• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • fair
    myownworstenemy skrev 2015-09-15 08:22:36 följande:

Plussade på BIM idag. Så himla glad att jag kan gå med i den här gruppen! BF runt den 24 maj.

Grattis! !!
  • fair

Igår gjorde jag ett vul pga jag hade så ont i söndags. Man kunde se en fostersäck med begynnande gulesäck. Enligt måtten v.5+3. Men inget foster syntes. Dock normalt vad jag förstod.

Ska förhoppningsvis tillbaka om ca 1,5 vecka för nytt vul.Hoppas man ser en liten bebis då!!!

Ska även ta blodprov för att se om hcg stiger eller ej. Känns ju lite jobbigt just nu men det ska nog gå bra det här!

• mariafii
    myownworstenemy skrev 2015-09-15 08:22:36 följande:

Plussade på BIM idag. Så himla glad att jag kan gå med i den här gruppen! BF runt den 24 maj.

Grattis :)
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Tallbarr12
    fair skrev 2015-09-15 08:26:55 följande:

Igår gjorde jag ett vul pga jag hade så ont i söndags. Man kunde se en fostersäck med begynnande gulesäck. Enligt måtten v.5+3. Men inget foster syntes. Dock normalt vad jag förstod.

Ska förhoppningsvis tillbaka om ca 1,5 vecka för nytt vul.Hoppas man ser en liten bebis då!!!

Ska även ta blodprov för att se om hcg stiger eller ej. Känns ju lite jobbigt just nu men det ska nog gå bra det här!

Håller tummarna för ökande hcg och att du får ett nytt vul om ett tag med bra besked! Skönt att dom håller koll på dig!
  • kicken

Har nyss varit hos mvc och gjort gravtest. Definitivt gravid och inte rester efter missfall. Har fått tid för inskrivning och vul den 6okt! Hoppas nu att lilla ärtan stannar där inne! Jag är så glad just nu! Fast orolig.

Hoppas att det går vägen för er andra också! Nu vill man bara att det ska bli v12 fort!

Oroar mig över lite värk i ryggslutet men hoppas att det beror på helgens träning :/.

Kram på er i höstrusket!

• fair
    Tallbarr12 skrev 2015-09-15 10:56:16 följande:

Håller tummarna för ökande hcg och att du får ett nytt vul om ett tag med bra besked! Skönt att dom håller koll på dig!

Tack för omtanken! Fick tid för vul nästa fredag- den 25e. Pratade med bm i morse! Känns skönt TT dom tar det på allvar och att dom vill kolla ordentligt. Ofta nöjer dom sig ju med att hcg ökar.

Känner mig ändå lugn, bara att man såg en fostersäck känns som en stor grej för mig! =)
  • mariafii
    kicken skrev 2015-09-15 12:07:20 följande:

Har nyss varit hos mvc och gjort gravtest. Definitivt gravid och inte rester efter missfall. Har fått tid för inskrivning och vul den 6okt! Hoppas nu att lilla ärtan stannar där inne! Jag är så glad just nu! Fast orolig.

Hoppas att det går vägen för er andra också! Nu vill man bara att det ska bli v12 fort!

Oroar mig över lite värk i ryggslutet men hoppas att det beror på helgens träning :/.

Kram på er i höstrusket!

Grattis. Ont i ryggen tillhör ju graviditet. Har jag nästan hela tiden och även förra graviditeten.

Jag mår inte så illa nu men jävligt trött
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • fair

Kram på er i höstrusket!

Härligt att läsa! Kram
  • Tallbarr12

Kram på er i höstrusket!

Hurra!!!
Svar på tråden BF maj 2016