Majbebisar 2015
Här tycks sömnen funka bra just nu :) Läggs i sin säng efter välling och somnar själv på ca 10 min. Brukar var två uppvak, första runt midnatt men då räcker nappen sen nästa vid 2.30 och då behövs lite vatten och buffande ca 20-30 min. Vaknar för dagen vid 5.30/6.00 och börjar med att få en flaska välling i sängen. Vi har börjat introducera mer fullkorn, både i livsmedel, gröt och välling med förhoppning att det ska mätta mer.
Ibland undrar jag också om hon sover för mycket på dagen, om det är därför hon vaknar på natten. Hon sover mellan 30-60 min runt kl 9 när jag lämnar på förskolan och sen 60-120 min när jag hämtar på förskolan men får inte sova efter kl 15. Sover hon bara 30 min på morgonen är det för vi ska iväg på aktivitet och då sover hon oftast fr 12-14 sen vaken fram till 19/19.30
Här äter vi lite mer just nu så jag undrar om vi är i nån tillväxtfas. Mellanmål är fortfarande jobbiga då hon inte vill ha det jag erbjuder. Hon rata keso, ägg (i alla former) och plättar :( Fråga på mat till ni som både ger burkmat och hemlagat. Blir ert barn mätt på mindre mat när det är hemlagat?
Till er med magsjuka säger jag blä, fy vad jobbigt. Hoppas ni blir bättre snart!