Majbebisar 2015
Ser den som kör ok med stol i framsätet?
Ser den som kör ok med stol i framsätet?
Jaha, lördagskväll på lättakuten blev det för egen del. Haft svårt att andas (har astma) o idag blev det mkt värre. Har inhalerat, fått kortisontabletter o antibiotika! Nu hoppas jag på snabbt tillfrisknande. Sambon tagit barnen idag men imorgon måste han jobba o svärföräldrarna kunde inte komma så blir troligen en jobbig morgondag... Hur har ni andra det?
Ett första riktigt försök till kryp! Två små krypsteg gjorde lillan nu ikväll. Oj vad det händer grejer nu alltså. :)
Malle: vad duktig din lilla är! Här har kontakter och sladdar blivit en favorit. Inte lika kul tycker mamma.
Min gosse är väldigt mammig just nu. Pappa funkar ibland men absolut inte vid nattning. Går an vid välling iaf.
Blicka: vi ger mannagrynsgröt på havremjölk. Det gillas. Har också funderat på det där med järnet. Men visst finns det i välling? Måste kolla på den mjölkfria vi har..
Tycker havregrynsgröt vart lite för smaklös även med frukt i...
Tack för alla tummarna <3
Kom på en fråga. Hur är era bebisars magar? Min lille har trögt och stånkigt att bajsa. Det kommer små klumpar då och då.
Han dricker bara vatten vid måltiderna och ammas endast under natten och ev vid nån av mellanmålen på dagen. Men det verkar inte räcka som vätska. Plommonpure brukar han få i gröt men det verkar inte hjälpa så mycket. Har ni nå tips?
Tack för alla tips om mat! Det ska jag ta till mig! :)
Här har det varit fullt upp med jobbintervju, inskrivning och gyn undersökning. Är helt slut nu efter de dagarna!
Vad det händer grejer med era små! Min lilla tar det lugn verkar det som. Han verkar inte ha så bråttom :p
Var på vul som sagt. Vi fick se en liten bönformad skugga med ett litet tickande hjärta. Så blödningarna verkar inte ha påverkat den lilla mini något. Känns skönt :) nu får vi se hur resten går! För visst minskar missfallsrisken om man sett ett hjärta picka?
Grattis grattis vad skönt för er!! Fortsätter att hålla tummarna för er :)
Hur gick det på jobbintervjun då? :)
Halloj alla!
Vi lever ;)
Men vi har varit sjuka som attan. Nu är vi äntligen på bättringsvägen och barnen kan snart gå tillbaka till skolan. Det har varit riktigt tufft med tre sjuka barn samtidigt :p jag kände mig lite krasslig där ett tag också men det bröt som tur var inte ut. Magsjuka och feber är inte att leka med :p vart inte mycket sömn heller då var och en vaknade på olika tider med sina "olyckor".
Ser att några av er vänjer av amning på natten. Har fundering på det jag med men just nu verkar han vara väldigt kinkig på närhet så då är det nog ingen idé.
Väntar fortfarande på tid för allergitester. Börjar fundera om han är känslig för ägg och fisk också. Vid några tillfällen då han ätit ägg i en gratäng så vart han slemmig i halsen och kräktes genomskinlig slem vid ena gången. Får han fisk så skriker och gråter han. Så det håller jag borta från honom just nu.
BVC sköterskan berättade även att spec läkarna verkar ha fullt upp nu då hon hade fått tillbaka en remiss hon hade skickat. Något hon aldrig varit med om tidigare. Så vi får väl se när vi nu får tid.
Kul också att några av era små blivit så rörliga! :)
Nu måste jag kila och underhålla de äldre barnen innan de blir uppåt väggarna less på varandra.
Fy för sjukdom :( hoppas alla snart är på benen igen. Just nu känns det långt bort för oss iaf... Tvål, pappershanddukar o handsprit går varmt - nu måste vi bryta snurrandet av baciller hemma hos oss.
Jaha - vaken med orolig tjej sen dryga timmen tillbaka. Örat har stört henne ikväll o tror det påverkar henne nu också. Har gett alvedon o hoppas det hjälper så hon somnar snart. Spjälsängen duger inte - bara mamma o pappas säng! Vi ligger på ytterkanterna o hon härjar som en liten propeller i mitten! Hoppas ni andra sover bättre än vi i natt!