Inlägg från: natalia89 |Visa alla inlägg
  • natalia89

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-31 23:54:11 följande:

Jaha?? Jag är väldigt ledsen och chockad över stt en vän tagit livet av sig. Hur sveper jag en kofta då tycker du?

Jag ger upp. Du fattar liksom bara inte, hur man än formulerar sig.
  • natalia89
    Anonym (Fluff) skrev 2015-08-31 23:55:45 följande:

Jag hoppas att du sover gott, Natalia.

Trots att du trampat på en tjej som mår kasst.

Natti natti
  • natalia89
    Anonym (Fluff) skrev 2015-09-01 00:00:57 följande:

Tacksam att inte ha dig som kollega. De flesta brukar föregå med gott exempel istället för att värdera andras orsaker till sjukskrivning. Du mognar säkert snart.

Du kan liksom inte bara sluta prata med mig? Du har inte förstått än att det du säger är fullkomligt ointressant för mig?
  • natalia89
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 00:07:16 följande:

Ts klarar uppenbarligen inte av att hantera att det i denna tråd finns olika åsikter.

Startar man en tråd i ett publikt forum får man räkna med att bli emotsagd.

Uppenbarligen inte. Sen är man rå och empatilös när man inte börjar dalta utan är mer konkret och rak på sak. Jisses.
  • natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 00:14:10 följande:

Har jag varit rå och empatilös mot dig?

Har jag sagt det?
  • natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 00:24:00 följande:

Hört talas om chock?

När en vän till mig, ingen jättenära vän, gick bort plötsligt kom jag i sådan chock att jag helt glömde av hämta min lilla på dagis. Jag åkte dessitom buss hem trots att jag åkt bil till jobber. Och pappan till mitt barn fick hämta eftersom dagis ringde honom.

Chock gör att man glömmer bort de mest självklara saker. Chock kan man få även om det inte är någon nära som dött. Alla reagerar olika på döden.

Jag tycker du ska lämna ts i fred.

Jag skulle kunna säga så otroligt mycket till dig just nu, men jag låter bli. Dock borde du ändå själv förstå att vad du tycker inte biter på mig.
  • natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 00:37:32 följande:

Du kan inte må så speciellt bar själv eftersom du hela tiden rackar ner på folk. Du kan ske borde prata med en psykolog.

Jag rackar (?) inte ner på folk. Bara för att jag ger ett konkret och enkelt svar utan att dalta så betyder inte det att jag är i behov av en psykolog. Sluta med ditt kackel nu, du slösar bara din tid. Jag lovar dig.
  • natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 00:44:17 följande:

Jag KAN inte sjukanmäla mig till min chef då denne inte är på plats när mitt arbetspass börjar. Och jag vill inte börja berätta om min döde vän bara sådär när jag ringer. Det är ingen hemlighet, men när jag bara ringer och sjukanmäler mig så har jag ingen lust att berätta den hemska händelsen.

Du vill inte det, och du har inte lust med det... Nä, då kanske du får bita ihop och gå till jobbet iallafall. Du nöjer dig inte med nått svar du får från någon. Du har fått tips på hur du kan lösa din situation, men du bara älter.
  • natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 00:43:39 följande:

Saknat di läsförståelse? Läser du inte dina egna inlägg?

Komiskt att du ifrågasätter min läsförståelse, när du inte stavat rätt i ett enda inlägg. Nu svarar jag inte dig mer, du verkar en aning mentalt utmanad för att kunna föra en diskussion som innehåller 2 olika åsikter. Godnatt med dig.
  • natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 00:43:39 följande:

Saknat di läsförståelse? Läser du inte dina egna inlägg?

Komiskt att du ifrågasätter min läsförståelse, när du inte stavat rätt i ett enda inlägg. Nu svarar jag inte dig mer, du verkar en aning mentalt utmanad för att kunna föra en diskussion som innehåller 2 olika åsikter. Godnatt med dig.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?