• Blicka

Majbebisar 2015

Serah skrev 2016-02-09 15:30:13 följande:

Nu har vi varit hos läkare. Och visst visade det utslag på mjölk. Känns bra att ha det svart på vitt. Så att de inte tror att vi skulle hitta på (vilket känns helt galet). De andra som testades visade inget.

Kul med nya bilstolar! :) och att de uppskattades :)

Och ja, det heter ju vabruari av en anledning :p skönt att några av er inte är sjuka :)

Vi får nog också köra med passerad mat ett tag. Lillen vägrar mat med bitar i... Men även när det är mosat så hår det trögt. Hoppas det blir bättre när tanden kommit fram mer. För han måste ju äta mer mat och inte bara frukt :p

Vad skönt att få mjölken bekräftad, eller ja bra att veta så man kan förhålla sig till något. Hur känns det att över att inget annat gav utslag? Visst skrev du att du misstänkte ngt annat?

Lillan har varit lite öm i munnen när tänderna kommit (har två nere), inget speciellt i övrigt.
  • Blicka
    pco skrev 2016-02-09 20:47:47 följande:

Min visade inte så mkt ang tänderna. Dreglade mkt o lite lös i magen precis innan de kom upp bara o lite förhöjd temp oxå.

Men undrar det här med maten, jag förstår att matlusten kanske inte kommit tillbaka, men varför välja burkmat plötsligt? Har hon lixom gått bakåt o vill ha mer puré igen tro? Hon äter inte ens mosad potatis med smör som hon älskade innan. Utan föredrog burkmat. Macka, frukt, gröna ärtor (plötsligt), yoghurt o kräm äter hon o sen burkmat. Hur ska jag få henne o äta vår mat igen?
    O sen nu vill hon inte ha nåt på kvällen heller, äter middag vid 17 o sen inget mer till 08 på morgonen. Det är ju alldeles för lite? 4mål om dagen? Frukost, lunch, mellis o middag o sen inget mer juh?

Stressa inte utan ge henne det hon vill ha! Erbjud er mat o komplettera med burkmat. Kanske låta henne plocka av er mat o så matar du med burkmat?

På kvällen - vill hon ha smoothie? Annars är hon väl nöjd just nu. Det lär ändras!
  • Blicka
    Serah skrev 2016-02-10 08:15:52 följande:
    Skönt med inte så mycket ont som symptom :)

Ja det där med maten... Blir tokig jag med. Här vägras både burkmat och hemlagat. Vi försöker försiktigt introducera igen. Men jag funderar som sagt om han är magsjuk och minskad matlust pga det. Men vi får se. Vällingen igår drack han bara hälften och en hel del kom ut i två omgångar efter det :/ men sen sov han iaf gott

Och nu helt plötsligt ligger han hellre på mage för att sova sen en vecka tillbaka! :o förstå gångerna var jag tvungen att gå och pilla på honom för att se om han andades :D haha
    Det är alltid jobbigt när de väljer magläge helt plötsligt. Jag har lugnat mig nu eftersom lillan är superrörlig o vänder/sätter sig upp från mage på en sekund o hon har valt magläge att sova på liksom mina andra barn också gjorde. Förstår ju varför - är ju så skönt att sova på mage!
  • Blicka

Första uteträningen idag! I regnet.... Suck! Tur lillan sov under passet iaf. Hade inte varit kul med en krypande tjej på blött gräs!

• Blicka

Ngn som har ett bra recept på fisk till våra små? Gjorde med sej till lillan två olika rätter men gillades inte alls. Tar gärna tips!

• Blicka

Men så trist malle med feber :( och lillan också?! Håller tummar ni är frisks på fredag.

Härligt jobbat med nattamningen! Nej du behöver inte amma även om hon blir sjuk så länge hon får i sig vätska på dagen. Så tänker jag iaf. Du kan ju erbjuda vatten i mugg?

Jo men tack känner mig bättre o bättre. Astman är fortfarande lite strulig men jobbar på att det ska bli bra även det. Orkar ju städa badrummet idag! Det var på tiden! Ett friskhetstecken att jag städar ;)

Tack för mattips! Ger du köpt panerad torsk eller panerar du själv?

• Blicka
    malle88 skrev 2016-02-10 15:46:50 följande:
    Hon verkar klara sig än så länge. Håller tummarna :)

Tack! Att jag inte tänkte på det själv. Klart hon kan få vatten i mugg om hon vill! Hitills har det räckt med att lyfta upp henne och vagga lite. Hoppas det fortsätter så

Haha är du säker på att det är ett friskhetstecken? Städa är så tråkigt :P

Vi (dvs svärmor) panerar själv. Jag köper färdig men tar bort paneringen, inbillar mig att den innehåller mest salt och sånt :)
    Jo städa är ju tråkigt men är ngt jag inte orkat på flera veckor mer än på ytan! En befrielse med städat badrum :)
  • Blicka
    pco skrev 2016-02-10 20:24:08 följande:

Skönt att astman är bättre blicka :) vet hur det känns, det är super jobbigt.
    Vi äter lax o sätter i Abbas sås i o in i ugn o potatis, elr torsk o lägger i morötter o gröna ärtor o häller grädde över o in i ugn med pasta elr ris. Elr bara fusk o potatis o smör i så det inte blir så torrt :)

Tack för mattips!
  • Blicka

Idag har jag lite träningsvärk... Känns att det var längesedan jag tränade. Mage, rumpa o lår...körde mammamage-appen idag, första gången sen jul så nu hoppas jag vara igång lite igen. Kul!

• Blicka
    pco skrev 2016-02-11 23:20:00 följande:
    Åh vad var det för app? För mig du nämt något om det tidigare.
    Är det remente?
    Appen heter mammamage kort o gott. Kika in den, den kostar en liten summa men är värt det tycker jag. Har hjälpt mkt för mina delade magmuskler!
Svar på tråden Majbebisar 2015