• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Snorkfraken91

Lättnaden idag alltså! :) Upptäckte att jag hade ett digitalt test hemma, tog det och det visade 2-3 veckor, i lördags visade det 1-2 veckor. HCG måste alltså ha stigit. Mitt aningen svagare test igår var nog bara ett dåligt test trots allt. Nu är det färdigtestat! 

Jag spydde lite första gången idag. Är det någon annan som också mår illa redan?

• Osmakligt
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-15 13:17:39 följande:

Lättnaden idag alltså! :) Upptäckte att jag hade ett digitalt test hemma, tog det och det visade 2-3 veckor, i lördags visade det 1-2 veckor. HCG måste alltså ha stigit. Mitt aningen svagare test igår var nog bara ett dåligt test trots allt. Nu är det färdigtestat! 

Jag spydde lite första gången idag. Är det någon annan som också mår illa redan?

Va skönt att det går åt rätt håll!

Vet inte riktigt om det räknas som att må illa, men jag är fruktansvärt hungrig hela tiden, får ont i magen en timma efter jag ätit ett stort mål och måste få i mig något igen. Hoppas jag slipper det där kräk-illamåendet, det hade inte passat så bra med mitt arbete (demonstrerar varor i matbutiker)
  • fair

Åh vad roligt att läsa! Skönt att det går åt rätt håll!

Jag mår illa ibland, vissa dagar mår jag småillahela tiden och ibland inte alls.

Däremot har brösten börjat ömma en hel massa!
  • Novembersmile

Illamåendeattacker emellanåt :s får nästan kräkan i halsen! Men sen plötsligt går de över!

Hade inte så med sonen vad jag kan minnas!

BF 2016-05-14
  • EmPe
    kicken skrev 2015-09-15 12:07:20 följande:

Har nyss varit hos mvc och gjort gravtest. Definitivt gravid och inte rester efter missfall. Har fått tid för inskrivning och vul den 6okt! Hoppas nu att lilla ärtan stannar där inne! Jag är så glad just nu! Fast orolig.

Hoppas att det går vägen för er andra också! Nu vill man bara att det ska bli v12 fort!

Oroar mig över lite värk i ryggslutet men hoppas att det beror på helgens träning :/.

Kram på er i höstrusket!

Vad glad jag blir för din skull:) Bra att du kollade upp det direkt istället för att vänta två veckor och må dåligt under tiden. Jäkla bm som skrämde upp dig..

Jag har också värk till och från i korsryggen men tolkar det som molvärk. Har även ont där när jag har mens.

Låt dessa veckor gå fort!
    Vet inte vart du bor men här har det varit sol och varmt hela dagen;)

Kram kram
  • EmPe

Härliga nyheter!! Jag mår också illa..idag var det riktigt jobbigt...var på Ikea med mamma och trodde att jag både skulle spy och svimma. Tänkte att nu avslöjar jag mig..men jag lyckades hålla ihop mig själv:/
  • EmPe
    fair skrev 2015-09-15 08:26:55 följande:

Igår gjorde jag ett vul pga jag hade så ont i söndags. Man kunde se en fostersäck med begynnande gulesäck. Enligt måtten v.5+3. Men inget foster syntes. Dock normalt vad jag förstod.

Ska förhoppningsvis tillbaka om ca 1,5 vecka för nytt vul.Hoppas man ser en liten bebis då!!!

Ska även ta blodprov för att se om hcg stiger eller ej. Känns ju lite jobbigt just nu men det ska nog gå bra det här!

Håller tummarna för dig! Det kommer säkert gå bra:)
  • Snelson

Härligt att se att det går framåt :)

Jag är i v5+4 idag och har den senaste veckan mått illa lite varje dag. Mår illa av lukter och främst matos... Måste äta små portioner och ofta för att inte må illa. Har köpt seaband på apoteket och jag tycker de hjälper lite. Lyckligtvis har jag inte kräkts, än.

Jag har svårt att ta in att jag är gravid, kan inte riktigt glädja mig förrän vi kommit till v12... antar att det faktum att jag mår illa och har molvärk i ryggen/magen bara är bra tecken (?)
  • m2b
    myownworstenemy skrev 2015-09-15 08:22:36 följande:

Plussade på BIM idag. Så himla glad att jag kan gå med i den här gruppen! BF runt den 24 maj.

Samma bf som jag! ???? grattis
  • fair
    EmPe skrev 2015-09-15 16:50:04 följande:

Håller tummarna för dig! Det kommer säkert gå bra:)

Tack! Jag hoppas det ! =)
Svar på tråden BF maj 2016