• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2016-03-23 22:03:57 följande:

Eftersom vi ska till mormor och morfar på påskafton, till farmor och farfar på påskdagen och till mina gudföräldrar på annandag påsk kommer barnen säkert överösas med både presenter och annat gott så av oss får inte lillan nått och storasyster ska för första gången få ett Kinderägg till fredagsmys.
    Ang att bli tagen för givet, egentid och hjälpa till med matning, nattning, blöjbyte mm är jag vad jag läst av er andra lyckligt lottad. Min sambo hjälper till 100% här hemma, det är alltid han som matar lillan till middag ( jag har ju gjort det hela dagen! ). Vi nattar alltid tillsammans, jag tar alla nätter och han tar alla morgnar. Matlagning tar föräldraledig hand om på vardagarna och på helgerna hjälps vi åt. Jag tränar 2 gånger i veckan men de är först kl 20 så jag hinner vara med och natta, han springer 2 gånger i veckan och det gör han efter 20 så han kan va med och natta. Tjejträff har jag en gång i månaden och då tar han hand om allt, han jobbar kväll 2 gånger i månaden och då tar jag allt. Visst kan han också säga nått dumt när han kommer hem och han har nog ingen aning om hur mycket jag fixar, plockar och gör här hemma men det kommer han väl på nu när han ska va pappaledig, jag ska nämligen börja jobba nästa fredag. Jag har sagt att jag förväntar mig att han gör allt som jag gjort och enl honom är det inga problem....jag tror han kommer få en riktig aha-upplevelse :)

Vad skönt att ni hjälps åt så mkt! För egen del handlar det minst lika mkt om att jag har svårt att släppa in sambon som att han ska ta sin plats.
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-24 06:53:23 följande:

Hur mår du nu Blicka? Har det läkt? Vad skönt att det gick så bra för mellan att sluta med nappen. I helgen händer nog så mycket annat så han glömmer det :)

Inatt sov lillan hela natten. 19.30-05.30 :D då hade jag verkligen proppat i henne mat hela dagen. Ska jag göra idag med :)

Hon har fortfarande ont i munnen och är jättedålig i magen. Hur länge kan det ta innan tänderna kommer? Tycker så synd om henne :(

Idag får hon jordgubbar och leverpastejsmörgås till frukost. Gröten har hon ratat på morgonen

Härligt med hel natt! Fortsätt ge mkt mat, kan ju tillsätta extra fett också i maten du ger.

Jo men nu känns det bra med såret. Kan röra mig obehindrat igen o ömheten har lagt sig (förutom då lillan kickar en i magen med foten...)! Så skönt att ha det gjort :)

Nu måste jag snart ta itu med packning. Ska hämta de stora barnen redan klockan 12. Lite vila först...
  • Blicka

Pco - ja men prata med BVC. Är säkert ingen fara men de är ju kunniga.

• Blicka
    pco skrev 2016-03-23 23:12:46 följande:
    Skönt att det inte var svamp iaf. Ja man kan få ändringar i smaksinnet tyvärr :/
    Tänk på att alltid skölja munnen både efter bricanyl och turbuhaler. Det ger sig med tiden.
    Sköljer munnen gör jag. Bara smaken rättar till sig!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-03-24 21:06:41 följande:
    Det känns okej men helt galet att det redan gått 11 månader, jag började min ledighet 1 maj 2015. Jag hade helst velat byta arbetsgivare men de jobben jag sökt har inte gett nått resultat. Jag trivs där jag är så ingen fara att gå tillbaka men jag är lite trött på att jobba på byrå, hade gärna kommit på att större företag med en ekonomiavdelning istället.
    Tycker verkligen att det ska bli kul att sambon är hemma. Se hur hans relation till flickorna blir, hur/om den förändras. Se hur han får allt att gå runt och se/höra om det blir en aha-upplevelse. Samtidigt intressant för mig, hur kommer jag känna när jag jobbar hela dagarna och bara får typ 2,5 timme med barnen?!
    Kommer bli bra för båda förmodligen att ni delar på ledigheten. Sambon har varit föäledig med de äldre men denna gång tar jag hela ledigheten.
  • Blicka
    pco skrev 2016-03-24 19:50:32 följande:

Vad tycker ni om nya babyzen yoyo+?
    Är det mer en resevagn än vardagsvagn?
    Är sugen på att sälja min o köpa denna elr kronansylky/s .. Vad tycker ni?

Svårt att säga utan att ha känt på den i affär. Tror känslan att köra måste avgöra. Vi har tex en chicco liteway o en brio race. Chiccon har ingen fjädring så ingen vardagsvanor enligt mig medan brion funkar fint!
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-25 06:43:57 följande:
    Vart ska ni åka? :)
    Vi åkte till farmor o farfar nu över påsk. :)
  • Blicka

Glad påsk allihopa! Njuter av tid med alla barn lite på egen hand. Perfekt när det finns fler vuxna omkring oss.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-03-25 19:18:28 följande:
    Ja du,

06.30 gröt+smörgås

9.30 banan

11.30 lunch

13.00 frukt/smörgås

15.00 smörgås/frukt

17.00 middag

19.00 gröt +smörgås (om hon vill)

Vi äter väldigt ofta :D
    Tycker det verkar typiskt för våra små - ngt varannan-var tredje timme!
Svar på tråden Majbebisar 2015