-
Det är väl jättebra med bara ett uppvak! Det sker framsteg :)Tjej78 skrev 2016-02-04 19:54:27 följande:Så vill jag också ha det.... Får för tillfället nöja mig med att det endast är ett uppvak (har i alla fall varit så de senaste nätterna), ingen mat och somnar om allt mellan 10-50 min.
-
Plocket som lillan får är potatis, ärtor, majs, gurka, banan, päron, apelsin mm. Idag lite fiskpinnar vilket gick hem. Jag matar o hon plockar - funkar bra för oss.pco skrev 2016-02-04 21:56:46 följande:Jo asså hon plockar ju mackor, makaroner o lite frukt o sånt, dock inte ärtor o majs o inte heller pyttipanna, tror inte att hon gillar det.
Köpte fiskpinnar här om dagen så ska prova det oxå. Annars äter vi mest typ fisk o potatis, köttfärssås o pasta o köttgrytor där köttet kokats länge o kycklinggrytor o ris. Får nog
börja ge lite mer Matit som hon får plocka än det jag skrivit där uppe, för annars är hon nöjd med att jag matar o ibland vill hon också ha sked o prova o så.
Men när du ger din lilla som hon får plocka som är Matit, ger du plocket först o sen matar elr gör du samtidigt?
Tänker att om lillan sitter o plockar mat så kanske hon inte vill bli matad så mkt samtidigt? O sen är lillan ganska lat ibland hon vill gärna bli matad o att man håller vattenflaskan o smoothies osv. -
Vad bra att ni varit på besök på fsk ni önskar. Att de vill att barnen är på plats kl nio är inget ovanligt, detta så barnet kan vara med i verksamhetens aktiviteter. De dagar du börjar kl 15 - När skulle du vilja lämna henne på fsk en sådan dag? När kommer maken/sambon hem? Har han möjlighet att komma hem tidigt dessa dagar så lillan kan vara ledig från fsk o jobba senare en annan dag? Det är svårt detta med fsk o från att umgås dygnet om till umgås några fjuttiga timmar när man börjar jobba är en omställning...malle88 skrev 2016-02-04 21:21:17 följande:
Idag var vi iväg och tittade på en privat förskola till lillan. De var jättebra pedagoger, lagade all mat själva ekologiskt, små grupper, var ute jättemycket och det verkade toppen på alla sätt och vis. Men samtidigt blev jag osäker, de verkade ha det väldigt uppstyrt med lektioner m.m. Och lillan måste vara där till samlingen kl 9 även de dagar jag börjar kl 15. Känns ju nästan som att sätta henne i skolan direkt. Maken vill gärna ha henne där men jag vet inte :/ jag kommer ju missa massa tid med henne om hon ska bara på dagis när jag är ledig :/
-
Jag tror säkert du kan lämna efter lunch dessa dagar, försök bara passa in efter verksamhetens tider då borde de ju inte ha ngt att klaga på. Handlar ju knappast om varje dag? Men visst vill du ha ett dagjobb så kan detta vara ett steg i rätt riktning!malle88 skrev 2016-02-05 08:12:52 följande:Du har nog rätt att det är omställning än som spökar. Tack. Nu när jag sovit på det känns det bättre. Och som maken säger, de kan inte tvinga mig att lämna henne kl 9. Och vi kan alltid byta fsk om den inte passar. Jag hade tänkt lämna henne efter lunch egentligen. Maken har precis startat eget så hur hans arbetstider är vet vi inte än. Jag ska fundera ett tag till. Vill ju egentligen ha ett dagjobb så kanske ska ta det som en knuff I rätt riktning :) tack för inputen :)
-
Ang mellanmål så hittade jag detta. Inte provat men tänkte det.
2 dl havregryn knivhackas i matberedare. Blanda i en mosad banan. Blanda vidare. Tryck ut till stavar. Stek i 200 grader knappa 15 minuter. -
Välkommen! Kul med ålning - då kommer krypandet snart också. Hur gamla är dina äldre? Mina fyller sju o tre i år.Pyssilullan skrev 2016-02-05 10:32:38 följande:
Hej! Kikar in jag med, är ofta inne och läser men sällan jag skriver! Så nu tänkte jag ta mig tiden och skriva en rad! Har en pojke på 8 månader (föddes på mors dag 31.a maj)
Ammade för sista gången igår! (Endast ammat nätter sista veckorna)
Min pojke har precis lärt sig åla framåt, reser sig i krypställning men lägger sig igen o ålar sakta framåt
Sover enligt mig dåligt om nätterna men vi kanske har fel rutiner om dagarna?
Från morgon till kväll:
5.30 - välling
7.40 vaknar för dagen - går i gåstol medan stora syskonen gör sig redo för skola
8.30 gröt med fruktpure
9.45 - 12 sover!
12.00 lunch - hemmagjord mat lika oss eller burk mat
14.00 mellis fruktpure smörgås bitar / rån
15.00 - 16.00 sover
16.00 får ev något att äta typ smörgåsrån om han gnäller annars äter han middag med oss 16.30
19.00 gröt
Vaken o röjjer o busar o lever loppan skrattar tjuter o är så speedad!
20.30 försöker lägga han men de går inte...
21.00 välling
21.30 somnar om vi har tur - men bara om vi lägger oss samtidigt ... Puh!!!
02.30 - välling på 2 dl vatten
05.39 - välling på 2 dl vatten
Äter upp hela!
Nöjd med dagarna men inte kvällarna - samtidigt tyckte inte BVC att han sov för länge på dagen...
För om han sovit mindre så är han super gnällig o trött o somnar 17.30 ist o de går ju bara inte!!
När min lilla sover för sent på dagen blir hon svår att lägga på kvällen. Nu sover hon ett pass vid 9-10.30 o sen ett pass vid 12.30-14. Dagsömnen blir inte mer än tre timmar totalt. Har du funderat på ngt som du tror kan förändra kvällarna? Hur vill du ha det? -
Provade - dom blev goda o gillades men lite svåra att bita av så lillan behövde få bitar att plocka istället för att hålla i en hel stav. Då blev bitarna för stora.Blicka skrev 2016-02-05 09:20:33 följande:
Ang mellanmål så hittade jag detta. Inte provat men tänkte det.
2 dl havregryn knivhackas i matberedare. Blanda i en mosad banan. Blanda vidare. Tryck ut till stavar. Stek i 200 grader knappa 15 minuter.
-
Usch stackarn :( hoppas det snabbt går över!pco skrev 2016-02-05 12:12:46 följande:Låter kanon :)
Här är lillan inte så intresserad av att plocka Matit om du förstår typ potatis som du säger elr något sådant utan mer macka o frukt isf. Men det är väl bara o fortsätta antar jag :)
Här är lillan magsjuk nu oxå dessutom :( spydde ner sig 6gånger igår :( stackars min lilla plutt! -
Nu har jag bokat sportlovstrip till mormor o morfar med barnen! Kul! Sambon får vara hemma o ladda för Vasaloppet. Nu borde jag fortsätta packa, blir till farmor o farfar i helgen, men de små sover o soffan är skön ;)
-
Denna gång flyger vi! Det brukar vi. Har flugit själv till London med de två äldsta när yngsta var åtta månader så det kommer gå bra att flyga en timme inrikes! Har flugit med alla tre förut o det är inga bekymmer. Största problemet är vem som ska få fönsterplatsen...malle88 skrev 2016-02-06 14:21:11 följande:Modigt att ge dig iväg själv med alla barnen :o ska ni åka tåg? Vi ska med åka tåg till mamma på lovet. Nu har de köpt en bilstol till lillan så jag slipper släpa (y)