Majbebisar 2015
Min lilla har varit lite orolig nu i två dagar, hon är snart runt från rygg till mage så är troligen det som stör hennes vanliga lugn. Nu har hon däckat i pappas sköna knä!
Min lilla har varit lite orolig nu i två dagar, hon är snart runt från rygg till mage så är troligen det som stör hennes vanliga lugn. Nu har hon däckat i pappas sköna knä!
Här har vi redan haft dop, åh det va så fint :)
Ingen direkt vändning här, elr har gjort det 1 gång från mage till rygg men räknas inte då hon inte gjort det igen tyvärr :/
PH va stora våra godingar har blivit juh.
Lycka till, till er som har dop snart :)
Måne o sol hade vi på äldsta barnets dop. Den är fin.
Ja nu är min lilla helt klart i ngn fas. Har jättesvårt att komma till ro på dagarna o vill snutta ofta. Väldigt olikt henne. Känner mig öm på sidan av ett bröst idag så hoppas det inte blir ngn mjölkstockning...
Måne och sol är min favvopsalm men eftersom vi tillhör missionskyrkan och de därför döper under vanlig gudstjänst så slipper vi tänka på psalmerna, jätteskönt :) föreslår att ta psalmer som folk kan så de kan sjunga med, "tryggare kan ingen vara", "guds kärlek är", "du vet väl om att du är värdefull" eller "gud som haver barnen kär" kan många hjälpligt och de är fina :)
Blicka: Känner igen det där, är tydligen inne i någon utvecklingsfas enligt wonderweeksappen. Jag hoppas att den snart är över och att det är därför hon sover dåligt. Min nappide funkade inte men tog bort babynestet ur vaggan och det blev bättre. Kanske tyckte hon det trångt *håller tunmarna* :)
Hej
Hoppar in här, hoppas det är okej. Fick min andra dotter den 19 maj, storasyster blir 3 år om några veckor så hon var lite mer än 2 1/2 när lillan kom. Jag kunde bara amma de första 4 veckorna sen körde vi lite dubbelt men nu flaskmatar vi till 100%. Att det skulle vara lättare och enklare med flaskan tycker inte jag men det är klart att jag får lite avlastning då även pappa kan mata. Vi ska ha dop först i oktober pga att min bror och hans familj som bor långt ifrån oss ska komma ner då det är höstlov, båda hans barn går nämligen i skolan. Vi ska ha psalmer men byter den ena psalmen till Här kommer Pippi Långstrump, hade Idas sommarvisa på systerns dop som vi kör lite Astrid Lindgren tema :) Tycker min lilla är lugn och lätt att söva, mitt problem är nätterna. Vaknar ofta, är orolig, vänder och vrider huvudet från höger till vänster om och om igen. Har prövat allt känns det som men inget hjälper :(
Idag har hon vaknat en gång i timmen, och tagit en minst halvtimme att söva om. Tur att vi har mycket kaffe hemma ;)
Fler som har kräkbebisar? Min har börjat kräkas rätt mkt inte kul alls! Alla mina har varit kräkbarn när de varit små, men hade lyckats förtränga det hela...
Va e det för mamma träning Blicka? Har man med bebisen?
Här är det inget kräk så, utan det kommer upp efter maten ibland liiiite o ibland lite mer men inget nämt värt däremot dreglar hon jätte mkt. Kan de redan vara tänder på g?