Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 02:25:13 följande:

såklart, du gör vad du vill. Men det är onödigt arbete bara så du vet och jag kommer inte ta till mig något mer av det du skriver eller kommentera mer av det du skriver. Du har tagit nog av min energi. Ha så kul med allt.

Jag kommer att fortsätta oavsett hur gärna du än vill motsatsen!

Du startade denna tråd igår-och nu är du upprörd på de här i tråden som inte håller med dig fullt utan ger dig konkreta råd gällande hur det fungerar.
  • Anonym (M)
    natalia89 skrev 2015-09-01 02:05:56 följande:

Det är ju inte konstigt att folk blir nästintill otrevliga mot dig. Du får tydliga svar på den fråga du ställt och så svarar du på det sättet. Uppenbarligen behöver du all info du kan få, eftersom du vet skrämmande lite om en sån här självklar sak.

• Anonym (M)
    Anonym (a) skrev 2015-09-01 09:30:00 följande:

Vilken info är det du tycker TS saknar? Hon vet allt hon behöver veta. Förstår du inte det är det kanske du som behöver sova en stund.

Så ja..

Nu har jag precis vaknat -och kommer därför att ägna mer tid till denna tråd.

Det är väl ändå inte din sak att bestämma över det?
  • Anonym (M)
    Påven Johanna skrev 2015-09-01 10:38:40 följande:

Så det fungerade att bita ihop för att gå på stan i alla fall?

Ja,tydligen gick det utmärkt för henne att göra det.
  • Anonym (M)
    Kine skrev 2015-09-01 10:52:18 följande:

Och du tycker att det är fel för att?

Har du tänkt att sitta här i tråden resten av dygnet och "godkänna"vad som får skrivas här i tråden och inte?

Det här är vet du ett öppet forum där vem som helst får framföra sina åsikter.
  • Anonym (M)
    Klara100 skrev 2015-09-01 11:10:16 följande:

År det bara jag som i TS tycker känna igen den tjejen som startat ett antal trådar de senaste veckorna här på familjeliv rörande sitt jobb och sina känslor inför detta? Jag tänker på tjejen som arbetar deltid som lokalvårdare hemma hos folk och tycker det är väldigt jobbigt att vara ute bland folk i allmänhet, hon vill helst ha ett jobb hon kan göra hemifrån. (I en tråd var uppdragsgivaren hemma samtidigt som hon var där och städade, och i en annan tråd hade hennes kollega beskyllt henne för något inför deras gemensamma chef).

Nu är jag kanske helt ute och cyklar, men om det är samma tjej är det synd om hon tror att några dagars sjukskrivning hjälper för allt det jobbiga med att vara ute bland folk är ju kvar när sjukskrivningen är över.

Till TS: eftersom du inte haft så mycket med sjukskrivning att göra tidigare, det finns något som heter karensdag, men det vet du säkert redan (någon har säkert skrivit om det redan i tråden). Karensdagen innebär att man inte får betalt alls första dagen man är sjukskriven, oavsett orsak.

Det är inte alls omöjligt att det är samma tjej,då upplägget i den tråden och i den här tråden påminner en del om varandra.

Det var bra gjort tycker jag att du tog upp det där med karensdag oavsett sjukdom.
  • Anonym (M)
    Påven Johanna skrev 2015-09-01 11:14:13 följande:

Varför svarade du inte på vad Kine frågade? I ett forum så är det förvisso så att man får framföra sina åsikter men man bör väl också vara beredd på att kunna utveckla sina tankar runt och argument för de åsikter man framför. 

Det är väl ändå upp till mig att avgöra det?

Precis som det är upp till dig välja att reflektera över det?
  • Anonym (M)
    Påven Johanna skrev 2015-09-01 11:25:09 följande:
    Så nu svarar du på mina inlägg igen? Där ser man. 
    Ja,jag råkade nu göra det-då jag inte först kopplade att det var dig jag har haft "en del besvär med" i tidigare trådar här på fl.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!

Nu kommer du inte att få´fler svar av mig i trådarna här på fl.

Hejdå med dig.
  • Anonym (M)
    Nightrod skrev 2015-09-01 12:00:41 följande:
    Men detta stämmer ju inte alls överens med trådstarten där du skriver att du INTE träffade henne privat.
    Nej,det stämmer mycket riktigt inte överens med det som hon skrev i trådstarten.

Citat henne i trådstarten:

"Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär..."
  • Anonym (M)
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 12:27:58 följande:
    Har inte tänkt att stänga in mig fysiskt och psykiskt.
    annananonym skrev 2015-09-01 12:13:39 följande:

Jag hoppas du har en bra chef som tar dig till företagshälsovården. Du behöver hjälp.

Kanske din förra depression är tillbaka eller har det hänt andra jobbiga saker i ditt liv?

Min depression är inte tillbaka. Jag förstår inte varför den ska behöva vara det bara för att jag reagerar på att en vän har tagit livet av sig på ett brutalt sätt.
    Om du läser ordentligt det Klyban skrev till dig framkommer det inget om att du ska stänga in dig fysiskt och psykiskt!

Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?