• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-03-30 07:45:37 följande:

Usch hoppas det hjälper och inte fler får den! Det är ju tyvärr smittsamt som attan :(

Mkt bättre redan idag :) så det verkar hjälpa.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-30 07:55:31 följande:

Ang. Läggningsrutin kör vi (bad ), gröt, pyjamas, lugn lek liten stund, 2 pekböcker och en sång. Sen släcker vi och låg bredvid tills hon somnade i vår säng. Nu måste jag fundera på hur vi ska göra när hon har eget rum. Lägger jag henne i hennes säng kommer hon gallskrika :(

Men en bra tid att starta nya rutiner när hon flyttat till eget rum! Du kan inte ha en liten pall bredvid sängen o stryka på rygg genom spjälorna?

Vet att när mina äldre tjorvat har suttit på låg pall eller på golvet o då har de lurats att hänga med ner o sen somnat... ;)
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-30 14:37:48 följande:
    :) jo det gick bra förutom att han lagt henne två ggr under dagen för att hon verkat trött sa han. Hmm ja klart hon är trött men då fick jag ta en fight på 2h oxå på kvällen :/
    Men ja annars hade det gått bra iaf :)
    O skönt va det men tanken kring henne fanns hela tiden. Men så är det nog? Elr? :p
    Klart man tänker på dom små när man inte är hemma!
  • Blicka

Idag har lillan visat förbättrad balans o stått själv mkt längre än tidigare! Hon har även visat att hon kan kliva i o ur en låda med låg kant o krypa under saker är jättekul! Skaka på huvudet är också en ny grej :) vad det händer saker!

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-31 13:06:09 följande:

Då börjar arbetslivet igen imorgon..... Lämnar över stafettpinnen till sambon och hoppas på en aha-upplevelse :)

Vad spännande för er :) lycka till imorgon o hoppas du håller kontakten här!
  • Blicka

Blev så ledsen idag :( jag var i lekpark med barnen o det var jättemånga barn. Min mellan kan ha svårt att hantera det o mkt riktigt knuffade han till flera barn :( både han o jag var ledsna då vi kom hem. Tycker det mest blir en massa nej till honom just nu o det känns så tråkigt. Nu måste vi fokusera lite extra på honom känner jag så i helgen ska det bli egentid för honom med en av oss föä!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-01 07:30:07 följande:
    Stackars liten :( det är tråkigt att han inte riktigt kan hantera det. Är det samma problem på förskolan? Hoppas ni kan hitta på något kul med honom i helgen !
    Ja det kan bli så på fsk också i perioder. Det har varit en sämre period nu tyvärr...

Igår kväll var jag ute med mellan så han fick cykla lite med sin springcykel. Total uppmärksamhet - det gillades av oss båda. Skulle tro att det blir knattebio imorgon.
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-01 10:24:25 följande:
    Får han något stöd på förskolan i sådana situationer? Han är ju fortfarande så liten så det kommer ju förstås bli bättre men jättetufft för honom. Vår kille reagerar med att bli mer passiv när det blir för mycket.
    Pedagogerna är medvetna om det o uppmärksamma, känns jätteskönt! Men så fort det blir okända vikarier blir det mkt svårare. Ja jag tror också det blir bättre - han måste växa i känslorna lite ;)
  • Blicka
    Serah skrev 2016-04-03 08:42:45 följande:
    Vad spännande att börja jobba igen! Fast mig skrämmer det mer haha. Skulle sakna min lille så mycket! Vilket jag förstår att du också gjort. Man sitter ju typ ihop med det lilla barnet. Och det är väl mest en själv som ska vänja sig stå själv utan barnet, än tvärtom. Barnet trivs ju lika gott med sin pappa som sin mamma :)

Intressant med nattningsrutiner! Vi har typ inga. Eller ja, sitter med de äldre barnen när de ser på typ Bolibompa och ger lillen välling. Sen mys i säng innan han somnar. Och då lyfts han i sin säng.

Förra veckan ramlade han ner från vår säng efter att ha vilat där på em. Var nog jag som tog mer skada än lillen.

Fick tyvärr reda på en tråkig och jobbig nyhet i veckan (som jag tyvärr misstänkt). Jag har fått missfall (kallar man ens det så när det är så sent i graviditeten?) skulle varit i v 19 nu men åkte till bm efter tjat(!) om att höra hjärtljud. Väl där hör hon inga och jag får åka till gyn akuten där två läkare bekräftar att barnet i magen är dött :( är så otroligt ledsen och nere just nu. Troligtvis dog det i v 16. Vilket jag känt på mig. Men eftersom det bara varit en känsla så har ingen i vården velat ta in mig på koll och privata har varit fullbokade. Känns hemskt rentutsagt och jag måste vänta ända till torsdag på att få (föda!! :(( ) ut barnet. Känner mig så nere och utan ork eller nåt. Tur att jag har mina barn annars skulle jag gå och deppa ner mig ännu mer. Barnen får mig iaf på andra tankar i allt detta
    Nej Serah vad otroligt ledsamt :( kan inte föreställa mig hur det känns, men det måste vara fruktansvärt jobbigt. Och sen vänta till torsdag - mina tankar är hos dig! Stor kram!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-04-02 21:19:18 följande:

Första dagen på jobb gick bra, allt var sig likt. Tog en mjukstart, var bara på plats i 5 timmar, allvaret börjar på riktigt på måndag. Kändes konstigt i bilen när jag körde in, kändes liksom som om jag glömt nått :) Mysigt att få komma hem sen och mysa med flickorna.

Vad skönt att det gick bra med jobbet!
Svar på tråden Majbebisar 2015