• Serah

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-01-27 06:23:46 följande:

Nämen vad trist, vad skönt att slappa att bli sjuk iallafall.

Synd att det tar sån tid. Man tycker ju att en allergiutredning på en så liten är ganska viktig

Barnen är iaf friska nog att vara på skolan idag. Får se hur det går bara. Har inga extrakläder då det mesta är i tvätten. Suck.

De sa att det var kortare tid med så små barn men de har väl fullt upp nu. Känner mig ibland osäker på att våga testa nya saker eftersom jag inte vet om han reagerar på det och jag är så orolig att det ska bli en kraftig reaktion...
  • Serah
    Blicka skrev 2016-01-27 09:29:44 följande:

Men nog måste du få vila om du är sliten efter sjukdomarna?! Stoppa in tvätten, sätt dig på golvet/soffan med lillen o mys! Medan tvätten snurrar i maskinen så kan du gott vila. Disken måste ni ju kunna ta tillsammans på kvällen?!

Nej inte kvitt bacillerna än...det börjar bli drygt! Nu har alla örngott bytts ut o lillans lakan (hon ligger ju inte stilla), vädrar på övervåningen o alla handdukar ska tvättas upp. Lillan verkar lite orolig idag med, kunde inte somna som hon brukar utan blev bara ledsen. Så lite alvedon har hon fått o så hoppas jag hon kan somna om en stund. Hon är ju trött...

Han kom hem strax efter jag skrivit inlägget. Han känner sig tyvärr inte så bra i magen men tillräckligt för att jag skulle kunna tar tvättstugan utan att släpa med bebis. Så ha. Jag vila lite däremellan. Så jag kö ner mig inte lika bitter nu :p

Hur gick det med öronkontrollen tidigare idag för er lilla?
  • Serah
    malle88 skrev 2016-01-27 19:55:51 följande:

Hur kommer ni klä era små till våren? All snö har smält bort och lillans overall börjar bli ganska kort i ben och armar :)

Ska de fortsätta med fleeceoverall? Nu klänger, klättrar och kryper hon ju och kanske behöver regnbyxor? Då är det kanske bättre med jacka? Gud vad svårt ;)

Ojoj. Så långt var jag inte tänkt än haha. Men fleece overall med galonbyxor låter som en bra idé :) jag kör nog md båda. Eller ja. Skaffar en overall och en jacka så har man att välja på beroende på väder och vart man ska
  • Serah
    Blicka skrev 2016-01-28 13:09:41 följande:

En bättre natt tack o lov! Lillan sov från 19-05 o somnade om med napp till 6.40. Skönt.

Idag har vi köpt bilstol, blev en britax maxway. Lite nyare finesser än hiway, som vi har till mellan, o de två stolarna var de enda som gick in i bilen så att vi kan ha alla tre barn i baksätet. Det var på håret men det gick :) skönt att inte ha så många val! Kan ändå bli så att vi har en fram så en vuxen kan sitta bak vid behov, vi ska fundera på det. Har för mig att några av er köpt stol - vad blev det? Har ni bytt ut babyskyddet?

Vad skönt att natten gått bra! Är hon bättre i öronen också?

Härligt att höra att ni hittat en bilstol som passar! :)

Vi köpte en maxi cosi mobi sbs (vilka namn vilstolarna har egentligen :p ) i helgen som var. känner mig nöjd med den :) var billigare än vad det stod på nätet också och det är alltid bra ;) men nöjdast är nog lillen som sitter mer bekvämt och ser ut :)
  • Serah
    Blicka skrev 2016-01-29 14:13:25 följande:

Tror ni inte jag måste ta en till kur med penicillin?! Lungröntgen idag då febern kommit tillbaka o jag känner mig åter rejält risig... Nu måste det väl vända?!

Nämen fy! :( Nu tycker jag ni får ta och bli friska! Massor med krya på er nu!! Sen hoppas jag på att ni slipper allt elände åtminstone ett halvår eller så
  • Serah
    jessica81 skrev 2016-01-28 22:39:03 följande:

Hej allihop?! Jag o min sambo blev föräldrar för första gången i maj till en liten kille. Han är en fantastisk pojk men vi får ingen ordning på sömnen????

Finns det nån som har eller känner igen detta o kan hjälpa oss med tips?

Vi lägger honom mellan 19-20 på kvällarna, sover ca 2 timmar o sen är han klarvaken o vägrar somna om???? känns som han kommit in i en ond cirkel att vakna efter ett par timmar????

Någon som har nåt förslag på hur vi ska kunna bryta detta

Grattis till er lilla kille och Välkommen in hit :)

Kan tyvärr inte svara på din fråga :/ då vår lilla sover väldigt bra just nu (peppar peppar)

Men som ett förslag ovan så kansle ni kan se över hur han sover under dagtid?
  • Serah
    malle88 skrev 2016-01-30 07:27:57 följande:

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

Här snurras det också vid blöjbyte. Han kryper som tur är inte iväg än. Men funderar ändå på att testa up&go. När jag ska tvätta hobom om tumpan försöker kag hitta nåt som prasslar som han kan bita och pilla på. Det älskar han.

Nu har han äntligen börjat försöka åla sig fram. Inte så ofta. Men om jag sitter framför så ålar han sig framåt med klagosång :D
  • Serah
    Blicka skrev 2016-01-31 19:35:25 följande:

Ny kur för lillan, denna gång 7 dagar med amimox! Nu hoppas jag det vänder.

Håller tummarna att det tar dig bättre nu! Hoppas det vänder för er alla så att basiluskerna försvinner helt från er!
  • Serah
    malle88 skrev 2016-01-30 16:46:17 följande:

Idag trillade lillan ner från sängen :( maken låg bredvid och sov och jag vände ryggen till en sekund och så slog hon i golvet. Smällen nät huvudet slog i golvet var inte rolig. 1177 tyckte vi kunde stanna hemma och observera henne. Så har hon två hökar över sig, haha

Åh! Ajaj vad läskigt!!! Det är skrämmande hur fort en olycka kan hända. Skönt att läsa att det gick bra :)
  • Serah
    Blicka skrev 2016-01-31 23:39:21 följande:

Usch för hosta :( vi har ju tyvärr hostat mer eller mindre i två månader så har inga bra tips men googla på lök, huskurer o hosta (ja jag var desperat häromdagen - haha) men vet inte om det funkar.

Åh jobbigt med hosta! :( de får krya på sig. Hoppas husmorsknepen funkar!
Svar på tråden Majbebisar 2015