om det redan i tråden). Karensdagen innebär att man inte får betalt alls första dagen man är sjukskriven, oavsett orsak.
Det är inte alls omöjligt att det är samma tjej,då upplägget i den tråden och i den här tråden påminner en del om varandra.
Det var bra gjort tycker jag att du tog upp det där med karensdag oavsett sjukdom.