• Blicka

Majbebisar 2015

Kissemiss skrev 2015-08-26 18:03:29 följande:

Hur gör ni när bebisen sover väldigt länge på eftermiddagen? Min bebis har snart sovit i fyra timmar och jag börjar tänka att han kommer somna kl tolv inatt.. Väcka eller inte?

Hur blev det? *nyfiken*
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-08-26 23:47:47 följande:

Såg i den förra tråden att ni hade startat denna

Har inte varit inne här på länge!

Men min lilla tjej är riktigt stadig nu i nacken! Så himla skönt.

Ser att ni prata om smakportioner jag tänkte vänta typ tills hon är 5 månader eller mer....orka inte ha bråttom :P sen skiter jag nog i puréer utan kommer köra hela bitar direkt (BLW metoden) funka bra på mitt första barn :)

Annars rullar dagarna på här hemma eller det känns som jag städar HELA tiden efter min första barn som fyller två i oktober. Dock är det väldigt skönt att han går på förskolan så jag får lite lugn och ro :)

Kul att du hittat hit! När föddes din Sabine?

Ang nacken så har min också blivit mkt starkare o klarar helt plötsligt av att ligga på mage. Lite tecken på att det snart blir rull rygg-mage har jag sett för nu kommer hon runt på sidan hur lätt som helst.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-08-26 22:39:30 följande:
    Jag väntade!!

Satte mig på sängkanten och strök honom på kinden, tillslut öppnade han sina ögon hihi:) Sjukt vad mysigt det är att ha en bebis!!
    Mysigt!
  • Blicka
    Serah skrev 2015-08-27 08:30:00 följande:

Hej! Vad kul att det blivit en tråd här där vi kan fortsätta prata om våra majbebisar :)

Roligt att läsa hur starka de blivit och att några snart är så stora att prova lite mat! Tiden går lite för fort ibland :D

Här går det också bra. Liten växer och blir stark. En favorit är att få stå.

Det enda är väl jag själv som kanske inte har det så bra. Mycket går upp och ner.

Krävande att ha tre barn och inget körkort. Speciellt när de äldre ska på aktiviteter efter skolan. Det gör att jag stupar i säng när alla barn somnat för kvällen vid nio. Och sexliv är det inte ens tal om :( känner mig så elak mot min sambo som inte orkar. Han säger sig vara förstående men vissa dagar visar han tydligt att så inte är fallet :( jag känner att jag inte räcker till.

Känslig fråga kanske men hur har ni det?

Hej! Välkommen hit kul att höra att bebis mår bra. Att räcka till för alla barn, sambo o sig själv är ett pussel... En ekvation svår att få ihop ibland. Åker också på aktiviteter själv med alla -har visserligen ofta tillgång till bil då vilket är skönt. Men jag är också trött på kvällarna så sex blir för sällan, tycker vi båda så vi jobbar på att hitta ngn lösning på det.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-08-28 11:35:00 följande:

Idag ska jag och lillan åka till mormor. Sex timmars tågresa med byte på Stockholms central. Med barnvagn, bilstol och packning för fyra dagar. Blir alldeles svettig bara jag tänker på det. Fredagsrush och jag och min allt annat än smidiga kronanvagn kommer helt säkert vara i vägen hela tiden men så får det bli, hade inte möjlighet att åka tidigare. Önskar bara att folk kunde hjälpa till med vagnen istället för att bara tränga sig före och blänga.

Ang. sexlivet, blir inte mycket med det just nu och jag har bara ett barn men saknar lust. Kanske kommer tillbaka när jag slutar amma? Tur att jag har en förstående gubbe :)

Tuff du är har enbart flugit med mina o då checkar man ju in vagn o väskor vilket är skönt. Ett tips - köp en begagnad vagn att ha hos mormor så slipper du dra din egna. Vi gjorde det med vår nr två o det är ju så smidigt! Bilstolar har mina föä kunnat låna för billig penning via NTF. Ngt att kolla upp kanske? Ha det toppen med mormor
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-08-28 12:31:48 följande:
    Tack vad snäll du är :) vi har åkt tåg och flugit och det är betydligt smidigare än bil med denna damen, men jag brukar strunta i vagnen och ta bärsele men mamma insisterande. Antar att hon ska spatera runt grannarna med vagnen ;) tack för tipset med bilstolen, har inte tänkt på det men det hade varit bättre. Ny vagn kommer jag ganska snart att införskaffa när hon sitter lite bättre. Kronan är jättebra hemma men ett riktigt åbäke att ta med någonsta ;)
    Hade emmaljunga city cross till mina två första barn så vet vad du menar med åbäke bra vagn men tung o stor! Hoppas allt flyter med resan!
  • Blicka
    Varit där skrev 2015-08-28 11:59:07 följande:

Jag fick mitt andra den 31a maj så hon blir 3 månader på måndag. Hon föddes samma dag som mig och både pappa och min äldsta är född i maj och en av sambons barn.

Välkommen! Jag har två makabra o ett julibarn. Majbarnen är det en vecka emellan så vi kan slå ihop släktkalas framöver

Hur mår du o bebis? Hur gammal är syskon?
  • Blicka
    Blicka skrev 2015-08-28 18:03:42 följande:
    Välkommen! Jag har två makabra o ett julibarn. Majbarnen är det en vecka emellan så vi kan slå ihop släktkalas framöver smile1.gif

Hur mår du o bebis? Hur gammal är syskon?
    Makabra... Autokorrigering på telefon... Majbarn ska det stå såklart
  • Blicka
    Serah skrev 2015-08-29 20:28:40 följande:

Malle88: härligt att resan gick bra :) det lustiga (eller kanske mer sorgliga) är att det oftast är äldre, eller andra som har problem av nåt slag som ställer upp med att tex hjälpa till med vagn frivilligt :(själv vågar jag inte åka tåg själv med mina barn nu när jag har barnvagn. Var med om en ganska traumatisk händelse när mellersta barnet satt i vagn och min äldsta var tre/fyra år. Sen dess har jag skytt tåg med trappsteg.

Jasså? Kanske ska kolla upp de bindorna innan jag ger upp helt. Avslaget var en pina för mig också i slutet. Nu när verkligheten slog till med att få mens så funderar jag på att skaffa menskopp. Allt för att slippa bindor. Men jag har inte riktigt vågat. Det verkar kite meckigt med det :/

Skaffade en menskopp innan jag blev gravid med lillan. Hann använda den två perioder men det kändes bra! Värt att testa tycker jag om du är lite nyfiken
  • Blicka
    Serah skrev 2015-08-29 23:39:54 följande:
    Härligt att höra att ni kommit in i flow igen :)

Jag kan fortfarande känna mig sårig/torr eller vad det nu är, vid penetrering så det är sisådär med det. Enligt bm var det bara att smörja in med olja men det är ju mer utvändigt....?
    Blicka skrev 2015-08-29 20:35:07 följande:

Skaffade en menskopp innan jag blev gravid med lillan. Hann använda den två perioder men det kändes bra! Värt att testa tycker jag om du är lite nyfiken

Ja, jag är bra nyfiken! Jag måste bara få ärslet ut vagnen, haha. Vilken slags kopp använder du? Verkar finnas endel märken att välja på :/ och är man helt ny så är det svårt att välja. Åh ja just det, en fråga jag inte hittat svar på riktigt... Hur länge håller en kopp? Innan man måste kasta och köpa ny, vill säga
    Jag har en mooncup. Köpt via apotea tror jag. Vad jag förstått håller de flera år.
Svar på tråden Majbebisar 2015