Majbebisar 2015
Fler som får bryta ryggen hemma? Lillan ska gå o gå hela tiden medan jag ska hålla. Vi har aldrig haft gåstol till våra - har ni?
Fler som får bryta ryggen hemma? Lillan ska gå o gå hela tiden medan jag ska hålla. Vi har aldrig haft gåstol till våra - har ni?
Äntligen hemma! Även om vi haft ett toppenlov med mormor o morfar. Lillan har som sagt börjat gå med stöd o så ska det vara hela hela tiden... Mellan har hoppat över dagsömnen hela veckan o stått superbra på ståbräda när vi varit ute med vagnen. Äldsta har busat i snön o tränat längskidor. En annan har faktiskt hunnit med lite egentid också. Det enda som fattades var sambon som var kvar hemma. Känns kul att vara samlade igen!
Hur har ni andra det?
Så mysigt :)
Vi har också problem med nattningen. Amma funkar inte längre. Ligger jag ner rullar hon runtruntrunt. Sitter jag så spänner hon sig, rullar och släpper taget och pratar och skrattar. Just nu bär vi henne till sömns och det brukar gå hyfsat fort men funkar nog inte så länge till. Börjar bli ganska tungt.
Men största problemet är när hon vaknar på natten tar det 30-60 min att söva om, och hon vaknar tre gånger per natt. Jag är ett vrak just nu ^^. Igår drog vi in förmiddagsluren och hon sov två timmar efter lunch istället. Jättegnälligt på kvällen men hon sov bättre så ska prova idag med.
Min plan att sluta amma gick i stöpet. Vi har fått flera decimeter snö och helt omöjligt att dra vagnen i :( så nu ammar jag strikt när hon ska sova och är iproppad mat innan.
Hon har börjar släppa taget när hon står upp och står ganska bra nu :) men går inte alls så ingen ryggbrytning än :) hon är väldigt inne på att peka på saker och inspekterar våra tänder flera gånger per dag :) vill gärna äta själv så i slutet av varje måltid får hon prova, går inte så bra.
Är äntligen mindre mammig och har återupptäckt sin pappa. Även mormor som var här i helgen och farmor o farfar är poppis. Men alla andra är fortfarande otäcka :)
Hej! Undrar om jag får vara med i tråden. Vi har en liten tjej som precis blivit tio månader. Jag kan känna mig lite smått orolig för henne och undrar om någon känner igen sig. Hon ät otroligt aktiv och klarar I stort sett inte av att vara stilla. Sömnen har alltid varit svår och hon har alltid varit spänd i famnen. Svårt att komma till ro. Hon härmas inte och det är svårt att få hennes uppmärksamhet en längre stund. När jag läser om era barn tycker jag att hon låter annorlunda men kanske någon kan relatera lite? Motoriskt är hon tidig, gått sen hon var åtta månader och även finmotoriskt duktig. Hon blir glad av att se oss och är blyg inför främmande.