Majbebisar 2015
Önskar er en god jul om jag inte återkommer innan julen är slut :)
Jag hoppas ni alla har en lugn och mysig jul tillsammans med era familjer!
Önskar er en god jul om jag inte återkommer innan julen är slut :)
God fortsättning till alla!!
I julklapp fick lillan sin första tand, en liten liten vass bit har kommit fram där nere, hennes vänstra framtand :)
Vi kämpar på att vägra ge mat på natten vilket funkar si så där men jag tror faktiskt att det kan gå om vi bara fortsätter. Första natten var det gallskrik och gråt i 2 timmar och igår var det bara lite gnäll i 30 min, detta på 1 vecka så det blir ju bättre, hon vaknar senare och ger upp och somnar om fortare för varje natt. Nattmatar kl 23 sen får hon inget förrän tidigast 4.30/5 på morgon och därefter somnar hon om igen.
Jag och sambon fick vår julklapp idag, helt plötsligt drack lillan vällingen vi erbjudit vare kväll i en och en halv månad, får se om detta också kan påverka hur natten blir. Dessutom har hon börjat äta lite mer, hon har enkelt väntat på julmaten :)
Vad roligt att höra att det går framåt! Lillans ena framtand nere sprack fram den 23/12 så en liten vass klapp även här! Nu tyvärr min tur med feber... Tur det finns många vuxna som kan hjälpa till med barnen i några dagar till så tur i oturen att jag blev sjuk nu o inte nästa vecka då sambon jobbar o jag är själv med alla tre barn.
Min mellan brukar få falsk krupp då han är förkyld. Vi har varit in en gång till barnakuten för att andas adrenalin. De andra gångerna har det hjälpt att vara uppe med honom en stund o sen sova i vår säng. Då har vi koll o han är trygg o lugn vilket hjälper. Otäckt är det iaf så hoppas det inte blir illa för er! Har du höjt huvudändan i sängen?
Hej alla! Lillan har lärt sig klappa händer - ser så gulligt ut! Så otroligt vilka framsteg våra små gör, kommer ngt nytt nästan varje dag. Önskar alla ett gott slut på detta år då vi fick äran att bli föräldrar åt våra små!
Åh hoppas att ni mår bättre nu? :)
Jag är lite orolig för rs-virus. Vad tror ni om våra smås chanser till det?
Jag är en lite nojjig mamma oxå, hon är små snorig till o från samt att det bubblar o väsnas då o då o även piper när hon andas ibland. Dock har hon även förskylningsastma oxå o rd-virus är ju ganska snarlikt det så känns så svårt o veta.
Men om man skulle ha rs-virus så kanske man väsnas hela tiden? Hon sover bra men vaknar o hostar ibland o är inte medtagen elr så på något sätt.
Har du som har barn tidigare erfarenhet av rs-virus?
Här har lillan inte börjat klappa händerna än men blir jätte glad när man gör det :)
Vinkar gör hon till mig o pappa o lampan hehe. O pussas gärna gör hon oxå. Tar händerna på kinderna ibland o öppnar munnen o kommer o ska pussas :)
Små börjar verkligen bli stora nu :)
Ja först efter kl 2 somnade lillan djupare men tror ni jag kunde somna? Icke... Somnade först efter kl 3! Usch blir en tuff dag idag då det tyvärr inte känns som om min feber släppt :(
Här hemma har tand nr 2 också brutit igenom och lillan har nu två "risgryn" i underkäken, så sött :) Klappa har vi också lärt oss och snart tror jag att hon kan krypa, tar sig upp på händer och knä och står och gungar :) När det gäller mat och välling står vi still, dvs att hon fortfarande inte äter nått :( Just nu känns det som vi går bakåt istället för framåt men nån gång ska det väl lossna. Vi har det också lite jobbigt med sömnen just nu, inte att hon har svårt för att somna men sover oroligt och vaknar mycket.
Nu spammar jag visst lite i tråden...
Men hur gör ni när det är så kallt ute? Jag vill inte ens gå ut nu med minstingen. De äldre barnen får vara ute en stund men jag vill helst inte att de ska vara ite längre stunder. Äldsta får dessutom köldfläckar i ansiktet om han är ute länge om det är kallare än -9.
Just nu är det -21 här.... Hua!!
Och sömnen krånglar här med. Lillen har vaknat varannan timme, antingen ledsen eller redo att gå upp. Ligger och viftar och nyper mig i ansiktet >.< på dagarna är det väldigt sparsamt med sömn också...
Serah - ja vi har nog varit sjuka mer eller mindre i fem veckor o nu räcker det.
Ja kolla med bilstol. Får jag fråga hur era åker i bilen? Vi har babyskyddet fram, mellan i bakåtvänd i mitten bak o äldsta framåt på högersidan bak. Skulle vilja ha en stol som funkar både fram o bak. Då kan vi ha alla tre där bak på kortare resor o flytta runt vid längre resor så att en vuxen kan sitta bak. Säkert omöjligt...
Vi har inte varit ute så mkt i kylan pga sjukläget. Annars hade det blivit en kort stund som mest. Vi har nog inte haft mer än -15, räcker absolut men - 21 brr kallt. Hoppas det inte blåser på det.
Jag har för mig det finns feta krämer att smörja på ansiktet :) vi måste ut för hundarnas skull, men vi har bara -18 nu ;) ullunderställ, overall, balaclava, mössa, raggsockor och vantar kör vi. Sen fårskinn och åkpåse i pulkan (lättare än vagn ;)). Kör motorvärmaren i bilen så det räcker med fleeceoverall, säkrare så :) men overallen är alltid med ifall bilen skulle dö eller nåt.
Sömnen krånglar verkligen. Hon har vaknat flera gånger och trott det är morgon :( ligger och pratar och pratar. Hoppas det går över snart...